Gå til innhold

Hva syntes dere om folk som jobber i helsevesenet som bruker full fest sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Er det ikke kov så... greit nok.

Er sikker på at du er hu strenge og småsure og spydige sykepleieren jeg møtte da jeg var innlagt i fjor. Og jeg tenkte : bli venn med hu dama der, vær hyggelig, og det beste kommer fram. Og det gjorde det. Minnes henne med humor 🙂

 Så feil kan du ta 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Coronas skrev:

 Så feil kan du ta 😊

Ok 🙂 hadde vært morsomt om du var henne. For vi fikk en utrolig bra tone etterhvert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på det som uproblematisk og gammeldags. Jeg er et selvstendig individ, og har personlighet, tanker og følelser utenfor jobb. Jeg er ikke jobben min selv om jeg er sykepleier. Dette går selvfølgelig ikke på tvers av hygieniske prinsipper!

Tanker rundt at en sykepleier skal være pen, ren, yndig, velstelt, anonym eller blottet for personlig særpreg syns jeg er utdatert. Jeg sminker meg ikke mer eller mindre for andres preferanser, hvorfor skal jeg det? Hadde jeg hatt «usjarmerende» tatoveringer, synlige selvskadingsarr, store piercinghull (smykker er tatt ut), utradisjonell frisyre eller andre ting så er det en del av hvem jeg er, både på og utenfor jobb. Tenker nå jeg 😊 Men sykepleieskolene er fortsatt preget av en del eldre som fortsatt mener sykepleie er et kall, lønn får du i himmelen og at vi er «hvite søstre» som skal ha respekt for legen og re sengen rynkefritt 🙌🏼

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenfor emnet men jeg jobbet en gang med en sykepleier som var i 40 årene, bleket håret helt platina blondt og brukte 80 talls sminke, dvs myyye øyenskygge i blå/grønn, rosa lebestift bla. Hun fikk mange kommentarer og hun er den eneste som flere ganger opplevde at mannlige pasienter "tilfeldigvis" lå nakne og tok på seg selv når hun kom inn på rommet  osv. Men hun var en meget dyktig sykepleier, mange ble nok lurt av det yttre. Så at folk har visse fordommer er helt klart. 

Anonymkode: 4a21c...e07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...