Jump to content
AnonymBruker

sitte på kafe og jobbe. er det lov nå?

Recommended Posts

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hotellrom? Koster fra 295 kr/dag hos Choice kjeden.

Anonymkode: 0b750...935

hæ? hotellene er vel stengt for lengst?

Anonymkode: 62cd0...2e5

Fortsetter under...

AnonymBruker
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forholdsrelger! Det heter ikke forhåndsregler. Beklager, men bedre at du får høre det her, enn av sensor. :P

Jeg tror de fleste kafeer i Oslo bare har takeout nå, og selv om det skulle være mulig å sitte et sted, utsetter du jo både deg selv og andre for smittefare. Om du trenger å sitte et sted som ikke er hjemme, kan du jo alliere deg med en annen student, som er isolert på samme måte som deg selv. Hvis dere bare har kontakt med hverandre er det jo ingen ytterligere spredningsfare.

Anonymkode: 90aa1...761

Ts her

Åh, jaja, takk 😄

Anonymkode: 86e50...f29

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er helt innafor så lenge man tar forholdsregler. Myndighetene sier jo at vi skal prøve å holde hjulene i gang så godt vi kan, og leve normalt så godt det lar seg gjøre i en unormal situasjon. Jeg ser på alle pressekonferanser på tv og de sier jo at grunnen til at vi ikke har full nedstengning er fordi det går greit å holde virksomheter åpent så lenge folk bruker hodet. Når de sier at vi skal holde oss hjemme mener de, ikke gå på store fester, ikke besøk folk i risikogruppene, ikke reis unødig med kollektiv transport, ikke dra på ferie ut av din egen hjemkommune osv. De mener ikke at vi ikke skal treffe en venn, kjøpe oss en kaffe, spise et måltid på restaurant etc. Syntes du skal gå på kafe med god samvittighet vel viten om at du støtter en bedrift. Selv skal jeg dra på et senter i morgen og muntre meg opp litt med noen nye klesplagg, en god bok og en ny hårfarge til hjemmebruk. Er det mange mennesker på senteret sånn at det blir uforsvarlig så snur jeg i døra og prøver senere.

Anonymkode: 92806...7c7

Tusen takk! Trengte virkelig å høre dette nå. Jeg er elendig på rutiner og har virkelig mistet all struktur og døgnrytme så trenger virkelig å komme meg ut og sitte i et rom med flere som jobber eller gjør noe produktivt. Energien smitter liksom syntes jeg. Hjemme har bare blitt en boks hvor jeg ikke ser meningen i noe. All viljestyrke, motivasjon og produktivitet er ikke eksisterende. Så i morgen skal jeg virkelig komme meg ut og føle på energien av flere mennesker og få gjort noe. 

Anonymkode: 86e50...f29

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Forholdsrelger! Det heter ikke forhåndsregler. Beklager, men bedre at du får høre det her, enn av sensor. :P

Jeg tror de fleste kafeer i Oslo bare har takeout nå, og selv om det skulle være mulig å sitte et sted, utsetter du jo både deg selv og andre for smittefare. Om du trenger å sitte et sted som ikke er hjemme, kan du jo alliere deg med en annen student, som er isolert på samme måte som deg selv. Hvis dere bare har kontakt med hverandre er det jo ingen ytterligere spredningsfare.

Anonymkode: 90aa1...761

Nå heter det vel regler, og ikke relger. ;)

Anonymkode: 6cab6...a31

AnonymBruker

Vær så snill og hold dere hjemme!  

Anonymkode: 2be5d...1c2

AnonymBruker

Smitte sitter både i luften og på gjenstander. Å gå på senteret som ''just another tuesday'' er idioti.

Anonymkode: 14132...a09

Annonse

AnonymBruker

Det synes jeg er helt greit så lenge du faktisk kjøper mat og drikke der. Synes ikke det er greit å kjøpe en svart kaffe med påfyll til 30 kr også sitte i timesvis.

Anonymkode: 5cd93...130