Gå til innhold

Hva syntes dere om folk som jobber i helsevesenet som bruker full fest sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er uprofesjonelt fordi mye sminke kan fungere som støy i kommunikasjonen med pasientene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Villfisker
1 minutt siden, mlifjeld skrev:

Det er regler for dette. folk i helsevesnet har ikke lov til å bruke verken smykker eller negllakk. Tror det eneste de kan bruke er små øreringer. 

Det stemmer, men jeg har sett ansatte som driter i dette, og likevel går med lange lakkede negler på jobb. Rart at ledelsen aldri sa noe, men dette har forhåpentligvis blitt strammet inn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg fint lite om sykepleiere har på sminke eller ei.

Anonymkode: 01e27...357

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og ustelte negler... Jeg krevde å bytte tannlege som barn fordi han hadde så ekle fingre (og ikke brukte hansker. Hansker var ikke så vanlig da) 😐  

Anonymkode: ddd58...392


Æsj, for en gris. Skjønner godt at du reagerte på det. Så for meg noen larve lignende rynkefingre, gulige og møkkete flisete negler, og kraftig hårete armer 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent syn, sett ei som var litt sminket eller neglelakk eller hva det var. Jeg synes det var litt hyggelig, litt normalt, i forhold til min virkelighet som var grim, fæl. Det var fint å se. Man blir deprimert av alle disse sterile folkene når man er LENGE på sykehus.

Anonymkode: 8fd43...235

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mlifjeld skrev:

Det er regler for dette. folk i helsevesnet har ikke lov til å bruke verken smykker eller negllakk. Tror det eneste de kan bruke er små øreringer. 

Folk i helsevesenet kan bruke sminke, jo. 
Ikke neglelakk eller spesielt mye smykker, ringer er ikke lov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett dette to ganger. Og syntes dette var veldig rart

Folk er i sorg og en person har på fest sminke?

Anonymkode: 25901...37f

Har sett dette flere ganger selv. Men det er jo ikke noe problem, så lenge de oppfører seg, gjør jobben og er ellers empatiske folk. Bare de ikke har lange negler. Det er helsefarlig og samler seg mye dritt under. Hadde løsnegler en periode, når jeg tok de av så var det masse dritt bak neglen også 🤢 

Anonymkode: fd653...774

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er veldig mye sminke, så ja, jeg reagerer. 

Vi hadde en tannpleier til barna som brukte vannvittig mengde med sminke. For mine barn ble det utrygt, for det var vanskelig for de å tolke ansiktsutrykkene hennes. (Ja, det var enorme mengder brunkrem/pudder + øyenskygge + ++) 

Hvis jeg ser veldig oppjålede sykepleiere feks, så reagerer jeg negativt på det. Litt fondation, lett øyenskygge og mascara reagerer jeg ikke på. 

Anonymkode: 5547a...e38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rosatoast skrev:

Folk i helsevesenet kan bruke sminke, jo. 
Ikke neglelakk eller spesielt mye smykker, ringer er ikke lov.

Jeg sa ikke at de ikke kunne bruke sminke. Det har de jo fult lov til.. Bare smykker og neglakk som det er regler for. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser møkkete ut med veldig sminkede pleiere og leger på sykehus.

Anonymkode: 6b220...154

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det ser møkkete ut med veldig sminkede pleiere og leger på sykehus.

Anonymkode: 6b220...154

Møkkete faktisk. 🤔

Anonymkode: aa60d...21b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man vet aldri hva slags problemer en person sliter med, kanskje har man hudproblemer som man vil dekke over og er attpåtil ikke så flink med sminke. Da kan man fort se oversminket ut uten at man er forfengelig. Om det er sminken som gjør at man kommer seg på jobb så er vel det bedre enn at man ikke forlater huset?

Folk har ikke alltid oversikt over hvordan de selv fremstår, det er ikke så enkelt når man aldri ser seg selv utenfra. Men en ting er sikkert og det er at vi alle prøver vårt beste!

Man trenger ikke å henge seg opp i alt som angår andre.

Anonymkode: a324a...bd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt ts til å beskrive nøyaktig hva som menes med «full festsminke». 

Anonymkode: aa60d...21b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Under splutdanningen var det bl.a krav om at en skulle være nøytralt sminket ved bruk av uniform.

Anonymkode: 10c63...62e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det ser møkkete ut med veldig sminkede pleiere og leger på sykehus.

Anonymkode: 6b220...154

Vi får håpe du ikke ender opp på hjertemedisinsk sengepost, for der blir du å være møkkete selv. Sjelden dusjing pga trigometri overvåkning døgnet rundt, så du kan ikke dusje uten "vakt" med deg.

Anonymkode: 8fd43...235

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker masse sminke (som noen ville kalt det). Får masse komplimenter fra brukere, pårørende og kollegaer som ser det kunstneriske bak det. Ble for ikke så lenge siden promotert til senior, og tar nå videreutdanning, men Gud vet hvordan det skal gå siden jeg bruker så fælt med sminke 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møkkete faktisk. 🤔

Anonymkode: aa60d...21b

Ja, møkkete. De færreste klarer å velge foundation i riktig nyanse, og for mørk foundation til hvit kjortel (gjerne også med synlig skille) ser møkkete ut.

Anonymkode: 6b220...154

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi får håpe du ikke ender opp på hjertemedisinsk sengepost, for der blir du å være møkkete selv. Sjelden dusjing pga trigometri overvåkning døgnet rundt, så du kan ikke dusje uten "vakt" med deg.

Anonymkode: 8fd43...235

Nå handlet denne tråden om personal, ikke om pasienter. 

Anonymkode: 6b220...154

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, møkkete. De færreste klarer å velge foundation i riktig nyanse, og for mørk foundation til hvit kjortel (gjerne også med synlig skille) ser møkkete ut.

Anonymkode: 6b220...154

Hygienehysteriet på kg er virkelig noe for seg selv. 

Anonymkode: aa60d...21b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i reiselivs bransjen, og På min jobb har vi veldig strenge regler. Sminken må være enkel og naturlig, håret må også ha en naturlig farge, og være borte fra ansiktet. Ingen tydelig negelakk (pedikyr er greit så lenge det er "usynnlig") og smykker utenom giftering, og små øredobber. Ingen religiøse symboler, eller persing. All totovering må dekkes. Og selvsagt alle må gå i uniform, uten mulighet til å pynte på eller endre den. Vi skal alle se pent og naturlig ut, uten å skille oss ut. 

Jeg synes dette er helt greit! Vi er på jobb, og det er jobben vi selger ikke oss selv. Og jeg synes det får alle til å se mye mer profesjonelle ut. 

Synes virkelig det burde være det samme uansett hvor man jobber, spesielt med helse. Er kun folk som jobber med sminke som burde sminke seg så mye at folk reagerer.. 

Anonymkode: a6361...409

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...