Gå til innhold

Kristen i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan lever kristne i Norge? Lever kristne i Norge etter bibelen og strenge rammer? Kan dere ikke drikke alkohol og ha sex før ekteskapet? Jeg blir litt forvirret av dette. Jeg oppholder meg i Østerrike en del, og kjenner noen fra Bosnia som er muslimer. De kaller seg muslimer og er kanskje troende. Men de spiser svinekjøtt og drikker. Kan ikke folk være liberale kristne og ikke følge bibelen? Jeg kaller meg kanskje ikke kristen, men føler meg kristen uansett. Men her inne får jeg høre at jeg må følge Jesus og bibelen for å være kristen.  

Anonymkode: 119c6...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan lever kristne i Norge? Lever kristne i Norge etter bibelen og strenge rammer? Kan dere ikke drikke alkohol og ha sex før ekteskapet? Jeg blir litt forvirret av dette. Jeg oppholder meg i Østerrike en del, og kjenner noen fra Bosnia som er muslimer. De kaller seg muslimer og er kanskje troende. Men de spiser svinekjøtt og drikker. Kan ikke folk være liberale kristne og ikke følge bibelen? Jeg kaller meg kanskje ikke kristen, men føler meg kristen uansett. Men her inne får jeg høre at jeg må følge Jesus og bibelen for å være kristen.  

Anonymkode: 119c6...687

Jeg mener. Min mening er dette. Problem løst :)

"

Abrahamsreligionene ble laget utifra "Engelsk: Spite" og ikke sannhet. Om du ser verdiene og historien til den. Og hva om man promoterer noen av verdiene og det kan sende deg til helvete. Hva da?

Jeg laget en ny religiøskult. Gud av åpenbar Godhet og Ondskap. Det er den ekte sannheten.

Uansett. Må dette være en konkuranse over hvem som er større hyklere enn hvem? Er det ikke en bra ting at folk prøver å være gode mennesker? Føler folk som har frykt for fremmede er krigselskere eller redde. Forstår det bare ikke. Men hvis du vil se en bra ironi. Her :)

3:46

 

Anonymkode: 69c52...61d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn definisjonsmessig er man vel ikke kristen uten å tro at Jesus er Guds sønn. Det ligger litt i navnet. Jeg er kristen og mener jeg stort sett følger bibelen, men ikke de gamle lovene som Jesus opphevde. Jeg drikker alkohol slik de gjorde på Jesu tid, og Jesus snakket også om at ingen mennesker klarer å alltid gjøre alt rett pga hvem vi er, men at det er greit. Kristne tradisjoner er ofte strengere enn det som står i bibelen, og selv Paulus er en del strengere enn hva Jesus var, og mye av det han skriver passer heller ikke inn i vår tid, så det følges heller ikke blindt. Det viktigste er å være tro mot det Jesus står for. Om alle mennesker hadde gjort det, ville verden bli et fint sted å være

Anonymkode: 3421e...4b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2020 den 11.18, AnonymBruker skrev:

Hvordan lever kristne i Norge? Lever kristne i Norge etter bibelen og strenge rammer? Kan dere ikke drikke alkohol og ha sex før ekteskapet? Jeg blir litt forvirret av dette. Jeg oppholder meg i Østerrike en del, og kjenner noen fra Bosnia som er muslimer. De kaller seg muslimer og er kanskje troende. Men de spiser svinekjøtt og drikker. Kan ikke folk være liberale kristne og ikke følge bibelen? Jeg kaller meg kanskje ikke kristen, men føler meg kristen uansett. Men her inne får jeg høre at jeg må følge Jesus og bibelen for å være kristen.  

Anonymkode: 119c6...687

😉

Anonymkode: 471d4...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2020 den 11.24, AnonymBruker skrev:

Jeg laget en ny religiøskult. Gud av åpenbar Godhet og Ondskap. Det er den ekte sannheten.

Sikkert mange som bryr seg om fyllerøret ditt som handler om ditt eget hat mot abrahamsreligionene milliarder av mennesker følger😂

Anonymkode: d2d1e...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert mange som bryr seg om fyllerøret ditt som handler om ditt eget hat mot abrahamsreligionene milliarder av mennesker følger😂

Anonymkode: d2d1e...42a

Du må uansett respektere hva folk tror på. Bare fordi flere milliarder mennesker tror på abrahamsreligionenen betyr ikke det at de er fet eneste sannet.

Anonymkode: f02c9...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.3.2020 den 11.18, AnonymBruker skrev:

Hvordan lever kristne i Norge? Lever kristne i Norge etter bibelen og strenge rammer? Kan dere ikke drikke alkohol og ha sex før ekteskapet? Jeg blir litt forvirret av dette. Jeg oppholder meg i Østerrike en del, og kjenner noen fra Bosnia som er muslimer. De kaller seg muslimer og er kanskje troende. Men de spiser svinekjøtt og drikker. Kan ikke folk være liberale kristne og ikke følge bibelen? Jeg kaller meg kanskje ikke kristen, men føler meg kristen uansett. Men her inne får jeg høre at jeg må følge Jesus og bibelen for å være kristen.  

Anonymkode: 119c6...687

En muslim skal ikke spise gris. En kristen skal følge jesus som profet og bibel som veileder.

Anonymkode: f02c9...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus sa at på fruktene skal man kjenne dem. Et godt tre kan ikke bære dårlig frukt, og et dårlig tre kan ikke bære god frukt. Mange mennesker kan kalle seg det ene og det andre, men hvordan lever de egentlig? Se på livene deres. Jeg tror ikke på alle som sier at de er kristne, fordi jeg ser at de ikke bryr seg om hva som står skrevet, og lever akkurat som alle andre ikke troende.

I dag er det også mye merkelig som kalles kristent, som slettes ikke er det. Mange klarer heller ikke å skille mellom gammel og ny pakt. Mange sier de har barnetroen, eller at de er kristne, men aldri leser bibelen. Mitt spørsmål til dem er, hva tror dere egentlig på da? Hvordan kan du vite hva du tror på, når du aldri har lest hva Jesus sa?

En kanal man virkelig skal styre unna er visjon norge. Det stygge gnålet til hanvold om tienden er en løgn, for å sikre ham penger inn på konto. Tienden hører til loven, og skulle man holde et bud i den, måtte man også holde alle (613) budene tror jeg det var. Holdt man ikke et, var man skyldig i å bryte dem alle. Men her har hanvold vært og fisket fram litt løsrevne bibelvers, og lagt til sitt eget svada, og vridd det til å høres ut som noe helt annet enn det som faktisk står skrevet. Dette er bare et eksempel. 

Et annet eksempel er denne «full i ånden» og «hellig latter» som de forkynner. Dette står det ingenting om i bibelen. Det går ikke an å bli full i ånden. Dette var det spotterne som sa, da de var fulle av søt vin. Her har hanvold dratt bibelvers ut av sinsammenheng, og fått det til å bety noe det ikke betyr. En av åndens frukter av selvkontroll, og det er det stikk motsatte av dette tullet til hanvold.

Løgnen hans om å så og høste står det heller ikke om. Nok et bibelvers hanvold har tatt ut av sin sammenheng, for å få det til å handle om penger. Noe det aldri har gjort. Når det snakkes om såkorn, er det snakk om å forkynne evangeliget, og høsten av det er at mennesker blir frelst. Ikke at du skal høste masse penger inn fra Gud, for at du «sådde inn penger» til hanvold. Nei, man får ikke velsignelser av å sende penger til visjon norge. Gud er heller ikke en salgs maskin, der du kan kjøpe mirakler og beskyttelse mot korona, ved å «så inn» penger til kanalen.

Ta en titt på de mange av de falske forkynnerne i usa. Så vil dere se at hanvold driver med akkurat det samme, bare med en litt annen drakt.

Anonymkode: 21e6e...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jesus sa at på fruktene skal man kjenne dem. Et godt tre kan ikke bære dårlig frukt, og et dårlig tre kan ikke bære god frukt. Mange mennesker kan kalle seg det ene og det andre, men hvordan lever de egentlig? Se på livene deres. Jeg tror ikke på alle som sier at de er kristne, fordi jeg ser at de ikke bryr seg om hva som står skrevet, og lever akkurat som alle andre ikke troende.

I dag er det også mye merkelig som kalles kristent, som slettes ikke er det. Mange klarer heller ikke å skille mellom gammel og ny pakt. Mange sier de har barnetroen, eller at de er kristne, men aldri leser bibelen. Mitt spørsmål til dem er, hva tror dere egentlig på da? Hvordan kan du vite hva du tror på, når du aldri har lest hva Jesus sa?

En kanal man virkelig skal styre unna er visjon norge. Det stygge gnålet til hanvold om tienden er en løgn, for å sikre ham penger inn på konto. Tienden hører til loven, og skulle man holde et bud i den, måtte man også holde alle (613) budene tror jeg det var. Holdt man ikke et, var man skyldig i å bryte dem alle. Men her har hanvold vært og fisket fram litt løsrevne bibelvers, og lagt til sitt eget svada, og vridd det til å høres ut som noe helt annet enn det som faktisk står skrevet. Dette er bare et eksempel. 

Et annet eksempel er denne «full i ånden» og «hellig latter» som de forkynner. Dette står det ingenting om i bibelen. Det går ikke an å bli full i ånden. Dette var det spotterne som sa, da de var fulle av søt vin. Her har hanvold dratt bibelvers ut av sinsammenheng, og fått det til å bety noe det ikke betyr. En av åndens frukter av selvkontroll, og det er det stikk motsatte av dette tullet til hanvold.

Løgnen hans om å så og høste står det heller ikke om. Nok et bibelvers hanvold har tatt ut av sin sammenheng, for å få det til å handle om penger. Noe det aldri har gjort. Når det snakkes om såkorn, er det snakk om å forkynne evangeliget, og høsten av det er at mennesker blir frelst. Ikke at du skal høste masse penger inn fra Gud, for at du «sådde inn penger» til hanvold. Nei, man får ikke velsignelser av å sende penger til visjon norge. Gud er heller ikke en salgs maskin, der du kan kjøpe mirakler og beskyttelse mot korona, ved å «så inn» penger til kanalen.

Ta en titt på de mange av de falske forkynnerne i usa. Så vil dere se at hanvold driver med akkurat det samme, bare med en litt annen drakt.

Anonymkode: 21e6e...bb9

Jeg har aldri hatt noen barnetro. Men har blitt helbredet av vers i bibelen som noen har lest for meg. Altså ett mirakel. 

Det må jo være et tegn på at man ikke trenger å tro og følge bibelen til punkt og prikke. Hvis gud finnes har jeg som ikke kristen fått hjelp. Tror nå på «gud» og det er nokk😉

Anonymkode: 471d4...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt noen barnetro. Men har blitt helbredet av vers i bibelen som noen har lest for meg. Altså ett mirakel. 

Det må jo være et tegn på at man ikke trenger å tro og følge bibelen til punkt og prikke. Hvis gud finnes har jeg som ikke kristen fått hjelp. Tror nå på «gud» og det er nokk😉

Anonymkode: 471d4...7ed

Bibelen sier at Jesus er eneste veien til Gud. Så om du syns det er nok, sier bibelen noe annet. Hva du vil velge å tro på, er selvfølgelig opp til deg, men bibelen er veldig klar på dette.

Anonymkode: 21e6e...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bibelen sier at Jesus er eneste veien til Gud. Så om du syns det er nok, sier bibelen noe annet. Hva du vil velge å tro på, er selvfølgelig opp til deg, men bibelen er veldig klar på dette.

Anonymkode: 21e6e...bb9

Ja da synes jeg ikke gud er snill hvis man skal skremmes til å måtte tro på alt inni bibelen. Vet gud elsker alle uansett. Ekte kjærlighet.

Anonymkode: 471d4...7ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal svare så godt jeg kan på det du spør om: kristne i Norge lever veldig forskjellig. Noen er konservative, andre er liberale, noen er midt mellom. Selv vokste jeg opp som pinsevenn, og jeg lærte at sex skulle skje etter man hadde giftet seg, helst også kyssing og tafsing. Av den grunn giftet mange av mine venner seg svært tidlig, altså innen de var tyve. Dette er femten år siden, jeg vet ikke hvordan det er i den menigheten nå. Ellers var alkohol strengt forbudt, det var kun noen få som snek til seg en øl i skjul, sånn uten at vi andre egentlig skulle vite om det. 

Jeg husker vi på en måte ble lært opp til å se ned på liberale menigheter, altså de menighetene som godtok mer. Og så ble vi oppfordret til å se opp til de mer konservative menighetene. På et tidspunkt var menigheten min så konservativ at omtrent ingenting var lov. TV og kortspill var synd, Satans verk, og verdslig musikk var helt off limit. Jeg tålte å være en del av hele greia, og holdt alt av regler som var satt. Det skadet meg ikke, men jeg fikk et veldig vridd syn på det som var på utsiden av menigheten min.

Endte opp med å flytte for å studere, og samtidig bestemte jeg meg for å gi blanke f i alt sammen. Drakk til jeg spydde som en gris, knullet annenhver kjekkas jeg la øynene på, hadde noen runder jentesex, og levde livets gale dager som student 😝 Prøvde å skjule for mine konservative foreldre hva jeg drev med, men de skjønte nok at noe foregikk. Holdt på slik i et par-tre år, helt til jeg traff en mann jeg giftet meg med og fikk barn med. Levd et veldig rolig liv etter det. Men er ikke kristen, og har ingen kvaler med å innrømme det til folk heller. Jeg er rett og slett for liberal, og det kan jeg ikke kombinere med et kristent livssyn. De kristne som mener de kan leve helt etter dagens standard, har ikke lest Bibelen skikkelig. For der står det at kvinner skal tie i forsamling f eks, og mannen er kvinnens overhode. Så... Nei, det passer ikke for meg.

Anonymkode: bb89f...88a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2020 den 11.18, AnonymBruker skrev:

Hvordan lever kristne i Norge? Lever kristne i Norge etter bibelen og strenge rammer? Kan dere ikke drikke alkohol og ha sex før ekteskapet? Jeg blir litt forvirret av dette. Jeg oppholder meg i Østerrike en del, og kjenner noen fra Bosnia som er muslimer. De kaller seg muslimer og er kanskje troende. Men de spiser svinekjøtt og drikker. Kan ikke folk være liberale kristne og ikke følge bibelen? Jeg kaller meg kanskje ikke kristen, men føler meg kristen uansett. Men her inne får jeg høre at jeg må følge Jesus og bibelen for å være kristen.  

Anonymkode: 119c6...687

Kristendommen har død i Norge. Det overasker meg ikke, er lett å se igjennom løgn når du først ser det. De fleste som forlater religion helt blir ateister, som om "Gud" er skapt av religion eller som om definisjonen av "Gud" er avhengig av en religion. 

Ateisten har gått meta på religion og insett at all religion er løgn. Det Ateisten ikke forstår er at man kan tro på Gud uten religion (Deisme), og enda bedre at man kan ha direkte opplevelse og bevistheet av Gud. Religion oppfant ikke Gud, Gud oppfant religion og mennesker. Det eneste en ateist har gjort er å forlatte en ideologi til en annen. 

Nå, det er mulig å gå så meta på virkeligheten at man går ut av hele innholdet av virkeligheten til strukturen og kilden av den. Det er som å gå ut av en film (innholdet) og til bak kulissene av selve filmen (strukturen). 

Problemet med ateister er nettopp det at de har tatt dems tidligere religion som fakta og nå dem grunnfeste dems verdensbilde i noe. Siden de tror religion skapte Gud, noe som er absolutt latterlig, så tror dem ikke på noe Gud. De fleste har tatt vitenskapen til dems Gud, som inneholder mye feil, forandrer seg hele tiden gjennom tiden og er grunnfestet i mange metafysiske og epistemiske løgn. 

Mange går over til sykdommen som heter materialisme. De har tatt hjernen som avholder for Gud. De har tatt dems direkte opplevelse, dems største gave, til noe som ikke kan stoles på. Hadde flere ateister ikke vært så trangsynt så hadde noen få oppvåkninger utslettet dems materialistiske og ateistiske paradigme. 

Kraften av ren Absolutt Sannhet kan ikke undervurderes. Han som benekter Sannheten etter at den har blitt vist til han, han ikke kalles for et menneske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Conal skrev:

Kristendommen har død i Norge. Det overasker meg ikke, er lett å se igjennom løgn når du først ser det. De fleste som forlater religion helt blir ateister, som om "Gud" er skapt av religion eller som om definisjonen av "Gud" er avhengig av en religion. 

Ateisten har gått meta på religion og insett at all religion er løgn. Det Ateisten ikke forstår er at man kan tro på Gud uten religion (Deisme), og enda bedre at man kan ha direkte opplevelse og bevistheet av Gud. Religion oppfant ikke Gud, Gud oppfant religion og mennesker. Det eneste en ateist har gjort er å forlatte en ideologi til en annen. 

Nå, det er mulig å gå så meta på virkeligheten at man går ut av hele innholdet av virkeligheten til strukturen og kilden av den. Det er som å gå ut av en film (innholdet) og til bak kulissene av selve filmen (strukturen). 

Problemet med ateister er nettopp det at de har tatt dems tidligere religion som fakta og nå dem grunnfeste dems verdensbilde i noe. Siden de tror religion skapte Gud, noe som er absolutt latterlig, så tror dem ikke på noe Gud. De fleste har tatt vitenskapen til dems Gud, som inneholder mye feil, forandrer seg hele tiden gjennom tiden og er grunnfestet i mange metafysiske og epistemiske løgn. 

Mange går over til sykdommen som heter materialisme. De har tatt hjernen som avholder for Gud. De har tatt dems direkte opplevelse, dems største gave, til noe som ikke kan stoles på. Hadde flere ateister ikke vært så trangsynt så hadde noen få oppvåkninger utslettet dems materialistiske og ateistiske paradigme. 

Kraften av ren Absolutt Sannhet kan ikke undervurderes. Han som benekter Sannheten etter at den har blitt vist til han, han ikke kalles for et menneske. 

Jeg følger ikke en religion, men tror på gud😉 

Anonymkode: 471d4...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt noen barnetro. Men har blitt helbredet av vers i bibelen som noen har lest for meg. Altså ett mirakel. 

Det må jo være et tegn på at man ikke trenger å tro og følge bibelen til punkt og prikke. Hvis gud finnes har jeg som ikke kristen fått hjelp. Tror nå på «gud» og det er nokk😉

Anonymkode: 471d4...7ed

Så vakkert og nydelig å høre at du har blitt helbredet ❤️ Man trenger ikke å følge bibelen for å bli helbredet, og man trenger heller ikke å gjøre alt rett for å kalle seg kristen. Gud er nærværende uansett 💕
 

 

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt individuellt. Jeg kjenner kristne som venter med sex til etter ekteskap, jeg kjenner kristne som drikker mye alkohol, jeg kjenner kristne som går i kirken hver søndag og jeg kjenner kristne som har skiftet kjønn.

Anonymkode: a9d82...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 9.4.2020 den 13.38):

og jeg kjenner kristne som har skiftet kjønn

De er ikke kristne når de bryter bibelen slik. Hva de kaller seg er noe annet.

Anonymkode: a7254...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...