Gå til innhold

Hvem i regjeringen kan være psykopat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke gjett med navn i denne tråden, da blir den nok slettet. Jeg vil bare at du skal tenke over dette:

Tenk på serien Exit. Dette var finansmiljøet, og alle hovedpersonene var nær opptil narsissister/psykopater eller rene psykopater. Dette var basert på mennesker som serieskaperne hadde snakket med, og de sa det var episoder de ikke tok med, fordi det var så drøyt at folk rett og slett ikke ville trodd på det.
Slike mennesker finnes over alt, og de finnes fremfor alt i maktstillinger. Dermed må en eller flere - statistisk sett flere - i regjeringen vår, tidligere eller nåværende, være psykopat. Og hvilke motiver har psykopater for det de gjør?

Folk flest har kanskje ikke erfaring med psykopater, og siden man selv ikke er psykopat, så er det vanskelig å forestille seg at slik pur ondskap eksisterer. Man sammenligner andre med seg selv og tror at inni er alle like. Men de er ikke det. Det finnes mennesker som ikke har ett gram medfølelse i seg, ikke ett gram samvittighet, og ikke ett gram moral. Så hva skal hindre dem i å utøve ren ondskap under dekke av godhet?

Tenk.

 

Anonymkode: 82d7f...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tippe at omtrent 70 prosent av alle på Stortinget er psykopater og 100 prosent av alle partilederne er det. Derfor de holder på som de gjør med landet vårt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror partiledere er såpass opptatt. Dessuten har den fjerde statsmakt, media - en plikt til å fortelle offentligheten dersom dette hadde vært tilfelle. Sekretærer og rådgivere for partilederne hadde varslet om det.

Anonymkode: 420a6...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror partiledere er såpass opptatt. Dessuten har den fjerde statsmakt, media - en plikt til å fortelle offentligheten dersom dette hadde vært tilfelle. Sekretærer og rådgivere for partilederne hadde varslet om det.

Anonymkode: 420a6...817

I den grad man faktisk kan oppdage psykopater. Det er jo ofte slik at de er joviale og greie på utsiden, men så er det bare de som står aller nærmest dem som opplever hvordan de egentlig er.

Anonymkode: 82d7f...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis ikke noen. Psykopater ville fungert særdeles dårlig i politikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

I den grad man faktisk kan oppdage psykopater. Det er jo ofte slik at de er joviale og greie på utsiden, men så er det bare de som står aller nærmest dem som opplever hvordan de egentlig er.

Anonymkode: 82d7f...226

Vanskelig å lukte seg frem til bæsjebleien dersom alle barna har en på..

Anonymkode: 35320...d00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Sannsynligvis ikke noen. Psykopater ville fungert særdeles dårlig i politikken.

Syns dette var en litt rar tråd. Sorry Ts.

Men du som svarer her. Hva bygger du dette på?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Syns dette var en litt rar tråd. Sorry Ts.

Men du som svarer her. Hva bygger du dette på?? 

Psykopater er ikke akkurat kjent for gode evner til samarbeid og kompromisser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Psykopater er ikke akkurat kjent for gode evner til samarbeid og kompromisser.

Det fins intelligente psykopater som gjør det meste for å beholde makt. Men jeg ser jo helt klart poenget ditt altså. Du har kanskje rett i at det ikke akkurat er flest av dem i politikken, men jeg tror noen fint klarer seg der også.

Vet ikke helt om jeg mistenker at noen på Stortinget er da 🙂 hmm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Sannsynligvis ikke noen. Psykopater ville fungert særdeles dårlig i politikken.

Mange psykopater fungerer helt fint. De følger bare den sosiale moralen, dvs. det andre forteller er moralsk. De har ikke evner til å ta slike vurderinger selv. Jeg tror at dette kan være bakgrunnen for mye av politikken i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym27 skrev:

Mange psykopater fungerer helt fint. De følger bare den sosiale moralen, dvs. det andre forteller er moralsk. De har ikke evner til å ta slike vurderinger selv. Jeg tror at dette kan være bakgrunnen for mye av politikken i Norge.

Mange fungerer helt ok i f.eks næringslivet, men i politikken stilles det litt andre krav til samarbeidsevner og kompromisser, noe psykopater sliter veldig med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hallo, hva med Donald Trump da. Tror det er få som tviler på at han har narsissistiske trekk. Og han er USA’s president nå. Er ikke han i politikk nå?

Psykopater tiltrekker hverandre. Joda, det er nok mange ofre blant tidligere samboere til psykopater, men to psykopater kan danne et stabilt par. Derfor tror jeg for eksempel at Tor Mikkel Wara er psykopat, fordi hans mangeårs kona/samboer er det. 

Anonymkode: 8787f...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men hallo, hva med Donald Trump da. Tror det er få som tviler på at han har narsissistiske trekk. Og han er USA’s president nå. Er ikke han i politikk nå?

Psykopater tiltrekker hverandre. Joda, det er nok mange ofre blant tidligere samboere til psykopater, men to psykopater kan danne et stabilt par. Derfor tror jeg for eksempel at Tor Mikkel Wara er psykopat, fordi hans mangeårs kona/samboer er det. 

Anonymkode: 8787f...7b8

Trump har narsissistiske trekk ja, men lite psykopatiske.

Vi har jo og har hatt diverse diktatorer som er/var psykopater, men det var ikke akkurat demokrati på linje med det norske de drev med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tarmegenbolle skrev:

Sannsynligvis ikke noen. Psykopater ville fungert særdeles dårlig i politikken.

Hvorfor det?

Anonymkode: 82d7f...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykopater vet akkurat hva de skal si for at du skal la dem dysse barnet ditt i søvn. Dvs. Sikkert mange på venstresiden. 

Anonymkode: c2848...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...