Gå til innhold

Er tribaltatoveringer et rødt flagg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjennomtenkte tatoveringer har jeg ingenting i mot, men det er også derfor det er vanskelig å "svelge" tribaltatoveringer. Det er bare mye svart uten noen mening bak (mest sannsynlig.. 😜 ) Så-  no from me!

Anonymkode: 959a9...d4c

"Gjennomtenkte tatoveringer" er jo enda verre. De viser jo at hva personen finner på når han/hun er på sitt beste. Om det smarteste personen kan gjøre er å tatovere et "dypt" sitat fra Instagram, hva er da det dummeste personen kan gjøre?

Anonymkode: 1356b...050

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er de nye, er det helt krise 😛

Er de gamle, se ann personen.

Alle kan gjøre feil som unge.

Jeg dømmer ikke folk etter tatoveringer, men kroppen ellers. (Om de er overvektig eller ikke trener og slikt. DET er røde flagg)

Anonymkode: a5a77...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, ajarRun said:

Hva faen skal det bety?

Hva faen skal poteter på puppene bety?

(All that meat and no potaters?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri dømt noen ut fra tatovering. 

Anonymkode: 43d40...e7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den ble tatt da han var 18 gir jeg f. Jeg tok Marilyn piercing og andre ting da jeg var 17, det er selvsagt fjernet og beskriver ikke meg som voksen.

Anonymkode: 1a20f...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette var såpass vanlig på 90/2000-tallet at det sier ingenting om deg som person, det blir som å si at definer eller stjerne-tatoveringer er et rødt flagg. Det kan bidra til å fylle ut et bilde dersom det er andre flagg i samme kategori, men alene sier det svært lite. 

Anonymkode: 6ac14...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei men tyder på en korttenkt bommert før i tiden 😛

Anonymkode: bd30a...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes i hvertfall det er veldig harry med sånne wannabe-tribal tatoveringer. Greit nok om en tok det som ung og dumb tenåring, men bare teit når en ellers oppegående person skaffer seg polynesiske tatoveringer eller slike yakuza tatorveringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette var såpass vanlig på 90/2000-tallet at det sier ingenting om deg som person, det blir som å si at definer eller stjerne-tatoveringer er et rødt flagg. Det kan bidra til å fylle ut et bilde dersom det er andre flagg i samme kategori, men alene sier det svært lite. 

Anonymkode: 6ac14...6a5

Jeg ser ikke helt logikken i dette; At det var relativt vanlig i den perioden endrer da ikke på at det antagelig sier noe om personen, på samme måte som det også i dag antagelig er forskjell mellom de som har hevet seg på tatoveringstrendene og de som ikke har gjort det. Noen har tatt en moteavgjørelse for resten av livet, andre ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis, ja.

Men det finnes enkelte unntak. Som for eksempel denne på Khalyla Kuhn:

khalyla-1.jpg?fit=640,640&ssl=1

Anonymkode: f9dfd...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bohrman

Rent generelt er tatoveringer å regne som et rødt flagg uansett hvilken type tatovering det er snakk om. Jo flere tatoveringer, dess mer skeptisk bør man være. Det er forskjeller på hva tatoveringer signaliserer hos kvinner og menn, men i begge tilfeller er de dårlige nyheter.

Menn og tatoveringer:

For menn er tatoveringer et signal om manglende (og misforstått) maskulinitet. Tatoveringene er sånn sett substitutter for noe essensielt som mangler. Og det høres kanskje ikke så ille ut i utgangspunktet at en mann er lite maskulin - i visse politiske kretser er dette sågar regnet som ønskelig - men menn som mangler et maskulint, idealistisk tankesett er som regel problematiske. 

Ser du f.eks. på tøffe-gutta som sitter i fengsel, og som typisk er fulle av tatoveringer, så snakker vi her om menn som er veldig feminine innad. D.v.s. de har et feminint (opportunistisk) tankesett, og mangler maskuline (idealistiske) verdier. Som regel er dette en følge av manglende maskulin innflytelse i oppveksten (typisk barn av alenemødre), og følgelig mangler de også helt essensielle, maskuline æresbegreper, og er bl.a. mer voldelige, uærlige og selvopptatte.

Kvinner og tatoveringer:

For kvinner er tatoveringer et uttrykk for traumer - d.v.s. de bærer traumene sine på utsiden. Jo flere, større og elaborate tatoveringer, jo mer traumatisert er kvinnen som bærer dem. Og igjen så kan man jo si at det i utgangspunktet ikke nødvendigvis er så ille. Hva så om noen har opplevd mye kjipt, liksom?

Vel, traumatiserte kvinner er også problematiske, og som mann skal man være ytterst forsiktig med å involvere seg med dem (det er f.eks. traumatiserte kvinner som typisk står bak falske voldtektsanklager og denslags). Disse kan man godt synes synd i - det er alltid leit når et menneske har blitt påført traumer - men som mann bør man akte seg vel for ikke å bli dratt med i stormen ved å slippe dem innenfor ens personlige sfære. Indre demoner kommer fort til uttrykk i et parforhold, og da kan de ramme hardt.

Endret av Bohrman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2020 den 17.40, ajarRun skrev:

Det finnes classy tattoeringer.

Slik som poter på puppene feks. 

Jeg har poter på nakken, ikke spesielt classy men jeg er en hyggelig kvinne og folk flest liker meg. Og alle lurer på hvilken katt som har gått på nakken min...... 😄 

Anonymkode: c2c2e...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bohrman skrev:

Rent generelt er tatoveringer å regne som et rødt flagg uansett hvilken type tatovering det er snakk om. Jo flere tatoveringer, dess mer skeptisk bør man være. Det er forskjeller på hva tatoveringer signaliserer hos kvinner og menn, men i begge tilfeller er de dårlige nyheter.

Menn og tatoveringer:

For menn er tatoveringer et signal om manglende (og misforstått) maskulinitet. Tatoveringene er sånn sett substitutter for noe essensielt som mangler. Og det høres kanskje ikke så ille ut i utgangspunktet at en mann er lite maskulin - i visse politiske kretser er dette sågar regnet som ønskelig - men menn som mangler et maskulint, idealistisk tankesett er som regel problematiske. 

Ser du f.eks. på tøffe-gutta som sitter i fengsel, og som typisk er fulle av tatoveringer, så snakker vi her om menn som er veldig feminine innad. D.v.s. de har et feminint (opportunistisk) tankesett, og mangler maskuline (idealistiske) verdier. Som regel er dette en følge av manglende maskulin innflytelse i oppveksten (typisk barn av alenemødre), og følgelig mangler de også helt essensielle, maskuline æresbegreper, og er bl.a. mer voldelige, uærlige og selvopptatte.

Kvinner og tatoveringer:

For kvinner er tatoveringer et uttrykk for traumer - d.v.s. de bærer traumene sine på utsiden. Jo flere, større og elaborate tatoveringer, jo mer traumatisert er kvinnen som bærer dem. Og igjen så kan man jo si at det i utgangspunktet ikke nødvendigvis er så ille. Hva så om noen har opplevd mye kjipt, liksom?

Vel, traumatiserte kvinner er også problematiske, og som mann skal man være ytterst forsiktig med å involvere seg med dem (det er f.eks. traumatiserte kvinner som typisk står bak falske voldtektsanklager og denslags). Disse kan man godt synes synd i - det er alltid leit når et menneske har blitt påført traumer - men som mann bør man akte seg vel for ikke å bli dratt med i stormen ved å slippe dem innenfor ens personlige sfære. Indre demoner kommer fort til uttrykk i et parforhold, og da kan de ramme hardt.

Interessant det du skriver, for det er nemlig det intuisjonen min har prøvd å si meg når jeg møter på personer med tatoveringer og piercinger. Nå kan jeg sette ord på det etter å ha lest innlegget ditt. Selvfølgelig er det unntak, om jeg møter en dame som ser sunn og oppegående ut, så mistenker jeg ikke at hun har PTSD kun fordi hun har en 10 år gammel hjertetatovering på ankelen.

Hva tenker du om piercinger? Jeg kjenner en mann som nærmer seg 30 år, han har hatt piercing i øyebrynet siden tenårene. Det ser skikkelig fælt ut!! Jeg har hørt folk kommentere det til han på utesteder, de fniser litt og lurer på hva greia med piercingen er, men han tar ikke hintet. Tror ikke noen ville sagt noe om det dersom det var en del av et rocka image, men fyren er helt plain, ser ut som en hyggelig nerd, liksom. Og han har en svært mild og hyggelig personlighet.

Anonymkode: 062bb...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.3.2020 den 17.41, AnonymBruker skrev:

Dersom den er +/- 15 år gammel er det ok... Er den ny? Hell no! 😂

Anonymkode: f0b94...6b6

Flaks! Min ‘tramp stamp’ er 21 år gammel 😂

Anonymkode: c1179...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe rødt flagg med tribals, men personlig synes jeg ikke det er hverken kult eller pent. Er heller ikke fan av "trend-tatoveringer". Nå er minimalistiske tatoveringer in, disse med kun streker (outlines) eller tekst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Bohrman said:

Rent generelt er tatoveringer å regne som et rødt flagg uansett hvilken type tatovering det er snakk om. Jo flere tatoveringer, dess mer skeptisk bør man være. Det er forskjeller på hva tatoveringer signaliserer hos kvinner og menn, men i begge tilfeller er de dårlige nyheter.

Menn og tatoveringer:

For menn er tatoveringer et signal om manglende (og misforstått) maskulinitet. Tatoveringene er sånn sett substitutter for noe essensielt som mangler. Og det høres kanskje ikke så ille ut i utgangspunktet at en mann er lite maskulin - i visse politiske kretser er dette sågar regnet som ønskelig - men menn som mangler et maskulint, idealistisk tankesett er som regel problematiske. 

Ser du f.eks. på tøffe-gutta som sitter i fengsel, og som typisk er fulle av tatoveringer, så snakker vi her om menn som er veldig feminine innad. D.v.s. de har et feminint (opportunistisk) tankesett, og mangler maskuline (idealistiske) verdier. Som regel er dette en følge av manglende maskulin innflytelse i oppveksten (typisk barn av alenemødre), og følgelig mangler de også helt essensielle, maskuline æresbegreper, og er bl.a. mer voldelige, uærlige og selvopptatte.

Kvinner og tatoveringer:

For kvinner er tatoveringer et uttrykk for traumer - d.v.s. de bærer traumene sine på utsiden. Jo flere, større og elaborate tatoveringer, jo mer traumatisert er kvinnen som bærer dem. Og igjen så kan man jo si at det i utgangspunktet ikke nødvendigvis er så ille. Hva så om noen har opplevd mye kjipt, liksom?

Vel, traumatiserte kvinner er også problematiske, og som mann skal man være ytterst forsiktig med å involvere seg med dem (det er f.eks. traumatiserte kvinner som typisk står bak falske voldtektsanklager og denslags). Disse kan man godt synes synd i - det er alltid leit når et menneske har blitt påført traumer - men som mann bør man akte seg vel for ikke å bli dratt med i stormen ved å slippe dem innenfor ens personlige sfære. Indre demoner kommer fort til uttrykk i et parforhold, og da kan de ramme hardt.

Det å kunne tolke såpass mye ut av tatoveringer og å fremstille egne fordommer som en vitenskapelig analyse er nettopp hva jeg ser etter i en partner. 

 

Anonymkode: aa82b...018

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.3.2020 den 17.40, ajarRun skrev:

Det finnes classy tattoeringer.

Slik som poter på puppene feks. 

Trodde at det stod " poteter på puppene" !

Classy 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DislayName

Tribaltatto er tegn på lavere intelligens. Sleeve er tegn på en som føler seg som skikkelig original rebell, men egentlig er skikkelig skikkelig kjedelig person. (Min mening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/27/2020 at 1:07 AM, Missbehave said:

Det er ikke noe rødt flagg med tribals, men personlig synes jeg ikke det er hverken kult eller pent. Er heller ikke fan av "trend-tatoveringer". Nå er minimalistiske tatoveringer in, disse med kun streker (outlines) eller tekst. 

Akkurat. Og om kun kort tid er det heelt 2020.

Tribals har vært in. Store, fargerike tatoveringer har vært in.

Anonymkode: 70163...533

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...