Gå til innhold

Suksessterte som stod uten plast/i boks i 1 dag i kjøleskapet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min har en helt egen magisk evne til å droppe å pakke rester inn eller legge dem i boks.

Suksessterten har stått i ca et halvt døgn i kjøleskapet uten noen form for tildekking - har nå plstfoile på seg.

Blir kaka dårlig da? Jeg er ganske sensitiv på å bli dårlig av matvarer, så har ikke lyst til å ta en sjanse om den forringes veldig raskt uten folie/i lufttett boks.

Anonymkode: 816f1...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, den har nok ikke rukket å bli dårlig.
Men dersom det står andre matvarer inni der, med sterk lukt, kan kremen ha fått endring i smak.

Anonymkode: a8d7a...802

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det går veldig bra 🙂

Anonymkode: 80bc5...f3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at det skal ha noen påvirkning på noe annet en at den kanskje er litt tørr? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen min har en helt egen magisk evne til å droppe å pakke rester inn eller legge dem i boks.

Suksessterten har stått i ca et halvt døgn i kjøleskapet uten noen form for tildekking - har nå plstfoile på seg.

Blir kaka dårlig da? Jeg er ganske sensitiv på å bli dårlig av matvarer, så har ikke lyst til å ta en sjanse om den forringes veldig raskt uten folie/i lufttett boks.

Anonymkode: 816f1...b1f

Og du kaller deg husmor! 

Anonymkode: 7d19a...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt ha et stykke suksessterte stående utildekket på en tallerken på benken over natta uten at den blir dårlig, klart den er helt fin etter ei natt i kjøleskap uten plast på seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den blir jo ikke dårlig av å stå utildekket i kjøleskapet en liten stund. Tørr eller at kremen har blitt litt tørrere i kanten evt, men overhodet ikke noe å bli syk av!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, MarianneE said:

Er dette seriøst?

Vet du hva som skremmer meg litt? At det sannsynligvis er helt seriøst. Skummelt.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Brunhilde skrev:

Vet du hva som skremmer meg litt? At det sannsynligvis er helt seriøst. Skummelt.

 

Mat og holdbarhet er veldig enkelt: Ser maten bra ut? Lukter den slik den bør? Smaker den det den skal? Om ja: You are good to go! Skulle ønske flere forstod dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

hjelpes, klart det går fint! Du er jo i ditt eget hjem og skal ikke selge kaka. Bakterier og sopp er over alt uansett.

Anonymkode: a4f0b...46f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette mat utildekket inn i kjøleskapet (eller etterlate det på benken) er da helt kurant oppførsel. Blir du dårlig i magen av mat som ikke lukter dårlig så er det ikke maten det er noe galt med. Det er trygt å anta at det er fordøyelsen din som er litt under normalt god. 

Anonymkode: f5491...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dekker ALDRI kaker i kjøleskapet jeg 😅🙈 Jeg har plastfolie eller lokk på alt annet, men kakerester setter jeg alltid inn utildekket.... 🤔

Anonymkode: 08527...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint. Det er ikke innpakningen som er viktig, det er kjøleskapet. Strengt tatt hadde man ikke behøvd å legge matrester i bokser heller, det er bare veldig mye mer praktisk og sørger for at det ikke begynner å lukte/smake rart av andre ting. Har jeg lagd brownies setter jeg alltid inn hele kakeformen uten å dekke den til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...