Gå til innhold

Påstand: Kun kvinner, barn og kjæledyr blir elsket betingelsesløst. Menn blir kun elsket når de skaffer noe, eller forsørger noe/noen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke OM du elsker han det går på. Da har du misforstått litt.

Spørsmålet er om du ville elsket samme mann og begynt å date han, om han ikke hadde jobb, god økonomi eller noe annet å gi? Uten noen spesiell forsørgerevne, f.eks..

Det er IKKE det samme som at du fremdeles ville elsket han hvis han mistet jobb og inntekt.

Anonymkode: 94a84...932

Nå er det jo faktisk litt slik at om folk ikke har jobb og er helt ute av stand til å forsørge seg selv eller ivareta seg selv, så sier kanskje det mye om personen.

Og da blir de mindre tiltrekkende i første omgang.

Kvinner som bor på gata er jo ikke akkurat det første de flrste menn hadde datet heller.

Anonymkode: 05b60...40c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har helt rett i at veldig mange kvinner lar seg imponere (og forlede) av hva en mann jobber med, hans inntekt og hva han eier.  Men du tar feil når du påstår at kvinner blir elsket betingelsesløst.  Av kvinner forventes det at de holder seg slanke og velstelte, og aller helst er naturlig pene.  De overvektige og mindre pene er ikke attraktive for menn flest. 



 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke OM du elsker han det går på. Da har du misforstått litt.

Spørsmålet er om du ville elsket samme mann og begynt å date han, om han ikke hadde jobb, god økonomi eller noe annet å gi? Uten noen spesiell forsørgerevne, f.eks..

Det er IKKE det samme som at du fremdeles ville elsket han hvis han mistet jobb og inntekt.

Anonymkode: 94a84...932

Klart de fleste vil ha en mann med jobb, men ikke fordi de ønsker å bli forsørga. Tror vel egentlig de forreste norske kvinner ønsker å bli forsørga, tror de vil tjene penger selv, men de vil heller ikke forsørge en mann. 

Anonymkode: f930f...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ingen som blir elsket betingelsesløst! Foruten om foreldre/barn og kanskje søsken forhold. En kvinne som var perfekt i starten, men ut i forholdet blir uhygienisk, forfaller og tilfredstiller ikke mannen seksuelt lengre blir jo dumpet etterhvert. Det vil si at hun ikke lengre tilbyr noe til mannen, ergo hun ble ikke elsket betingelsesløst.

Anonymkode: 32d35...263

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull.

hadde aldri stifter familie med mannen min om jeg ikke elsket han. Da hadde jeg heller dratt til Danmark å gjort det alene.

Anonymkode: 3f8bd...4ed

Eller simpelthen lage noen hull i kondomen hans (forutsagt at dere bruker kondom). Eller sagt det ikke er hans... Når damer har fokusert får mye tid på selvutvikling og karriere, så blir plutselig tiden knapp. Da er det greit å ha noen løsninger? Danmark koster flesk. Og det er ingen garanti heller. Ikke unormalt å prøv 3 til 7 ganger, hvis du er en av de heldige. 

Anonymkode: aa17a...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/28/2020 at 6:21 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke sant. Jeg elsker enda den mannen jeg var sammen med. Klemte ham varmt og kysset ham hver gang han kom hjem. Lo sammen, og koste oss i hverandres selskap hver dag. Jeg skal aldri bli sammen med noen andre igjen. Kjærligheten min til ham, tar jeg med meg resten av livet.

Anonymkode: bd9d0...822

OT, men hva skjedde? Hvorfor ikke sammen nå og hvorfor ikke fylle livet med nye relasjoner, så kan du helle plukke opp og suge på denne karamellen? Kan du elske en gang, kan du elske flere 😊

Anonymkode: 10857...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det var sant hadde jeg gått fra mannen min for lenge siden. Tenk hvor ufattelig mange kvinner som lever i forhold med menn som knapt kan kalles menn, og de blir. 

Anonymkode: 126ff...99f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vil sette fiendskap mellom deg og kvinnen, mellom hennes ætt og din ætt".

Usj.

Anonymkode: 14fb0...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2020 den 17.53, AnonymBruker skrev:

Er du enig i denne påstanden?

Kvinner, barn og kjæledyr blir elsket for den de er, mens menn faktisk må prestere et eller annet eller sørge for noe, inneha en eller annen kvalitet, for å kunne bli elsket. Iallefall når det kommer til kjærlighetsforhold.

Menn som har foreldre blir selvsagt elsket av sine dem, og barna sine hvis man har det. Men hvis man ikke kan prestere eller forsørge, får man antageligvis ikke muligheten til å få barn. Så er man kommet dit har man prestert og kunnet forsørge.

Barn kan være de verste drittungene på jord, men foreldre vil allikevel elske dem over alt annet. Kvinner trenger ikke gjøre så mye for å bli elsket av menn. De kan være seg selv, og det vil alltid være godt nok for de fleste menn. 

Jeg mener det absolutt ligger et snev av sannhet i denne påstanden. Hva mener dere?

 

Anonymkode: 94a84...932

Well...

Jeg elsker min samboer over alt i verden, og om han i dag hadde mistet muligheten til å prestere eller forsørge så hadde jeg fortsatt elsket han. Med det sagt, så tror jeg nok ikke jeg hadde blitt sammen med han i utgangspunktet hvis situasjonen hadde vært sånn fra start. Så ærlig skal jeg være. Men slik jeg kjenner han, hadde det gått begge veier. Vi er begge folk som liker å få ting til å skje, skape endringer, og det er noe av det som knyttet oss sammen i utgangspunktet. Jeg kunne kanskje elsket en som uforskyldt ikke hadde mulighet til å prestere eller forsørge, men jeg kunne aldri elsket en som bare ikke ville prestere eller forsørge.

Jeg opplever forsåvidt at også kvinner må vise at de er god for noe for at menn skal finne dem interessant. Men man finner jo selvsagt unntak hos begge parter. 

Dyr blir enten elsket betingelsesløst, eller de blir dumpet så fort de viser seg å være med krevende enn forventet. Så der mener jeg påstanden din er feil.

Barn blir i høy grad elsket betingelsesløst, og slik bør det også være. Men for meg vil det å sette grenser, gi irettesettelse og veiledning der det trengs, være en del av det å elske mine barn betingelsesløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull, og veldig sexistisk. Du sammenligner kvinner med barn, og mener at de ikke trenger å prestere noe eller forsørge/ta seg av sine barn. De trenger bare å gi menn sex, da, så blir de liksom ubetinget elsket? Er det å få barn = elsket? Da prestere da kvinner ganske mye: de går gravide, de føder OG de forsørger og tar seg av sine barn i minst 18 år, i mye større grad enn det menn gjør. Og det er da ikke derfor menn elsker kvinner. Det du skriver her er bare usammenhengende, ulogisk tull. Det du ønsker å si er at kvinner får sex fordi de er kvinner? Mens menn "må prestere" for å være elskverdige/få sex. Ja, ihvertfall for å få barn bør man være i stand til å ta ansvar, elske og ta vare på barnet, gi omsorg (og forsørge det selvsagt). Det gjelder alle voksne. For å få en kjæreste som elsker deg bør man kunne prestere nok til å være en god kjæreste. Det er da ingen forskjell på menn og kvinner når det gjelder det? Jeg vet om flere menn som presterer mindre enn kvinnene de er sammen med her i livet. De er gode mennesker for det. 

Anonymkode: 402f6...1f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mannlige eksen min dumpa meg da jeg mista jobben. 

Anonymkode: 4b226...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke påstanden din, tror jeg. 

Mener du at en ufyselig mann som verken har jobb, venner eller kjæreste skal bli elsket av andre enn foreldrene sine? Og mener du at dersom du bytter mann med kvinne, så blir hun elsket av flere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.3.2020 den 17.53, AnonymBruker skrev:

Er du enig i denne påstanden?

Kvinner, barn og kjæledyr blir elsket for den de er, mens menn faktisk må prestere et eller annet eller sørge for noe, inneha en eller annen kvalitet, for å kunne bli elsket. Iallefall når det kommer til kjærlighetsforhold.

Menn som har foreldre blir selvsagt elsket av sine dem, og barna sine hvis man har det. Men hvis man ikke kan prestere eller forsørge, får man antageligvis ikke muligheten til å få barn. Så er man kommet dit har man prestert og kunnet forsørge.

Barn kan være de verste drittungene på jord, men foreldre vil allikevel elske dem over alt annet. Kvinner trenger ikke gjøre så mye for å bli elsket av menn. De kan være seg selv, og det vil alltid være godt nok for de fleste menn. 

Jeg mener det absolutt ligger et snev av sannhet i denne påstanden. Hva mener dere?

 

Anonymkode: 94a84...932

Kvinner er ettertraktet dersom de er unge og fruktbare. De er ikke elsket oppriktig og betingelsesløst, men verdsatt i kraft av å være et objekt. 

Barn er elsket. De er vår livsforsikring og fremtid, altså er det egoistisk motiv som ligger bak. 

Kjæledyr er satt pris på så lenge de behagelige, veloppdratt og pene. De avlives jo så snart de får tegn til sykdom. Ingen vil investere skikkelig i et kjæledyr. 

Menn elsker seg selv, men elskes ikke av andre. 

Anonymkode: e749b...152

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2020 den 17.53, AnonymBruker skrev:

Er du enig i denne påstanden?

Kvinner, barn og kjæledyr blir elsket for den de er, mens menn faktisk må prestere et eller annet eller sørge for noe, inneha en eller annen kvalitet, for å kunne bli elsket. Iallefall når det kommer til kjærlighetsforhold.

Menn som har foreldre blir selvsagt elsket av sine dem, og barna sine hvis man har det. Men hvis man ikke kan prestere eller forsørge, får man antageligvis ikke muligheten til å få barn. Så er man kommet dit har man prestert og kunnet forsørge.

Barn kan være de verste drittungene på jord, men foreldre vil allikevel elske dem over alt annet. Kvinner trenger ikke gjøre så mye for å bli elsket av menn. De kan være seg selv, og det vil alltid være godt nok for de fleste menn. 

Jeg mener det absolutt ligger et snev av sannhet i denne påstanden. Hva mener dere?

 

Anonymkode: 94a84...932

Forklar hvorfor jeg bryr meg om min eks da? når han ikke bryr seg om meg, eller gidder å vise det.

Anonymkode: fd994...616

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min mann betingelsesløst. Uansett. 

Anonymkode: a1403...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er sant. Jeg er kun sammen med mannen min for pengene han drar inn i heimen. Han blir kun elsket for det. Pengene hans gjør at vi kan opprettholde en viss livstil. Ungene ser han knapt, så de blir ofte overøst med leker de gangene han har tid til de. Og alle er fornøyde. 

Anonymkode: fcfe3...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubetinget kjærlighet er for barn og dyr, ikke for et kjærlighetsforhold. Det krever faktisk noe fra begge sider. En kan ikke bare gi totalt faen. og så forvente at alt skal være bra. En kan heller ikke gi faen i seg selv, sin økonomiske situasjon, sin hygiene, sin personlighet, og forvente at folk skal falle som fluer. Alle har et minimum av krav til en person de skal dele livet med, noe annet hadde vært usunt. Ja da, man kan fint få en kjæresten hvis man er ufør eller lignende hvis man klikker med den rette, men det betyr ikke at det forholdet heller er uten ansvar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når kvinner forblir i voldelige forhold med drittsekker som bryter de ned psykisk, så gjør de det ikke fordi de elsker mannen og tror han kan bli bedre, men fordi han har "gir" så mye. Right....

Anonymkode: 675dc...c1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg viste, er homofil man  født i en kvinnekropp.

Anonymkode: 712bb...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...