Gå til innhold

Hva skjer hvis man er blitt permittert, og får ny jobb, men kun tilkallingsvakter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen vits i å takke ja til en ny jobb når man kun får en dag i uka?

Jeg er permittert og redd pengene jeg har/får ikke vil holde, og at jeg vil gå lenge uten jobb. Derfor tenkte jeg at jeg må speede opp søknadsgamet, men ser at de aller fleste som trenger folk nå kun er ute etter tilkallingshjelp. Hva gjør man med nav og dagpenger hvis man får ny jobb, men kun én dag i uka? Blir ikke det bare masse styr? Aldri vært borti nav og dagpenger før, så jeg skjønner ikke stort.

 

Anonymkode: 3f443...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det noen vits i å takke ja til en ny jobb når man kun får en dag i uka?

Jeg er permittert og redd pengene jeg har/får ikke vil holde, og at jeg vil gå lenge uten jobb. Derfor tenkte jeg at jeg må speede opp søknadsgamet, men ser at de aller fleste som trenger folk nå kun er ute etter tilkallingshjelp. Hva gjør man med nav og dagpenger hvis man får ny jobb, men kun én dag i uka? Blir ikke det bare masse styr? Aldri vært borti nav og dagpenger før, så jeg skjønner ikke stort.

 

Anonymkode: 3f443...507

Du får kutt i permitteringslønnen tilsvarende antall timer du har jobbet. Du må melde fra om at du har jobbet mens du var  permitert. Du tjener altså ikke noe ekstra på å jobbe nå, med mindre den nye jobben betaler mer i timen enn permitteringenslønnen 

Anonymkode: 8f7c1...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får kutt i permitteringslønnen tilsvarende antall timer du har jobbet. Du må melde fra om at du har jobbet mens du var  permitert. Du tjener altså ikke noe ekstra på å jobbe nå, med mindre den nye jobben betaler mer i timen enn permitteringenslønnen 

Anonymkode: 8f7c1...11b

Ah, forstår! Takk for oppklaringen!

Anonymkode: 3f443...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kanskje også se på om den nye jobben kolliderer med den jobben du er permittert fra? Du er jo fremdeles ansatt der og skal komme tilbake når denne nedstengningen er over. 

Anonymkode: 92d2a...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du tjener altså ikke noe ekstra på å jobbe nå, med mindre den nye jobben betaler mer i timen enn permitteringenslønnen 

Selv om du ikke vil tjene noe ekstra, så kan det være lurt å takke ja til jobben hvis det er stor mulighet for at arbeidsplassen går konkurs eller må si opp ansatte etter krisen. Ingen vet hvor lett det kommer til å bli å få ny jobb etter denne krisen.

Anonymkode: 8f7c1...11b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en som har jobbet tilkalling før korona, takk ja! Bare det minste holdepunkt av en tilsynelatende normal hverdag, noe å stå opp til, noe å gjøre annet enn å være hjemme, andre folk å treffe, den verdien kan ikke måles i kroner og øre. Og er du først innafor som tilkalling, gjør en god jobb og blir likt på arbeidsplassen, så kan det fort bli mer enn den ene dagen. Men vær obs på hvor mye du kan jobbe før du mister dagpengene, er det 50% nå? 

Anonymkode: 35802...0b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...