Gå til innhold

Er det bare jeg som er helt gal i hodet, eller er det slik at alle familier i Norges land har denne skålen/bollen?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja den har jeg, fått av bestemor. Har kun den store. Mange har i forskjellge str.

Anonymkode: 96f1d...60d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja den har jeg, fått av bestemor. Har kun den store. Mange har i forskjellge str.

Anonymkode: 96f1d...60d

De jeg har sett har den store, vi hadde også bare den store, kun bestemor som hadde noen runde, små kakefat 🤣

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg og, i tre forskjellige størrelser. Jeg aner ikke hvor den er fra eller hvor jeg har fått den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den også, haha. Typisk skål ja. Aner ikke hvor den er fra.

Anonymkode: 0074d...0bd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Serien heter Aspen, og det er mange av oss som har vokst opp med å se serviset hos besteforeldre osv. Det var veldig populært. 

Jeg har arvet mye av det fra bestemor, og skaffet meg resten på bruktbutikker så jeg har fullt sett. Jeg elsker det! Skikkelig nostalgisk. Det kommer i tallerkener, skåler, glass, mugge, you name it. 

 

 

  • Liker 30
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

billig og grei

Anonymkode: cd03b...cad

vet du merket? hadde vært litt gøy å sjekke den ut for den vi har har vi hatt så lenge jeg kan huske. lurer på når de ble laget! 

Anonymkode: 8cc39...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arvet. Har også tallerken og kopper i samme 😉 Men ingen av mine søsken har det da.. 

Anonymkode: 20742...c99

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt den i alle år hjemme hos mamma og pappa. Den generasjonen kaster sjelden noe.. og det er dessverre en sånn «ting» ALLE i Norge skaffet seg på 90 tallet😅😂

Anonymkode: 29c69...1d5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

vet du merket? hadde vært litt gøy å sjekke den ut for den vi har har vi hatt så lenge jeg kan huske. lurer på når de ble laget! 

Anonymkode: 8cc39...34e

Aspen heter det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SkjultBruker skrev:

Serien heter Aspen, og det er mange av oss som har vokst opp med å se serviset hos besteforeldre osv. Det var veldig populært. 

Jeg har arvet mye av det fra bestemor, og skaffet meg resten på bruktbutikker så jeg har fullt sett. Jeg elsker det! Skikkelig nostalgisk. Det kommer i tallerkener, skåler, glass, mugge, you name it. 

 

 

MUGGE! Det hadde bestemor også, det, bolle og kakefat som jeg husker. muggen hadde jeg helt glemt. 🤣
Nå angrer jeg litt på at jeg ikke spurte om å få arve dem fra bestemor, for jeg husker denne skålen og fatene mest fra henne. Må høre med mamma om jeg får arve hennes. For det er tydeligvis noe med dem. 

Gøy at det bare ikke er jeg som er helt sprø og ser disse bollene over alt. :skratte:

Ts

Anonymkode: 8cc39...34e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min har denne skålen, samt kanskje koen asjetter også (usikker, siden de i så fall ikke har vært i bruk)

Selv kjøpte jeg flere av den minste versjonen av denne skålen da jeg var student, for å bruke som vannskåler til hunden min. Husker ikke hvor de ble kjøpt, men siden jeg ikke hadde all verden å rutte med på den tiden så antar jeg de var billige. 
 

Har siden kvittet meg med skålene, i forbindelse med flytting. 

Anonymkode: 5bbde...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den! Og et tilsvarende fat!

Anonymkode: aa63c...afc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vel noen slike jeg og! Årsaken til at de er så populær, er at de var billige, og ganske fine. Finnes vel som det meste man kan lage i glass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den ikke, men mamma har den da. Ser også veldig mange andre har den. ;)

Anonymkode: 8a157...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh!! Har aldri sett annet enn den store skålen! Den var fast potetgullskål på lørdager i barndomsheimen😊 jeg har fått den av mamma,og hos meg er den salatbolle🤭 vært morsomt å få i flere deler av serien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...