Gå til innhold

Dere som har erfaring med øyer som (borabora, Maldives)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye penger bør jeg spare for en (en uke)s reise? 
 

altså totalsummen for to personer. 
Er ikke kjent med prisene der, vet ikke hvor dyr maten er, eller aktivitet osv. 
så trenger tips fra en som har reist.

hvor reiste du? Hva betalte du og Hvor lenge var du der? 


hvor mye bør jeg spare for en ukes reise? Og er en uke nok? Eller bør jeg ta to uker? Hva tenker dere?

Anonymkode: e172a...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært på Maldivene for noen år siden. Hvor mye penger du trenger avhenger av standard på hotell, når du reiser osv. Du kan bo på backpackerhotell som koster noen hundre kroner per natt til 5-stjerners luksus hytter på vannet til flere tusen per natt. De fleste resorter er bygget på en enkel øy, og har dermed monopol på alt du bruker penger på. De fleste hoteller tilby halvpensjon, helpensjon og all-inclusive, og jeg anbefaler å velge en av delene avhengig av hvor mye du spiser eller drikker til vanlig. Alt av drikke, mat og aktiviteter er relativt dyrt.

 

Var der i 5 dager, kombinerte det med Sri Lanka. Hadde nok ikke vært der mer en 7-10 dager, blir fort kjedelig. Husker ikke hva vi betalte, men hotellpriser kan du sjekke på søkemotorer. Ofte kommer de billigste prisene opp først, og de inkluderer ofte kun frokost. 

Anonymkode: 654b2...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vært på Maldivene for noen år siden. Hvor mye penger du trenger avhenger av standard på hotell, når du reiser osv. Du kan bo på backpackerhotell som koster noen hundre kroner per natt til 5-stjerners luksus hytter på vannet til flere tusen per natt. De fleste resorter er bygget på en enkel øy, og har dermed monopol på alt du bruker penger på. De fleste hoteller tilby halvpensjon, helpensjon og all-inclusive, og jeg anbefaler å velge en av delene avhengig av hvor mye du spiser eller drikker til vanlig. Alt av drikke, mat og aktiviteter er relativt dyrt.

 

Var der i 5 dager, kombinerte det med Sri Lanka. Hadde nok ikke vært der mer en 7-10 dager, blir fort kjedelig. Husker ikke hva vi betalte, men hotellpriser kan du sjekke på søkemotorer. Ofte kommer de billigste prisene opp først, og de inkluderer ofte kun frokost. 

Anonymkode: 654b2...7c8

Hmm ja🤔 men hvor mye ambefaler du meg å spare for denne reisen? 2 personer som skal være der en uke. Vi skal bo i «luksus» hyttene.

hvor mye ambefaler du å spare for reisen? Vet det er umulig å si et sum, men tenkte sirka pris? Så jeg har en peiling 

Foreksempel 100 tusen? 200 tusen?  Og hvor mye ca betalte du?

Anonymkode: e172a...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm ja🤔 men hvor mye ambefaler du meg å spare for denne reisen? 2 personer som skal være der en uke. Vi skal bo i «luksus» hyttene.

hvor mye ambefaler du å spare for reisen? Vet det er umulig å si et sum, men tenkte sirka pris? Så jeg har en peiling 

Foreksempel 100 tusen? 200 tusen?  Og hvor mye ca betalte du?

Anonymkode: e172a...5b6

Det er så mange variabler så jeg kan ikke si hvor mye dere skal spare. Gå på en søkemotor, sjekk hva hotellene koster der. Eventuelt sjekk med en charteroperatør som TUI eller ving som arrangerer pakketurer med rutefly dit, da får du en grei oversikt. Dette tar deg 5 min og gir deg svar på hva det koster for fly og hotell

Anonymkode: 654b2...7c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare reist dit med All Inclusive, så da trenger man ikke å spare opp all verdens utenom det man betaler for selve reisen. Men det skal sies at prisnivået på Maldivene er høyt! Det gjelder spesielt alkohol som er dyrere enn her i Norge. Så ha dette som en post i budsjettet om du liker å drikke på kveldene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi var på Maldivene ca 1 uke og det var nok for min del. Øya som vi var på hadde nydelige strender og ettersom den var en litt større øy, var det også en del aktiviteter. Men vi snorklet, badet, var på fisketur osv.  Mitt reisebrev er noen år nå men du kan sjekke ut bilder og få et inntrykk iallefall: http://gardkarlsen.com/sun_island_maldives.htm

Vi dro dit på en pakketur og dermed var fly, hotell og all inclusive dekket i vår pakke. Jeg mener vi bestile gjennom det som nå er https://paradisreiser.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...