Gå til innhold

Det evige spørsmålet, hvilken vei skal dorullen henge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes bare et riktig svar der: papirsnutten skal henge utover så den er enkel å få tak i. :) Sånn er det.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i familien har vi tydeligvis en ordning på den konflikten; Det er KUN jeg som henger opp ny rull. 

Det er visst fryktelig vanskelig for de tre andre å ta bort tom rull og henge opp ny. De setter den til nøden oppå den tomme rullen. 

Så jeg som fjerner tom rull og setter innpå ny, og da skal papirfliken selvfølgelig henge ytterst. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Vi som bryr oss mener selvsagt at fliken skal henge slik at det blir minst mulig knefting på ubrukt papir - altså skal fliken henge ytterst. 

Forøvrlg: hvis det skulle finnes noen som mener noe annet, ta en titt hvordan den henger på hotell og offentlige toalett.: Alltid med fliken ut, ofte brettet slik at du skal se at her har noen nylig vasket.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

                                        Jupp! :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel på praktisk info de hadde tatt opp dette, og da ble det vist frem en tegning fra da dorullen ble oppfunnet. På tegningen var fliken vendt utover.

Anonymkode: 3e59a...897

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe evig spm. I følge patentet for dorullholderen, skal toalettrullen henge utover. Ferdig snakka.
 

 

Anonymkode: ca0fd...6db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den henger med papiret inn mot veggen vil veldig mange berøre veggen for å få tak i et tørk. Det samme lille området på veggen har utallige uvaskede hender med urin og avføringsbakterier tatt på for å få tak i sitt tørk. Det blir mye gugg det. Hvis papiret henger ut fra veggen er det hvis du har litt flaks bare den som tørket seg før deg som har tatt på det. Derfor skal papiret henge utover.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger du den innover kan jeg risikere å krafse opp å lage merker på fliser eller vegg. Jeg har så lite tålmodighet at jeg lett lager neglelakkriper osv... Så heng den gjerne innover, men da blir det merker. 

Endret av GjestSiden2006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2020 den 20.28, Blondie65 skrev:

Vi som bryr oss mener selvsagt at fliken skal henge slik at det blir minst mulig knefting på ubrukt papir - altså skal fliken henge ytterst. 

Forøvrlg: hvis det skulle finnes noen som mener noe annet, ta en titt hvordan den henger på hotell og offentlige toalett.: Alltid med fliken ut, ofte brettet slik at du skal se at her har noen nylig vasket.

Det er nok litt derfor, men hovedpoenget er at det skal være lett å dra av papir slik at man ikke tukler unødvendig med rullen ;)

Og fliken skal selvfølgelig henge UT! Den saken er ferdigdiskutert for lenge side! :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke. Jeg tar alltid rullen ut av hengeren og holder den i hånden når jeg tørker meg.

Anonymkode: 8a0c0...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bryr meg ikke. Jeg tar alltid rullen ut av hengeren og holder den i hånden når jeg tørker meg.

Anonymkode: 8a0c0...d95

Aner du hvor mye bakterier og "snafs" du legger igjen på den til oss som kommer etter deg da? Bryr du deg over hodet ikke om hygiene? 👎

Anonymkode: c5f38...86b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønte aldri denne diskusjonen før jeg og mannen flyttet sammen. (skjønner det ikke enda egentlig)

Han fikk det for seg at jeg hang dorullen feil vei med vilje, og påpekte det hver gang.

Jeg bryr meg seriøst ikke. Dorullen virker begge veier. 

 

Anonymkode: 2cb23...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kommunen er alle enige om at den skal henge ut.

Anonymkode: 3e4ef...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser harry ut når den henger vendt innover. Giddaløst.

Anonymkode: 7fc9f...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den skal henge utover, og det er fordi hvis den henger innover så er sannsynligheten for at man legger igjen tarmbakterier så utrolig mye større. Så et TV-program der en forsker-lege-greie fortalte om dette, det var hennes fagfelt, og hun var meget klar i sin tale.

Anonymkode: 2ea63...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den skal henge utover, og det er fordi hvis den henger innover så er sannsynligheten for at man legger igjen tarmbakterier så utrolig mye større. Så et TV-program der en forsker-lege-greie fortalte om dette, det var hennes fagfelt, og hun var meget klar i sin tale.

Anonymkode: 2ea63...bc2

Eehh, hvor er det folk har fingrene sine før de tar papir? Jeg pleier alltid å ta papir før jeg tørker meg... Ikke det at jeg ikke tror på fagfolk, altså, men hvordan får folk dette til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaring tilsier at de som er bevisst på hvilken vei dorullen skal henge, mener den skal henge utover. Det er i hovedsak personer som ikke bryr seg som slumper til å henge den feil vei, til irritasjon for de bevisste. 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte aldri denne diskusjonen før jeg og mannen flyttet sammen. (skjønner det ikke enda egentlig)

Han fikk det for seg at jeg hang dorullen feil vei med vilje, og påpekte det hver gang.

Jeg bryr meg seriøst ikke. Dorullen virker begge veier. 

 

Anonymkode: 2cb23...5cd

Jeg tipper mannen til AB vik den skal henge riktig vei - slik det klart fremkommer her i tråden (hva som er rett vei). 

Dorullen skal selvfølgelig ha endepapiret utover, og rullen rettes på dersom den henger feil. 

Rett skal være rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, EEØm said:

Eehh, hvor er det folk har fingrene sine før de tar papir? Jeg pleier alltid å ta papir før jeg tørker meg... Ikke det at jeg ikke tror på fagfolk, altså, men hvordan får folk dette til?

Jeg vet ikke om jeg forsto, men jeg tror de fleste tar papir flere enn en gang, altså flere tørk. Dermed har fingerene akkurat vært rimelig nære baken din, og der er det bakterier. Når hånden da går opp for å hente neste tørk, og rullen henger innover, er det vanskelig å ikke komme borti veggen for eksempel. Eller rullen.

Skal se om jeg finner uttalelsen senere, det ble langt bedre forklart av hun som forsket på det, enn hva jeg får til her.

Anonymkode: 2ea63...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...