Gå til innhold

sitte på kafe og jobbe. er det lov nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei kg 😀

jeg studerer og har vært avhengig av å komme på biblioteket eller skolen for å jobbe med fag. Å nå sliter jeg virkelig med å jobbe hjemmefra.

så er det lov å sette seg på kafe og jobbe i disse dager? 

jeg er DESPERAT, klarer ikke å få gjort noe hjemme lenger og henger etter..tror jeg begynner å bli deprimert av dette. 

har vært borte fra folk i over 14 dager, ikke vært syk heller og tatt forhåndsregler. 

Så kjære kg hjelp meg! hva skal jeg gjøre? andre tips tar jeg også gladelig imot. 🙏

 

Anonymkode: 86e50...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hotellrom? Koster fra 295 kr/dag hos Choice kjeden.

Anonymkode: 0b750...935

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kafeér har satt opp slik at man ikke kan sitte på annenhvert bord for å unngå nærkontakt. Jeg har sett flere arbeide på kafé 

Anonymkode: 1bbc9...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør de som jobber i kafeen :) Her i byen er det for det meste kun åpent for takeaway, men hos noen er det lov så lenge du holder 1 meter avstand fra andre kunder.

Anonymkode: ee474...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hotellrom? Koster fra 295 kr/dag hos Choice kjeden.

Anonymkode: 0b750...935

Hvorfor skal du betale 295kr/dag når du kan lese på skole eller bibliotek gratis? Dessuten er hoteller mer skitten enn dy tror

Anonymkode: 7ebdb...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du betale 295kr/dag når du kan lese på skole eller bibliotek gratis? Dessuten er hoteller mer skitten enn dy tror

Anonymkode: 7ebdb...9e8

Problemet er jo at skoler og biblioteker er stengt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her, 

takk for svar dere 

jeg bor i oslo, så hvis noen har noen steder de vet det er lov å sitte på så gjerne fortell? 😀🙏

når det gjelder hotellrom har jeg dessverre ikke råd til det. 

 

Anonymkode: 86e50...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du betale 295kr/dag når du kan lese på skole eller bibliotek gratis? Dessuten er hoteller mer skitten enn dy tror

Anonymkode: 7ebdb...9e8

:murvegg:Skole og bibliotek er stengt. FYI

Anonymkode: 0b750...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her, 

takk for svar dere 

jeg bor i oslo, så hvis noen har noen steder de vet det er lov å sitte på så gjerne fortell? 😀🙏

når det gjelder hotellrom har jeg dessverre ikke råd til det. 

 

Anonymkode: 86e50...f29

Jeg har sett flere arbeide på Baker Brun i Bergen.

Anonymkode: 1bbc9...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anzii skrev:

Problemet er jo at skoler og biblioteker er stengt

Ja, men det trenger ikke å være skole eller bibliotek heller

Anonymkode: 7ebdb...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mulighet til å sitte noen steder, men jeg lurer jo da på hvorfor du vil utsette deg for det. Smittefaren er jo betydelig større i det offentlige rom. Og, når det er sagt, hvorfor du vil utsette andre for det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det trenger ikke å være skole eller bibliotek heller

Anonymkode: 7ebdb...9e8

Hvor da liksom? Annet en kafé?

Anonymkode: 1bbc9...40e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det trenger ikke å være skole eller bibliotek heller

Anonymkode: 7ebdb...9e8

Nå var det jo det du brukte som eksempel da😊 Jeg kommer dog ikke på noen andre steder det kan være lurt å studere i disse tider. Kanskje i skogen, men erfaringsmessig er det kjedelig å studere med vinden som blar om sidene for deg😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Amber Everglow skrev:

Det er sikkert mulighet til å sitte noen steder, men jeg lurer jo da på hvorfor du vil utsette deg for det. Smittefaren er jo betydelig større i det offentlige rom. Og, når det er sagt, hvorfor du vil utsette andre for det.

Ts her.

jeg serr poenget ditt og det er dette jeg har tenkt de siste 14 dagene også.

MEN nå går jeg snart på veggen og studiet mitt går til Hel****E 😰 hvis jeg tar alle forhåndsregler så burde det jo gå bra? 

det er siste året og jeg har allerede sakt opp boligen jeg leier fordi jeg skal flytte hjem når jeg er ferdig. å nå er jeg redd for at jeg ikke klarer å fullføre.. 

Anonymkode: 86e50...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her.

jeg serr poenget ditt og det er dette jeg har tenkt de siste 14 dagene også.

MEN nå går jeg snart på veggen og studiet mitt går til Hel****E 😰 hvis jeg tar alle forhåndsregler så burde det jo gå bra? 

det er siste året og jeg har allerede sakt opp boligen jeg leier fordi jeg skal flytte hjem når jeg er ferdig. å nå er jeg redd for at jeg ikke klarer å fullføre.. 

Anonymkode: 86e50...f29

Vel, ja, mest sannsynlig går det bra, men det er en grunn til at helsemyndighetene ber folk om å holde seg hjemme hvis de kan. Mest sannsynlig får du ikke corona, men selv tilsynelatende friske personer kan være smittebærere. I disse tider skal man være ganske sikker på at restauranten eller kaféen man går innom er ekstremt nøye med renholdet også..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anzii skrev:

Nå var det jo det du brukte som eksempel da😊 Jeg kommer dog ikke på noen andre steder det kan være lurt å studere i disse tider. Kanskje i skogen, men erfaringsmessig er det kjedelig å studere med vinden som blar om sidene for deg😉

Ja😂

Nei, det er sant at jeg brukte det som eksempel

Anonymkode: 7ebdb...9e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Amber Everglow skrev:

Vel, ja, mest sannsynlig går det bra, men det er en grunn til at helsemyndighetene ber folk om å holde seg hjemme hvis de kan. Mest sannsynlig får du ikke corona, men selv tilsynelatende friske personer kan være smittebærere. I disse tider skal man være ganske sikker på at restauranten eller kaféen man går innom er ekstremt nøye med renholdet også..

Ja, det er viss risiko å gjøre det. men akkurat nå ser jeg ikke en annen løsning.

jeg har støvmaske, engangshansker og Antiback, men man skal jo ikke bruke maske hvis man ikke er helsepersonell, men jeg vurderer seriøst å sitte med det på kafe nå.. 

Anonymkode: 86e50...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forholdsrelger! Det heter ikke forhåndsregler. Beklager, men bedre at du får høre det her, enn av sensor. :P

Jeg tror de fleste kafeer i Oslo bare har takeout nå, og selv om det skulle være mulig å sitte et sted, utsetter du jo både deg selv og andre for smittefare. Om du trenger å sitte et sted som ikke er hjemme, kan du jo alliere deg med en annen student, som er isolert på samme måte som deg selv. Hvis dere bare har kontakt med hverandre er det jo ingen ytterligere spredningsfare.

Anonymkode: 90aa1...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal oppholde deg i samme rom som andre over tid så skal det nå være 2 meters avstand. Beste råd jeg kan gi er å ringe forskjellige steder og spørre, men egentlig tenker jeg vel at dette ikke er strengt talt nødvendig. Det er mange som ofrer veldig mye nå for å unngå smittespredning, noen har mistet jobbene sine. Da synes jeg det blir litt feil at du "må" sitte på kafe og jobbe nå.

Kan du gå deg noen turer for å få avveksling? Eller lese litt utendørs, som noen nevner ovenfor? Fysisk aktivitet og sollys er bra for å unngå depresjon. Pass på at du opprettholder et godt søvnmønster og at du får nok og sunn mat.

Er det noe du kan gjøre hjemme for å lage et mer tydelig skille mellom jobb og fri? Flytte skrivebordet lenger unna eller bort til et vindu, bruke alarmer på telefonen til å markere jobb/pause/fritid?

Anonymkode: f573e...3b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er helt innafor så lenge man tar forholdsregler. Myndighetene sier jo at vi skal prøve å holde hjulene i gang så godt vi kan, og leve normalt så godt det lar seg gjøre i en unormal situasjon. Jeg ser på alle pressekonferanser på tv og de sier jo at grunnen til at vi ikke har full nedstengning er fordi det går greit å holde virksomheter åpent så lenge folk bruker hodet. Når de sier at vi skal holde oss hjemme mener de, ikke gå på store fester, ikke besøk folk i risikogruppene, ikke reis unødig med kollektiv transport, ikke dra på ferie ut av din egen hjemkommune osv. De mener ikke at vi ikke skal treffe en venn, kjøpe oss en kaffe, spise et måltid på restaurant etc. Syntes du skal gå på kafe med god samvittighet vel viten om at du støtter en bedrift. Selv skal jeg dra på et senter i morgen og muntre meg opp litt med noen nye klesplagg, en god bok og en ny hårfarge til hjemmebruk. Er det mange mennesker på senteret sånn at det blir uforsvarlig så snur jeg i døra og prøver senere.

Anonymkode: 92806...7c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...