Gå til innhold

Til alle med påstøpte negler


*Lillian*

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål til dere som har påstøpte negler, som jeg håper dere kan ta dere tid til å svare på...

* Hva slags type negler har dere støpt på? (gelè, akryl?)

Jeg har hatt gelènegler tidligere, men har nå akrylnegler.

Hvor mye betalte dere første gangen, og hvor mye koster det med den "faste fiksingen"?

Jeg betalte 550kr for gelèneglene, men akrylneglene kostet 690kr første gangen. Jeg betaler ca. 450kr for den faste oppfriskningen av dem.

Hvor ofte går dere til negledesigneren og får "pusset opp"?

Da jeg hadde gelènegler var det fast en gang i måneden, nå har det gått litt over en måned siden jeg støpte på disse akrylneglene - men jeg skal bestille meg time nå snart.

Hvordan løser dere problemet med at deres ekte negler vokser seg lange under og vises godt?

Jeg aner ikke, det er derfor jeg spør... :ler: Jeg veit liksom ikke hvordan jeg skal skjule de ekte på en måte, for mine negler vokser så fort at de begynner å bli ganske lange under...

Bruker dere lyse neglelakker når dere har hatt de falske en stund? Isåfall, vises det ikke godt at de ikke er ekte da?

Jeg brukte lyse farger kun den første uken eller noe, for jeg syntes at det så utrolig fort vistes at det var falske negler jeg hadde på når jeg hadde på lyse neglelakker. Men jeg har jo lyst til å ha lyse neglelakker på også, det er litt kjedelig med svarte hele tiden i lengden! .. Hva gjør jeg feil?

Håper dere kan ta dere tid til å svare på dette...

Er dere forresten fornøyd? Jeg synes det vises så altfor fort en slik "kant" på de akrylneglene, i forholde til det gjorde på gelèneglene... Kanskje det bare er meg? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags type negler har dere støpt på? (gelè, akryl?)

Jeg er selvl negldesigner.

Jeg setter hverken på akryl, silke, gelè el. glassfiber, men bruker Nail Stuff.

Se: www.abcfornails.no

Men før jeg selv lærte å sette på negler, hadde jeg ofte på akryl negler. De så selvfølgelig veldig fine ut, men natur-neglen min ble jo helt ødelagt av det.

Er kjempefornøyd med Nail-suff. Mine egne negler blir ikke ødelagt av det (pga ingen filing på naturnegl), produktet er lettere og føles og ser mer naturlig ut.

Hvor mye betalte dere første gangen, og hvor mye koster det med den "faste fiksingen"?

Husker ikke hva jeg pleide å betale før.

Jeg jobber ikke som negledesigner, men utdannet meg egentlig bare for å sette på meg selv og venner. Tar ca. 200-300 kr for det.

Hvor ofte går dere til negledesigneren og får "pusset opp"?

Fikser på de ca. en gang i måneden.

Hvordan løser dere problemet med at deres ekte negler vokser seg lange under og vises godt?

Legger enten på fransk manikyr el. nelgelakk. Men hvis det ser for ille ut, så legger jeg bare på nye negler.

Bruker dere lyse neglelakker når dere har hatt de falske en stund? Isåfall, vises det ikke godt at de ikke er ekte da?

I begynnelsen liker jeg å gå uten neglelakk pga neglene ser så fine og naturlige ut da. Etter en stund når de ser litt mere slitte ut og man kan se kanten, så bruker jeg oftere neglelakk for å skjule dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg har akryl negler. Fransk manicyre, støp i to farger.

2. Tja hva betalte jeg? Tror det var 600 kr første gang. Etterfyll betaler jeg 450,- for.

3. 1 gang i mnd.

4. Jeg har hatt mine negler i 3 år nå. Det tok ikke så lang tid før mine egne negler vokste ut. Syns ikke det var så stort problem med at man kunne se forskjellen mellom tippen og egen negl. Man kunne jo bare se det på undersiden. Tippen blir jo filt vekk, når egen negl vokser ut.

5. Jeg bruker bare blank lakk jeg.. Syns det er finest. Har jo støpt i to farger.

Lurer litt på hva du mener med kant? Mener du fra oversiden? Hmm

-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med "kant" mener jeg den på oversiden, ja.. Den som blir visendes i "skjøten" mellom din ekte negl og akrylneglen.

Er det fordi mine ekte negler vokser så innmari fort, kanskje, at denne "kanten" vises så lett, eller er det fordi jeg ikke filer den godt nok nedtil med den filen jeg har kjøpt hos negledesigneren? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du støper i to farger da, så bør du si til designeren at du vil ha "smilet" litt nedenfor neglsengen. (Ikke for mye) Da tar det lengre tid før den kanten synes. Hos meg holder det akkurat en mnd.

Var et annet sted og tok etterfyll engang og da fikk jeg den berømte kanten etter en uke.. :evil:

-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er utdanna negldesigner ved Tone Lise Akademiet, www.tonelise.com

Prisen varierer veldig, men i Oslo ligger det mellom 500-700.

Les mer på siden, så kanskje du får svar på det du lurer på:)

Det sies jo at man skal legge etterfyll etter 3 uker, men om det går en 4-5 uker går det greit, det kommer jo også mye an på hvor fort neglen vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...