Gå til innhold

Du som er avhengig av koffein, er det verdt det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merker at jeg blir mye mer fokusert og motivert dersom jeg inntar koffein, men jeg er redd for å bli avhengig. Hvordan føles det når man har drukket kaffe i årevis, mister det litt av effekten? Føles det greit å være avhengig?

Anonymkode: 4541c...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mister ikke effeken for meg, men jeg holder meg til mks 3 kopper om dagen.

Føles helt greit, men får litt hodepine i 1-2 dager om jeg kutter det helt ut. Jeg har lyst på kaffe, tar det av lyst og ikke av negative årsaker. 

Anonymkode: 5c221...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert inntar du koffein kun for å unngå hodepine.

Anonymkode: 7f857...f66

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av kaffi, elsker og nyter det. Ingenting slår morgenkaffien 💜 

Eneste ulempen er at viss jeg ikke får det blir jeg helt miserabel. Dagen er ødelagt, jeg blir kjempe gretten og får hodepine. Har derfor alltid mange poser liggende i back up slik jeg ikke får tom. 

Anonymkode: 0e61c...887

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det har mistet effekten for min del. Jeg kan drikke en halv liter Monster klokka 18 og likevel klare å sovne fire timer senere. Drikker absolutt mest kaffe da, og det drikker jeg fordi det er godt :) Klarer meg fint uten, men det er liksom noe som mangler. 

Anonymkode: b0b42...a61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fikk masse problemer med hjertebank og fant ut at det skyldtes koffein sluttet jeg på dagen! Skummelt med et virkestoff som påvirker hjertet på en slik måte!

Anonymkode: 07f08...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket mye! Jeg drakk vel 1-2 kopper kaffe+1 energi drink+ pre workout med koffein nesten hver dag. Jeg var helt avhengig, og jeg merket det med en gang hvis jeg ikke fikk koffein den dagen. Når jeg drikker koffein blir jeg våken, glad, full av energi og klar for alt. Kaller det min lille flytende "happy pill". 

Nå som jeg prøver å bli gravid, og har sluttet å drikke koffein sliter jeg skikkelig. jeg er sur, sliten og umotivert. GUD SOM JEG SAVNER KOFFEIN!!!! 🤭🤭

-dame 26 som ikke har fått "happy pill" på 2 MND?!?! 

Anonymkode: 7c69b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker kaffe, men drikker ikke en liter om dagen lenger. På morgenen smaker det nydelig. Helst med litt fløte. Og så blir det en til to kopper utenom det. 

Jeg kuttet ut bare fordi jeg begynte å drikke vann i stedet faktisk. Og jeg sover absolutt bedre. Ingen tvil.

Men kutter nok aldri ut helt. Er for avhengig til det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe er det beste jeg vet, så for meg er det verdt å være avhengig. Men jeg drikker mye mindre nå enn som student. I helgene blir det som regel 2 kopper, på jobb 3-4. 

Jeg er nok mer avhengig av smaken enn effekten, tror jeg.

Anonymkode: d39cc...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har drukket mye! Jeg drakk vel 1-2 kopper kaffe+1 energi drink+ pre workout med koffein nesten hver dag. Jeg var helt avhengig, og jeg merket det med en gang hvis jeg ikke fikk koffein den dagen. Når jeg drikker koffein blir jeg våken, glad, full av energi og klar for alt. Kaller det min lille flytende "happy pill". 

Nå som jeg prøver å bli gravid, og har sluttet å drikke koffein sliter jeg skikkelig. jeg er sur, sliten og umotivert. GUD SOM JEG SAVNER KOFFEIN!!!! 🤭🤭

-dame 26 som ikke har fått "happy pill" på 2 MND?!?! 

Anonymkode: 7c69b...914

Hvorfor i all verden har du sluttet helt med kaffe fordi du prøver å bli gravid?  Nå er jeg en godt voksen dame så jeg kjenner svært mange som har vært gravide (og har selv tre barn), men jeg har da aldri hørt om noen som mente de måtte slutte å drikke kaffe likevel. Kjenner jeg blir litt matt av alt hysteriet mange lager rundt graviditet...  

Kaffe skal jeg slutte å drikke når jeg dør 😄

Anonymkode: 0b88b...9b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk kaffe hele dagen på jobb før. Også både før og etter.

Nå drikker jeg kun 1-2 kopper om dagen og da på formiddagen. Ingen abstinenser å redusere. Det bare skjedde.

Anonymkode: d7a15...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri likt kaffe, men vokste opp med å drikke Pepsi Max og nå er jeg vel basically immun mot koffein. Kan drikke en stor Red Bull og sovne like etterpå. Om det er verdt det? Njæ.. Jeg skulle gjerne vært foruten hodepine når jeg våkner om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden har du sluttet helt med kaffe fordi du prøver å bli gravid?  Nå er jeg en godt voksen dame så jeg kjenner svært mange som har vært gravide (og har selv tre barn), men jeg har da aldri hørt om noen som mente de måtte slutte å drikke kaffe likevel. Kjenner jeg blir litt matt av alt hysteriet mange lager rundt graviditet...  

Kaffe skal jeg slutte å drikke når jeg dør 😄

Anonymkode: 0b88b...9b0

😂 Forstår godt hva du mener. Men vi har prøvd i over 1 år uten hell, og det er ingen ting i veien med oss. Ble så fortalt at sjansene ble større med noen livstil endringer, som blandt annet kutte ut koffein. Så gir det nå et forsøk 🤭 mye vanskligere å kutte ut koffein en alkohol og godteri 😂

Anonymkode: 7c69b...914

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sovne rett etter en kopp kaffe, så vil si at koffeinen har begrenset effekt på meg.
 

Men vil ikke si jeg er avhengig. Kan fint gå dager eller måneder uten kaffe. 

Anonymkode: 15915...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir rar av å drikke iskaffe og kaffe. Så drikker energidrikke. Det er et must. Men veldig dyrt når man ikke får dratt til Sverige 😔

Anonymkode: 6ca46...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, som alle andre avhengigheter gir det jo en glede, men som med alle andre avhengigheter er det ikke noe gøy når man ikke har tilgang. Så vil si det aldri er verdt å bli avhengig av noe, men kaffe er ikke den verste avhengigheten du kan ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...