Gå til innhold

Håndkrem til hånd som er ødelagt av klorin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å ødelegge huden på hendene mine pga klorin da jeg ikke brukte hansker i begynnelsen av Korona-perioden.

Hvilke hudkrem kan du anbefale til hender som er ordentlig sprukket/begynner å blø med jevne mellomrom??

Gjerne en krem som tørker ganske fort, når man har tatt den på hendene.

 

Anonymkode: 8c8aa...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Rumle said:

Hvorfor bruker du klorin?

For å desinfisere huset. For å få bort eventuelle virus som måtte være her. Men det er fint om vi kan holde oss til spørsmålet mitt. 

ts.

Anonymkode: 8c8aa...75d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemp håndklemen fra bodyshop! Den har supermasse fuktighet! Har hjulpet henda mine masse (har eksem) veit de også har den på noen apotek. 

Anonymkode: c4284...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg har ikke sprukne hender, men de er ganske tørre. Fikk en håndkrem fra dr botanicals i forrige goodiebox som heter morrocan rose nourishing hand cream. Synes den er veldig bra - den trenger veldig fort inn i huden og de blir helt myke etterpå ❤️

Anonymkode: df5ca...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stalltips! 
kjøp pattesalve på Felleskjøpet! Beste håndkremen som finnes, og jeg har prøvd maaange. 
aldri ha klor direkte på hendene, det er etsende. 

Anonymkode: e497e...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

A-krem

Anonymkode: b081d...b0f

 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hemp håndklemen fra bodyshop! Den har supermasse fuktighet! Har hjulpet henda mine masse (har eksem) veit de også har den på noen apotek. 

Anonymkode: c4284...c35

 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, jeg har ikke sprukne hender, men de er ganske tørre. Fikk en håndkrem fra dr botanicals i forrige goodiebox som heter morrocan rose nourishing hand cream. Synes den er veldig bra - den trenger veldig fort inn i huden og de blir helt myke etterpå ❤️

Anonymkode: df5ca...5ba

 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Stalltips! 
kjøp pattesalve på Felleskjøpet! Beste håndkremen som finnes, og jeg har prøvd maaange. 
aldri ha klor direkte på hendene, det er etsende. 

Anonymkode: e497e...c94

 

Tusen takk for tips folkens!

Andre som leser dette må gjerne komme med flere tips. :)

Jeg har heldigvis fått tak i slike gule rengjøringshansker nå. ;) Dessverre tar det lang tid å få huden tilbake til det normale.

ts.

Anonymkode: 8c8aa...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rituals sin hand balm👌 Mye bedre enn alle kremmene fra apotek som jeg har prøvd hvertfall. 

Anonymkode: fe9d4...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carbaderm - grønn - fra apoteket (har utslett på hendene og MÅ holde i sjakk, den er det eneste som funker).

Working Hands skal visstnok også være veldig bra. Selges forskjellige steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pattesalve fra Europris. Og kjøp tynne bomullshansker på apoteket. 

Smør hendene inn med massevis av salve om kvelden, og ta på hanskene. La hanskene være på hele natten. Da vil huden leges mye fortere. 

Anonymkode: bf4ab...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler hvis du har mulighet og snakke med de på apoteket de kan nok finne den krem du bør ha. Unngå kremer med parfyme men som gir godt fukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På apoteket: carbamid eller locobase for ekstremt tørre hender.

Anonymkode: 11e4f...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der o’keefe’s working hands er faktisk dritbra! Europris har den :)

Anonymkode: 99160...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gjerne noe som inneholder EKTOIN - den beskytter og stabiliserer celler, og blir brukt til å lindre allergisymptomer. Hovedsakelig, blir det brukt i behandling og lindring av atopisk eksem. Studier viser at ectoin har evne til å binde vann og vil fukte huden godt, redusere kløe og grov hud.

https://butikk.littleblackbrush.no/product/dermo-face-cream-50ml/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Locobase repair. (Står på tuben at den inneholder hudidentiske fettstoffer som fremskynder hudens reparasjonsprosess). Fikk revet av en stor bit av fingeren min helt inntil beinet. Fingeren "reparerte" seg selv og dannet ny hud, men denne huden var veldig tynn og sårbar. Fikk beskjed av legen på kirurgisk å kjøpe denne kremen, og smøre på 4-5 ganger daglig. Ser stor forbedring etter noen uker 😊.

Anonymkode: 34fc2...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eucerin pH5 Lotion for Dry Sensitive Skin, jeg bruker den uparfymerte, kjøper i apotek.Tar alltid på den kremen etter at jeg har vasket hender, eller dusjet. Bruker den over hele kroppen, og huden blir myk og god. Bruker Carbaderm også, men til ansiktet.

 

 

Anonymkode: 71b2b...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse forskjellige råd her, men er de sprukket opp? Da er der trolig eksem av en eller annen sort, påvirker av vasking og uttørring.

For eksem fikk jeg beskjed om en kortisonkrem (hydrokortison, salve hvis veldig ille. Krem trenger lettere inn) i tynne, tynne lag to ganger om dagen og deretter Canoderm 5% krem så ofte som mulig. Smøres ned Canoderm etter 30 min. Begge er reseptfrie. 

Det hjalp meg, men jeg fikk også et sterkere utbrudd når korona kom (jobber i småbarnsavd i barnehage og har bleiebarn hjemme, vaslet hendene like ofte som en med OCD) og da fikk jeg samme beskjed av legen, men fikk resept på en kortisonkrem som heter Ovixan i stedet for hydrokortison. 

Obs, kortison svir gjerne i 10-20 minutter. 

Anonymkode: d1012...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...