Gå til innhold

Dårlig blogging - hva er unnskyldningen nå?


Jeeeeeeea

Anbefalte innlegg

Flere av de store bloggerene gjør det svært dårlig om dagen. De sitter vel inne hele dagen og har hjemmekontor nå i disse tider og burde da kunne levere ihvertfall 1 innlegg for dagen, eller? Skjønner jo at det ikke er så inspirerende når man ikke kan skrive om vippe- eller frisørtimer, men noe burde de vel klare og produsere.

Noen bloggere har jo tidligere skrevet om hvor travelt de har det med frisørtimer, vippetimer, negletimer, spraytantimer, sinnsykt viktige møter som må holdes hemmelig osv... Nå er jo alt dette stengt og de har all verdens med tid! Hva er unnskyldningen for dårlig blogging tror dere? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Jeeeeeeea skrev:

Flere av de store bloggerene gjør det svært dårlig om dagen. De sitter vel inne hele dagen og har hjemmekontor nå i disse tider og burde da kunne levere ihvertfall 1 innlegg for dagen, eller? Skjønner jo at det ikke er så inspirerende når man ikke kan skrive om vippe- eller frisørtimer, men noe burde de vel klare og produsere.

Noen bloggere har jo tidligere skrevet om hvor travelt de har det med frisørtimer, vippetimer, negletimer, spraytantimer, sinnsykt viktige møter som må holdes hemmelig osv... Nå er jo alt dette stengt og de har all verdens med tid! Hva er unnskyldningen for dårlig blogging tror dere? 

Du svarer egentlig på spørsmålet selv i innlegget (det jeg har merket med kursiv) 

Så, unnskyldningen for dårlig blogging er vel at det ikke er noe å blogge om når alle skjønnhetspleie-klinikker er stengt. Noen blogger skriver utelukkende om reiser, neglesalonger, vippesalonger, frisørsalonger, restauranter, spraytansalonger og cafèbesøk - og når alle disse er stengt, så er det igrunn ikke så mye å ta bilder av eller å lage innhold av - med mindre bloggeren plutselig har et talent å vise frem på bloggen - Eller interesse for /kunnskap om temaer som vil fange/fenge gamle og nye lesere. 

Endret av Isild
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
21 minutter siden, Isild skrev:

Så, unnskyldningen for dårlig blogging er vel at det ikke er noe å blogge om når alle skjønnhetspleie-klinikker er stengt. Noen blogger skriver utelukkende om reiser, neglesalonger, vippesalonger, frisørsalonger, restauranter, spraytansalonger og cafèbesøk - og når alle disse er stengt, så er det igrunn ikke så mye å ta bilder av eller å lage innhold av

Dette er den tragiske sannheten, og bør være en  wake-up call både for bloggerne selv, og for følgerne. Helt absurd å tenke på at de har levd fett av slike "arbeidsoppgaver" i mange år. Håper dette er slutten på denne meningsløse businessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein

I pilotfrue sitt tilfelle så har hun jo aldri blogget særlig mye. Hun er makelig og lat og har aldri lagt skjul på at hun trives godt med det overfladiske bloggerlivet. Men de spilte nylig inn en pod som forteller at de har det tøft nå, og det vinner de mye på. Men ja, pilotfrue sin latskap blir hennes fall, tenk at hun ikke gidder å jobbe med bloggen når hun tross alt hadde fått helt vilt mye penger tilbake for det... Når det gjelder Caroline og Lars Kristian Berg Eriksen så avslører det jo hvor ustrukturerte og late de har blitt etter ti år i gamet. De klarer ikke å levere et daglig innlegg selv om de er TO voksne hjemme med to barn. Det siste blogginnlegget kom vel på fredag og handlet om en blomsterkvast. Innlegget før det handlet om at barna kledde seg ut. De har ingen verdens ting å formidle og derfor har de heller ikke noe  å skrive om. Det eneste de virkelig bryr seg om er å brette ut kroppen til Caroline, og det er bare flaut flaut flaut for et voksent ektepar med foreldreansvar.

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coronakrisen er tragisk, men den setter ting i perspektiv. Innerst inne så fryder jeg meg faktisk over at influencere som har skummer fløten av folks forbrukslyst nå får en litt mer trasig hverdag. Det sier bare ALT om hvor uviktig og meningsløs samfunnsoppgave de har. Håper der går til helvete med hele blogglandia. Dette burde være et stort hint om at det kan være smart å investere i utdanning og skole for å kunne få seg trygge jobber i en usikker fremtid. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trykksjakta

Jeg har dessverre sett på nært hold for et helvete disse bloggerne påfører unge mennesker, og spesielt unge jenter. De er direkte skyld i at svært mange lider av spiseforstyrrelser, angst, depresjoner og et ødelagt selvbilde. De er ansvarlige for mange selvmord. De er elendige forbilder og samfunnets kreftsvulst. 

Jeg håper virkelig at dette er slutten på denne skitne businessen og jeg synes ikke synd i dem overhodet. 

Måtte hele gjengen gå konkurs og bli tvunget til å ta seg et nyttig arbeid. Hvis de i det hele tatt er i stand til det.

Dessverre frykter jeg at de etter koronakrisen fortsetter å fronte plastisk kirurgi og annet svineri. 

Endret av Trykksjakta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir vel vanskelig å lage tilfredsstillende mange innlegg med nok inspirerende bilder, når man sitter inne med hånda nedi chips-posen og ser på Netflixen. Tipper det er mange influencere og bloggere og what not som sliter litt med å finne ting å dele med følgerne sine i disse dager. Masse av innleggene fra bloggerne handler jo om innkjøp, shopping, reise, café/restaurant, sosiale arrangementer, osv. Ting man skal holde seg unna i disse dager.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter krisen kommer det nok mange innlegg som hvordan man kan freshe opp garderoben, håret, huden, kjøleskapet, kroppen, hjemmet og reklame på betakaroten, d-vitaminer, barberhøvler osv... 😴

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Problemet til bloggerne er at de selger annonser for varer folk ikke kommer til å prioritere når dette er over. Sjansen for at folk flest må prioritere annerledes etter dette, grunnet dårlig økonomi er stor og da er det ikke ferie, plastiske operasjoner, og spise ute som prioriteres. Dette som skjer nå er jo nettopp det mange på KG har ment i mange år, at bloggere ikke bidrar med noe samfunnsnyttig overhodet. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
På 23.3.2020 den 21.41, Trykksjakta skrev:

Jeg håper virkelig at dette er slutten på denne skitne businessen og jeg synes ikke synd i dem overhodet. 

Måtte hele gjengen gå konkurs og bli tvunget til å ta seg et nyttig arbeid. Hvis de i det hele tatt er i stand til det.

Jeg er SÅ enig.

Finnes det noe bra ved Koronaviruset, så må det være miljøaspektet, og at vi forhåpentligvis blir kvitt denne bransjen en gang for alle. Ser for meg at de influencerne/bloggerne som KAN noe vil klare seg. Mat, helse og trening, politikk, interiør osv., kort sagt de som har noe vettugt å bidra med.

De som forhåpentligvis ikke klarer seg, er de vi greier oss så utmerket godt uten. Som har som eneste oppgave å få folk til å kjøpe noe, påvirke andre mennesker negativt, og å dyrke seg selv. De som har som eneste innhold på  SoMe - egne barn, bilder fra kafeer og restauranter, sponsede ferier og hoteller, frisør, neglesalonger, seg selv i bikini, med løsvipper og svære lepper, og annet dritt. Verdens mest meningsløse jobb. De har fått holde på lenge nok, håper de svetter nå.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger taper de i form av annonseinntekter. Det er jeg litt nysgjerrig på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne situasjonen har i hvert fall skilt klinten fra hveten når det kommer til hvem som faktisk er ganske flinke på content, og hvem som har skapt seg en business kun basert på rabattkoder/annonsesamarbeid/spørsmål & svar/endelig tømt mailboksen/hva har jeg i kjøleskapet-innlegg. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Varmeba skrev:

Denne situasjonen har i hvert fall skilt klinten fra hveten når det kommer til hvem som faktisk er ganske flinke på content, og hvem som har skapt seg en business kun basert på rabattkoder/annonsesamarbeid/spørsmål & svar/endelig tømt mailboksen/hva har jeg i kjøleskapet-innlegg. 

 

Hvem er det som er flinke på content, da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Fju said:

Hvem er det som er flinke på content, da? 

Det er såklart relativt og opp til hver enkelt som leser innholdet. Men for meg, de som fremdeles klarer å skrive noe om noe som er av interesse for meg som leser, som er litt kreative og fortsetter å bruke tid på tekst og foto. For å ta et eksempel så syns jeg Ida Wulff leverer gode innlegg med observasjoner satt på spissen, som i hvert fall jeg kan relatere meg til. Hun er en god skribent og det syns jeg kommer frem, selv når hun (som de fleste andre for tiden) har minimalt med variasjon i hverdagen. 

Pilotfrue er en av dem som jeg mener holder seg fast for harde livet via rabattkoder fra Ellos, i innlegg der hun knapt har produsert tekst selv (og ingen bilder). Hun har ingen hjemmeskolebarn og en au pair som ekstra hjelp, så man skulle jo ikke tro det hadde noe med mangel på tid å gjøre. 

 

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Varmeba said:

Det er såklart relativt og opp til hver enkelt som leser innholdet. Men for meg, de som fremdeles klarer å skrive noe om noe som er av interesse for meg som leser, som er litt kreative og fortsetter å bruke tid på tekst og foto. For å ta et eksempel så syns jeg Ida Wulff leverer gode innlegg med observasjoner satt på spissen, som i hvert fall jeg kan relatere meg til. Hun er en god skribent og det syns jeg kommer frem, selv når hun (som de fleste andre for tiden) har minimalt med variasjon i hverdagen. 

Pilotfrue er en av dem som jeg mener holder seg fast for harde livet via rabattkoder fra Ellos, i innlegg der hun knapt har produsert tekst selv (og ingen bilder). Hun har ingen hjemmeskolebarn og en au pair som ekstra hjelp, så man skulle jo ikke tro det hadde noe med mangel på tid å gjøre. 

 

 

 

 

Edit: den siste kommentaren var forøvrig ikke ment negativt mot Pilotfrue, hun kan såklart ha mye å gjøre til tross for det. Kun en observasjon på slik det ser ut utad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest tranedatter

https://www.dn.se/kultur-noje/kris-for-influerarna-nar-lyxlivet-gar-i-karantan/

Står om svenske forhold, men kan nok appliseres på det norske markedet også.

"Kontentan verkar vara att de största profilerna med tunga, långtgående kontrakten inte är märkbart påverkade än så länge. Där är avtalen skrivna och samarbetet löper på som vanligt. De som däremot lever på att göra enstaka aktiviteter med kortare tidshorisonter och med fler olika partner kan mycket väl redan nu känna av att läget är lite avvaktande och att intäkterna minskar snabbt.  "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...