Gå til innhold

Neglestell på baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir snart smågal! Baby klorer seg i ansiktet om neglene ikke er perfekt klipt og filt til enhver tid!

Synes det er kjempevanskelig å klippe de siden de er knøttsmå, og når man har bra med lys og en blid og mett baby tar det likevel fort 30min per hånd pga veiving, sprelling og kaving. Holde fast hånda nytter ikke. 

Har prøvd å rive av etter tips på nett men det gikk ikke bra, litt for langt inn og skarpt/ruglete likevel. Bite tør jeg ikke :(

har en god negleklipper kjøpt på apotek med sånn sperre på sidene så man ikke skal klippe i hud, men mannen klipte feil likevel så nå rører han hverken klipper eller negler.

dette må også gjøres ofte, 2+ ganger i uka så begynner å bli frustrert. Noen råd til meg? Bruker hansker så baby ikke skader seg men litt trist at han ikke får brukt fingrene sine også :(

Anonymkode: 4ef4a...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg biter de av jeg. Føler jeg har best kontroll da.

Anonymkode: db859...87e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper når baby ligger på stellebordet, under amming eller når baby sover. Enklere da 😊 

Anonymkode: 24537...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipte neglene på ungene når de sov fram til de var 2 😂 Syns det var lettest.

Anonymkode: c3ed5...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte aldri filing, klipping osv, selv om det er anbefalt. Etter mye styr og stress,valgte jeg å like vell bite de av ved amming.for da hadde baby uansett veldig ro i kroppen, og hadde henda oppi fjeset mitt.

Anonymkode: 27bc0...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, vikilLJA said:

Kan du klippe når babyen sover? 

Kan prøve men ser for meg at det blir litt knotete å lene seg over i sprinkelsenga samt litt risikosport å slå på lyset 😛

greier ikke bite negler på meg selv engang...ser for meg at jeg hadde bitt av en hel finger huff.

fikk klipt noe nå med pappaen som plystra, sang og fikk distrahert litt.

ts

Anonymkode: 4ef4a...250

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg filer neglene deres mens de sover :laugh:

Funker helt fint!

Anonymkode: 9d0b3...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjør stort sett samboer det mens jeg ammer, men går helt fint å gjøre det på gulvet og på stellebordet også. Med glassfil kan du file hud til baby uten at det gjør vondt og lager merker. Helt genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg filer neglene deres mens de sover :laugh:

Funker helt fint!

Anonymkode: 9d0b3...af6

 

11 timer siden, Jegvetik skrev:

GLASSFIL!!!! Det er helt vidunderlig, baby kjenner det ikke i det hele tatt. 

Dette! Jeg filer med glassfil mens baby sover i fanget på dagtid. 

Anonymkode: b5b3f...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 3 stk barn, bite og rive. Aldri vært et problem. 

Anonymkode: 50576...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har dere kjøpt glassfil? Kan dere anbefale en som er god? Det har jeg lyst til å prøve, har "vanlig" fil nå som føles som sandpapir på huden.

Biting og riving blir ikke, er for nervøs for at det skal gå galt. 

TS

Anonymkode: 4ef4a...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri klart å bite mine negler, men har bitt på alle ungene. Begynn med å bare kjenne på neglen mellom tennene. Du trenger ikke bite så hardt før du har kontroll på at det kun er negler mellom tennene. Men du må gjerne prøve glassfil og. Fil har jeg aldri prøvd.

Anonymkode: d11af...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har dere kjøpt glassfil? Kan dere anbefale en som er god? Det har jeg lyst til å prøve, har "vanlig" fil nå som føles som sandpapir på huden.

Biting og riving blir ikke, er for nervøs for at det skal gå galt. 

TS

Anonymkode: 4ef4a...250

Jeg har en glassfil fra paname, den hadde jeg liggende fra før. Jeg tror de fleste er greie å bruke. Du får den på hennes og Mauritz, blivakker, vita, en del apotek osv. Ser det er mange i diverse nettbutikker hvis du googler. 

Anonymkode: b5b3f...984

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bestilte glassfil på nett nå, mange som har fri frakt til postkassa så da ble det billig :) håper det fungerer, få bort de skarpe "klippekantene" kommer til å hjelpe mye og om man ikke trenger tenke like mye på huden på fingertuppen blir det så mye lettere.

tenkte prøve bite men baby fikk latterkrampe av skitnervøs mamma med finger i munnen så det ble bare sprelling og kos. Babyer er farlig søte 😛

Anonymkode: 4ef4a...250

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

tenkte prøve bite men baby fikk latterkrampe av skitnervøs mamma med finger i munnen så det ble bare sprelling og kos. Babyer er farlig søte 😛

Anonymkode: 4ef4a...250

Ikke relevant for tråden men, 🤭🥰🥰

Har glassfil selv forresten, funker utmerket! Klarte aldri biting selv heller 

Anonymkode: 87d82...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her :)

glassfil ble populært og fungerte utmerket, kom i en fin beholder som baby får holde med den hånda som ikke blir stelt så ble veldig god stemning!

Tusen takk for rådene.

Anonymkode: 4ef4a...250

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her :)

glassfil ble populært og fungerte utmerket, kom i en fin beholder som baby får holde med den hånda som ikke blir stelt så ble veldig god stemning!

Tusen takk for rådene.

Anonymkode: 4ef4a...250

Så bra ☺️ 

Anonymkode: b5b3f...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...