Gå til innhold

Prøverør - Din historie og erfaring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i gang med første runde nå... 

Noen som ønsker og dele erfaring? Hvor mange runder måtte du igjennom før klaff? 
Gikk det med fersk forsøk eller frys forsøk?

 

Anonymkode: a3ba0...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt 2 uttak. 

1. Fersk - negativ / Frys.-gravid-Sa uke 6 /frys - gravid - SAUke 6

2. Fersk - gravid - uke 7 nå (håper den sitter 🤞❤️

PS. Join gjerne Prøverør 2020 tråden. Mange flotte damer som har masse støtte å info å komme med 😊 

Lykke til ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen runder med Letrozol og en xu først, deretter prøverør. Ingen bivirkninger av hormonene, 15 egg ut, 1 inn 5 dager etterpå (dvs ferskforsøk) og 4 stk på frys, og er nå 30 uker gravid. Så veldig greit for min del, full klaff på første forsøk :)

Anonymkode: ca81e...02e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk helt absurd dårlig for min del, men mange keg kjenner har fort både ett og flere barn :) 

Anonymkode: 0e9ae...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre runder. Alle var ferskforsøk, vi fikk ikke noen egg på frys. Etter svangerskapet ble jeg gravid igjen "på gamlemåten" med det samme syklusen kom tilbake. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2020 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Er i gang med første runde nå... 

Noen som ønsker og dele erfaring? Hvor mange runder måtte du igjennom før klaff? 
Gikk det med fersk forsøk eller frys forsøk?

 

Anonymkode: a3ba0...e2b

Jeg skal snart igang med mitt tredje ivf forsøk. Vi bruker donor da mannen desverre er steril.

Ingenting feil med meg.

Har i forkant av ivf vært gjennom 10 insemineringer m/donor uten klaff.

 

Som sagt nå skal vi snart ha vårt tredje forsøk og jeg krysser fingre for at der går , men da det ikke har gått på noen av di andre forsøkene,  har jeg ikke troa lengre.

Anonymkode: fddb7...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fem runder, uten resultat. Ikke graviditet en gang, tross mange egg ut. Så da satt vi strek. Det kostet for mye psykisk, og resultatene antyder at det sannsynligvis er en alvorlig genfeil som gjør at dette aldri vil gå, da alt annet lå til rette. 

Anonymkode: 0b6bd...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fem runder, uten resultat. Ikke graviditet en gang, tross mange egg ut. Så da satt vi strek. Det kostet for mye psykisk, og resultatene antyder at det sannsynligvis er en alvorlig genfeil som gjør at dette aldri vil gå, da alt annet lå til rette. 

Anonymkode: 0b6bd...5d5

Har dere tenkt på gentesting av embryo? 

Anonymkode: a3ba0...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere tenkt på gentesting av embryo? 

Anonymkode: a3ba0...e2b

Ingen vits, når alt dør. Har fått kunstig befruktet ca 60 egg, uten resultat. Da tenker jeg man har strukket strikken langt nok. 

Anonymkode: 0b6bd...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ett uttak i det offentlige. Ettersom de stenger ned nå, går vi over på privat.

Ferskforsøk - gravid, men endte i SA i uke 4+4

Fryseforsøk - negativ

Fryseforsøk - negativ

Anonymkode: 4cbdf...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid rett etter pilleslutt, men mistet dessverre. Tidlig spontanabort. 
Tok 2 år og et prøverørsforsøk før jeg endelig ble gravid igjen. Har PCOS. 
Fikk dårlig behandling offentlig pga overvekt, tok prøverør privat. Ble gravid på første forsøk. Fikk inn 2 egg. Ble gravid med tvillinger, men tidlig spontanabort på en tvilling. Ingen egg på frys. Fikk ut 14 egg, 2 befruktet. 

Fikk et velskapt barn. Begynte ikke på prev etter fødsel. Ble gravid uten hjelp når barnet var ca 8 mnd. Fikk barn med 17 mnd mellomrom. Begynte ikke på prev. Ble gravid igjen uten hjelp da barn nr 2 var 5 mnd. Fikk barn nr 3 når mellomste var 14 mnd og eldste var ca 2 1/2. 
Plutselig 3 tette❤️ Evig takknemlig🙏🏻
 

Ønsker deg masse lykke til🤞🏻❤️ Det er godt å endelig få hjelp😊

Anonymkode: d50d6...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2020 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Noen runder med Letrozol og en xu først, deretter prøverør. Ingen bivirkninger av hormonene, 15 egg ut, 1 inn 5 dager etterpå (dvs ferskforsøk) og 4 stk på frys, og er nå 30 uker gravid. Så veldig greit for min del, full klaff på første forsøk :)

Anonymkode: ca81e...02e

Hva er xu?

Anonymkode: 434bc...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er xu?

Anonymkode: 434bc...7a4

Ekstrauterin graviditet, altså graviditet utenfor livmoren. 

Anonymkode: ca81e...02e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 ferskforsøk og 4 frys i Norge

6 ferskforsøk og 2 frys i Danmark.

Ut av dette fikk vi 3 missed abortions, 10 negative forsøk og 2 deilige unger.

Det var lange og tunge år, psykisk såvel som fysisk. 8 år av livene våre brukte vi i prøverørsboblen. Hadde vært enklere å stå i det om man visste at man fikk full klaff til slutt.... 

Masse lykke til alle her inne🤗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 3 fersk  og 2 frys forsøk

 Vår datter satt på 3.fersk  forsøk. Hadde fjernet myomer c 3 mnd før der siste forsøket. Tror selv det hadde en betydning,  men de fant ikke myomer før oppstart på forsøk 3.....Så vet ikke. Vår datter kom til verden i 2012, og det ble med henne. Vi brukte 2.5 år totalt 

Anonymkode: f9dc3...59f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en jente for 15 mnd siden, hun satt på første  forsøk/innsett. Fikk 5 på frys. Hadde fryseforsøk i februar. Ett egg inn- gravid med tvillinger. 
 

 

Anonymkode: 6c972...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...