Gå til innhold

Jeg ble dumpa igår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer har dumpet meg etter 3,5 år sammen. På denne tiden har jeg blitt bonusmor til hans to barn og flyttet inn i huset hans (eier 50/50).

Han har mistet følelsene for meg. Iallfall kjærestefølelsene, og dette har vi snakket om før. Bruddet kom derfor ikke som et sjokk, men selv føler jeg at timingen er vanvittig dårlig pga korona. 

Ingen av oss har råd til å eie huset alene. Vi er derfor nødt til å selge. Det gjør meg så fortvila... Barna kommer til å gå igjennom et nytt brudd og de kommer til å miste barndomshjemmet sitt. Jeg har kjempet og kjempet, men han er klar i sin sak. Han har ikke de rette følelsene for meg lenger. 

Hvordan i all verden går jeg videre nå? 

Anonymkode: 3952a...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer har dumpet meg etter 3,5 år sammen. På denne tiden har jeg blitt bonusmor til hans to barn og flyttet inn i huset hans (eier 50/50).

Han har mistet følelsene for meg. Iallfall kjærestefølelsene, og dette har vi snakket om før. Bruddet kom derfor ikke som et sjokk, men selv føler jeg at timingen er vanvittig dårlig pga korona. 

Ingen av oss har råd til å eie huset alene. Vi er derfor nødt til å selge. Det gjør meg så fortvila... Barna kommer til å gå igjennom et nytt brudd og de kommer til å miste barndomshjemmet sitt. Jeg har kjempet og kjempet, men han er klar i sin sak. Han har ikke de rette følelsene for meg lenger. 

Hvordan i all verden går jeg videre nå? 

Anonymkode: 3952a...fff

Du kommer deg ut av huset og finner deg ny plass å bo. Håper det går bra med deg! 

Anonymkode: c271b...e19

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden går jeg videre nå? 

1. Du er voksen

2. Du er selvstendig

3. Du puster

4. Du vet din identitet

5. Du vet hvem du er og hvor du kommer i fra

6. Du har en drøm

7. Du jobber og har en arbeidsgiver

8. Du har studert i Norge

9. Du vet at du trives best i et hus og ikke telt.

10. Du kan reise kollektivt, ta sykkelen, kjøre bil

11. Du kan ringe banken, og si forholdet er slutt, og du vil selge deg ut, eller om dere selger sammen.

12. Du kan velge det livet du vil leve, og du kan bli forelsket på ny, men viktig du går videre, og ikke tar med det til neste forhold. 

 

Anonymkode: 1f944...bfc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarene. 

Ja, det er mulig jeg kompliserer denne situasjonen i hodet mitt pga korona. Jeg er selvfølgelig veldig lei meg i tillegg. Jeg syns det er vanskelig å tenke klart. 

Bruddet er jo så ferskt som det kan bli. Jeg forventer ikke at denne helgen blir en fin helg. Den blir nok tung, trist og opprivende. 

Ts

Anonymkode: 3952a...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, det er så vondt og fælt det du forteller om! Det er nok dessverre lite du kan gjøre som du ikke allerede har gjort, hvis den ene parten er bestemt på å forlate forholdet så er det ikke noe fremtid i det. Det eneste du kan gjøre er å lage det beste ut av en håpløs situasjon, og sørge for at barna kommer fra det med så lite kranglig som mulig, og legge grunnlaget for å ha et vennskap på sikt om du ønsker det.

Ta tiden til hjelp og ta vare på deg selv! ❤️

Anonymkode: 444a6...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist ❤️ Samlivsbrudd er ikke gøy for noen... 

Har du et sted du kan bo midlertidig? 
Noe som har endret seg i hans økonomi siden han ikke har råd til å kjøpe deg ut? Virket jo som han hadde det alene før du flyttet inn. Enklest er jo helt klart om hsn bare kjøper deg ut... 
Har dere samboeravtale? 

Anonymkode: fe327...e5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke kjøpe noe nytt før det dere eier er solgt, nå bremser markedet , men det du kjøper etterhvert vil også falle hvis du klarer å vente litt nå. Nå er ikke tidspunktet å eie flere boliger pga samlivsbrudd.

Anonymkode: 5a634...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok at du flytter ut og leier intil videre. Kostnaden må dere dele på om begge eier huset og du ikke skal bo der. Dere må vente med salg til etter Corona. Hør med banken om dere kan få rentefritak de neste 6 mnd. 

Anonymkode: 17896...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...