Gå til innhold

Skal vi kose før vi går? (Tenner meg ikke)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Måten han prøver å få sex på tiltrekker meg ikke. Det har liksom blitt til ett spørsmål om vi skal kose før jeg går osv.. Føler litt press da og svarer at vi kan kose senere når vi møtes i kveld. Men jeg vet ikke hvordan jeg føler meg da, og kan egentlig ikke love noe.

Det som også skjer når jeg sier vi kan kose når jeg kommer hjem senere er at jeg går med en klump inni meg hele dagen av en følelse av press... Jeg ønsker å gi han det han ønsker og vet at sex er bra osv.

Men jeg er på vei hjem kjenner jeg at bå MÅ jeg få lyst på sex. At jeg må være forbredt. Jeg må prøve å ville det. For jeg vet at han har gledet seg og at han forventer det ( på en måte)

Andre måten han prøver å få sex på er at han klemmer veldig mye, og det blir egentlig litt for mye. Jeg føler også da ett press når jeg egentlig har helt andre tanker og planer i hode. Jeg vet at den klengingen hans betyr " skal vi kose?"...

Pga måten hans for å prøve å få sex gjør at jeg får mindre lyst på sex. Det blir for lett og for nye forventninger. Kvinner har også behovet for å jakte. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette. Skal jeg be han slutte med å prøve seg?

Hvordan liker du at din mann hinter om sex? Kan jeg be han gjøre det på en annen måte?

Noen forslag?

Beklager rotete innlegg.. Trøtt.. Har sovet på sofaen 2 netter pga sexlysten min. For å unngå å friste han i sengen... 

Anonymkode: 81ee9...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke ut som dere matcher så bra. 

Hadde samme problemet selv med eksen min. Vi gikk fra hverandre pga blant annet forskjellige ønsker om sex og at hun følte jeg maste. 

Anonymkode: 2df4b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke ut som dere matcher så bra. 

Hadde samme problemet selv med eksen min. Vi gikk fra hverandre pga blant annet forskjellige ønsker om sex og at hun følte jeg maste. 

Anonymkode: 2df4b...52c

Vi har veldig god sex og det fungerer stort sett bra. Men de gangene det har vært litt dårlig stemning mellom oss så har det vært stopp.

Når vi da skal finne tilbake til det gode sexliv så er det vanskelig pga måten han prøver å få sex på igjen. "Når skal vi kose?" ..  Det er dette som gjør at lysten blir mindre.

Jeg ønsker at han prøver seg på en annen måte, kansje at han bare river av meg buksen eller noe sånt. Men kansje ikke... Vet ikke. Ønsker forslag.

Men å avtale tidspunkt er ikke så veldig pirrende da akkurat. Ts

Anonymkode: 81ee9...5bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si til han at det må føles naturlig og at dere kan ikke avtale om det og må ta det som det kommer. 

Anonymkode: 2eb6d...4b5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når vi da skal finne tilbake til det gode sexliv så er det vanskelig pga måten han prøver å få sex på igjen. "Når skal vi kose?" ..  Det er dette som gjør at lysten blir mindre.

Jeg ønsker at han prøver seg på en annen måte, kansje at han bare river av meg buksen eller noe sånt. 

Anonymkode: 81ee9...5bc

Hvis du responderer dårlig på direkte spørsmål om sex kommer han nok ikke til å rive av deg buksa. 

Anonymkode: 2df4b...52c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, her har du en person som spør deg rett ut om du vil ha sex, og får negativt svar. Du velger da å si at du ønsker at han skal rive av deg buksen.

 

Hvordan i helvete skal han kunne lese det? HVORDAN? Tenker du at når en mann responderer negativt til dine forsøk at det vil da gå bedre om du bare tar deg til rette uansett? Om du vil ha det på den måten så må du snakke med han og si det til han, menn er ikke tankelesere.

Anonymkode: 654b2...6ab

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man SPØR vel ikke om sex i et forhold!! Det kommer naturlig når det kommer, gjerne etter andre typer av nærhet.

Anonymkode: 596a6...516

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man SPØR vel ikke om sex i et forhold!! Det kommer naturlig når det kommer, gjerne etter andre typer av nærhet.

Anonymkode: 596a6...516

Jeg elsker at vi planlegger sex. Så er forskjell på oss. 

Anonymkode: d6751...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten fortelle dette til han altså, det er absolutt ingen andre måter han kan vite hvordan du ønsker å ha det.

Jeg tror også dette bare vil vokse og vokse, til slutt får du lyst til å spy han i trynet hver gang han bruker ordet "kose" og du kan miste gleden i hele sexen fordi det føles som plikt. Du må bare fortelle at sånn og slik tenner jeg på, jeg trenger å bli varmet opp på denne måten, jeg er ikke en som liker å planlegge sex, jeg føler press når du klemmer meg for mye osv. Gjør det på en raus og fin måte da, ikke sånn "alt dette gjør du feil", men mer sånn "jeg elsker å ha sex med deg, men vi har et par små forskjeller på hvordan vi innleder det".

I mine forhold så har det gjerne startet med klining, at vi har ligget og kost og det har blitt mer og mer seksuelt, eller om jeg bare tar tatt hånda rett på skrittet hans og sagt jeg må ha deg eller knull meg nå (og omvendt). Jeg har vært sammen med menn med tilsvarende høy sexlyst som meg, så det har fungert bra. Man leser jo bare hverandre når man har lyst, trenger ikke si noe som helst. Pluss i et veldig seksuelt forhold så har man omtrent forspill hele dagen, om det gir mening.. sex er liksom i lufta og i hodet 24/7. Jeg kan ikke være sammen med noen med lavere lyst enn meg, de hadde sikkert følt seg presset og jeg hadde følt noe manglet. 

Har dere samme sexlyst? Det er kanskje ikke kun det at han spør på en måte du ikke liker som er problemet kanskje?

Anonymkode: 625a8...722

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om han er litt tafatt måte å vise lyst på, mens du egentlig behøver å få merke at han er tent og har lyst? 

Anonymkode: 9cf46...a75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil starte med å si at dette ikke er din skyld, og at det jeg skriver ikke er anklager, men realitetsorientering. 

Når du sover på sofaen for å unngå at han tar initiativ så har dere et problem. Er du sikker på at problemet er måten ham prøver seg? 

Er ikke problemet egentlig at du ikke har lyst? Uansett hvordan han tar initiativ vil det være et press. Selv en klem er problematisk for deg fordi du tenker at han egentlig er ute etter sex. Det er slett ikke sikkert.

Jeg har vært i samme situasjon som mannen din, og det verste var å bli avvist når man prøver å gi en klem. Hvis du ikke vil ha ham så bør dere ikke være sammen, men det er ikke umulig at det kan endre seg. 

Så:

1. Innrøm at forholdet deres er i en alvorlig krise.

2. Ikke ha sex når du ikke har lyst. Det er virkelig ikke bra for noen. 

3. Finn ut om dere kan løse det, eller om dere bør gå fra hverandre. Er det noe annet du er frustrert over? Problemet kan ligge et annet sted enn sexlivet. 

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som om han er litt tafatt måte å vise lyst på, mens du egentlig behøver å få merke at han er tent og har lyst? 

Anonymkode: 9cf46...a75

Man blir tafatt av å bli avvist over tid. Det å vise lidenskap på den måten krever at man er selvsikker i forholdet.

Hvordan ville det påvirket deg i lengden hvis forsøkene på å flørte og være sexy ble avvist? Jeg tipper du ville blitt redd for å spørre, og at du ville spurt mer forsiktig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det høres ut som om han er litt tafatt måte å vise lyst på, mens du egentlig behøver å få merke at han er tent og har lyst? 

Anonymkode: 9cf46...a75

Men hvordan viser ts at hun har lyst? Og hvordan tar hun initiativ til sex?

Dette virker veldig enveis

Anonymkode: 3a626...7c8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av tenningen sitter faktisk i hodet ditt. Tenk bevisst på erotiske tanker i løpet av dagen, så er du klar som bare det når du kommer hjem 🙂

Anonymkode: 71660...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spør mannen på akkurat samme måte og det fungerer fint for  meg. 

Men hva vil du da TS?  Ikke vil du at han skal klemme eller komme nær deg,  Ikke vil du at han skal spørre deg. Virker som du selv lager et press i hodet ditt. Kan ikke du bare kaste deg over han når du kommer hjem da. For virker som han gjør feil uansett hva du tenker. 

Anonymkode: a9382...af5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er det med menn som bruker ordet "kose" når de mener sex?? Virker som de ikke tør bruke ordet sex. 

For meg som har barn blir det bare helt feil oppi hodet mitt. Mine barn skal kose, de vil ha kosestund osv. Det er DET jeg forbinder med kos. 

Menn som sier "skal vi kose" er nesten like ille som godt voksne mennesker som kaller seg selv gutt 🤮

Anonymkode: b489e...dc2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg selv godt igjen slik du beskriver din situasjon. Jeg får også "avsmak" av slik tilnærming. 

Jeg er litt på flørten med verdens kjekkeste, snilleste og fornuftige mann, det eneste problemet, for meg, er at han også kommer med slike utsagn.

"Skal vi kose oss"...i mitt hode er det da feks god mat, film og snop. 

Jeg koser meg med ungene mine, med venninnene mine, med foreldrene mine, og ingen av de har jeg sex med. 

Tror du må ta praten med typen, det er nok ikke godt for han å føle seg avvist. Men når det er sagt så er det mye mulig jeg ikke klarer å ta praten med min flørt selv. Hva skal en si liksom?? 

Lykke til 

Anonymkode: b01dc...7bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på de to siste innleggene. Ordet "kose" fører ikke med seg assosiasjoner som jeg tenner på. 

Min ektemann var slik etter den første bølgen av forelskelse og lyst la seg, han spurte om kosing. Jeg fikk helt avsmak, som man sier, og fikk følelsen av et barn som søker kos hos mamma. Mitt tenningsmønster inkluderer ikke at jeg er i en morsrolle, snarere tvert imot. 

Den eneste måten jeg fikk formidlet dette til mannen min, var ved å snakke med ham. Vi måtte sette oss ned og bli kjent med hverandres seksualitet. Etter det var det lettere å uttrykke lyst, da vi lærte oss å ta hensyn til den andres tenningsmønster og kjærlighetssorg. God kommunikasjon gjør det også lettere å si nei takk, uten at noen føler seg avvist. 

Snakk med ham, du. Utforsk hverandres seksualitet og lyster.

Anonymkode: 867fc...ed1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man SPØR vel ikke om sex i et forhold!! Det kommer naturlig når det kommer, gjerne etter andre typer av nærhet.

Anonymkode: 596a6...516

Hvorfor ikke?? Både jeg og typen spør om vi skal ha sex når vi har lyst på. Vi begge liker å kose å ta på hverandre i hverdagen uten at det blir til noe mer. Vi tar alltid på hverandre når vi er nære nok, et stryk på ryggen, en klem, holde rundt hverandre, raske kyss. Og vi liker å gjøre hver våres ting på fritiden. Så letteste måten er bare å spøre direkte så vi kan avslutte det vi driver med og heller fokusere på hverandre. Hvis han spør så svarer jeg enten ja eller nei. Etter om jeg har lyst eller ikke. Er ikke verre. 

Anonymkode: 90e66...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...