Gå til innhold

Rare ting å gjøre på face


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Ettersom min mor "liker" at jeg skal delta på eller er intr i diverse arrangementer på face....Så slo det meg...

Hvilke andre merkelige ting gjør de litt eldre på Facebook?

😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tagger sine barn😂😂

Anonymkode: ded06...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Deler ti år gamle kjedemeldinger og spam av typen "Ikke legg til Jayden Smith som venn! Han er en livsfarlig hacker som gir deg blåskjerm, dårlig ånde og inngrodde tånegler dersom du legger ham til!"

- Kommenterer gamle bilder som man la ut det herrens aar 2007.

- Skriver bursdagshilsen til nabofruen og legger ut i den lokale salgsgruppen

- Deler fake news og blir dritsnurt om noen ymter frempå at de kanskje burde være litt mer kritisk

Blant annet :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler andres personlige innlegg helt ukritisk

Deler dyr som forsvant i 2018

Lager unødvendig fjas av bursdager til bekjente 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva dere mener med "litt eldre"? Jeg er femti, og jeg gjør ingen av de tingene dere har nevnt... Men mine voksne barn tagger stadig meg da :)  Men ja, jeg har noen på FB som jeg tidligere var venn med på Nettby, og jeg ser tendensen til at noen legger ut litt i overkant mange visdomsord. 

Anonymkode: 58793...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ardwinna skrev:

- Deler ti år gamle kjedemeldinger og spam av typen "Ikke legg til Jayden Smith som venn! Han er en livsfarlig hacker som gir deg blåskjerm, dårlig ånde og inngrodde tånegler dersom du legger ham til!"

- Kommenterer gamle bilder som man la ut det herrens aar 2007.

- Skriver bursdagshilsen til nabofruen og legger ut i den lokale salgsgruppen

- Deler fake news og blir dritsnurt om noen ymter frempå at de kanskje burde være litt mer kritisk

Blant annet :)

... fra 2015 ... 😂

Anonymkode: 4e08e...02a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva dere mener med "litt eldre"? Jeg er femti, og jeg gjør ingen av de tingene dere har nevnt... Men mine voksne barn tagger stadig meg da :)  Men ja, jeg har noen på FB som jeg tidligere var venn med på Nettby, og jeg ser tendensen til at noen legger ut litt i overkant mange visdomsord. 

Anonymkode: 58793...a10

Jeg tenker over 60 :) Sånn ca min foreldregenerasjon. Man kan på en måte dele facebookbrukerne inn i tre grupper; 

- Vi i 30-40-årene og et lite stykke over 50, som har vært med helt fra begynnelsen da det kom til Norge
- De over 60-65 år som syntes facebook var noe stort tull eller alt for vanskelig da det kom, men som har kommet til de siste årene
- Unge fra tett oppunder 30 og nedover i tenåringsalderen, som egentlig ikke bruker facebook til noe annet enn å lese kleine bursdagshilsener og kommentarer fra de eldre slektningene sine.

Den siste gruppa kan sikkert deles inn etter alder også, da en 30-åring garantert har et annet forhold til facebook enn en 18-åring. Men sånn grovt sett tror jeg vi er der.

Hovedpoenget er uansett at de som har vært på facebook i ca 13 år nå, har sett alle de teite kjedemeldingene og blitt vant med all fake news som sirkulerer, man har lært seg kjørereglene på en måte. De unge har vokst opp med internett og fått den samme kunnskapen inn med morsmelka omtrent, så de vet at man ikke skal tro alt man leser på nett, og at oversharing på en åpen facebook-konto er forferdelig kleint. De som har kommet til de siste årene oppdager alt dette på nytt nå og går i de samme fellene som andre gikk i for over ti år siden. Noen av dem går i alle fellene og merker ikke at de er på gale veier (og vil heller ikke lytte til erfarne facebook-folk).
Man må jo bare prøve å vise litt forståelse for at ikke alle har samme kunnskapene om facebook, internett og deling av informasjon, men det er skikkelig irriterende når man ser samme spam-meldinga for hunderogfemtiende gang i newsfeeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...