Gå til innhold

okey,ferdig med studiene,hvordan finne drømme jobben nå,da


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hey..

jeg er ferdig utannet eindommengler fra MI og kan jobbbe som eindomsmengler,men hvor i all venden skal jeg søke jobben...

jeg er bare 20år,er jeg for ung? :o

takk for at du leser dette,men svar meg gjerne om du vet noe! :cry: :cry: :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Gratulerer som ferdig utdannet! Jeg kjenner ikke til arbeidsmarkedet for eiendomsmeglere, men legg inn cv og søk på Finn.no eller Aetat etter ledige stillinger, hvis ikke det dukker opp noe kan du finne på noe annet.

Ta deg gjerne et år fri og reis til utlandet, bruk ungdommen mens du enda kan :blunke:

Siden du er så ung trenger du ikke stresse med å finne drømmejobben, du må gjerne rekne med å prøve og feile litt.... iallefall hvis du ikke er helt sikker på hva den er :)

vilde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ikke ha gått på eiendomsmeglerstudiet på BI for å kunne kalle deg eiendomsmegler. Er du ikke utdannet eiendomskonsulent etter å ha gått på MI?

Uansett, for å få jobb må du ta kontakt med de firmaene du vil jobbe for. Kan vel ikke forvente å få jobb til de beste med en gang, men det er jo bare å begynne en plass

Aldersmessig er du ikke for ung, men det er litt avhengig hvor moden du er for alderen. Du må virke seriøs og ikke barnslig hvis noen skal velge å bruke deg til å selge huset sitt. Det er tross alt store verdier i et hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

du blir ikke stats autorisert endomsmengler på BI heller du må jobbe i 2 år og ta en eksamen...det samme må du på MI..

Forsjellen på MI og BI er at BI har økonomi de to første årene mens MI tar det samme som de tar på siste året på et år.

MI er en forkortet variasjon..som gir tilelen EIndomskunsulent

Pensumet er det samme!

Men takk for svaret 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du blir ikke statsautorisert eiendomsmegler uansett hvor lenge du jobber etter MI-utdannelsen, men det vet du sikkert.

Den eneste godkjente utdannelsen for eiendomsmeglere i Norge i dag er BIs studium som nå er utvidet til 3 år. Etter 2 års variert praksis, kan man deretter bli statsaut. eiendomsmegler. For å kunne drive eget kontor og/eller være faglig leder må man være statsaut. Megle eiendom kan man gjøre uansett.

Men dette vet du jo, siden du har tatt studiet.

Det er stor mangel på dyktige meglere i bransjen. Du er nok noe ung, og må kanskje regne med å "gå i lære" et år eller to før du slippes ut på egenhånd. Dette vil selvsagt være avhengig av hvor du begynner, og hva slags person du er.

For å få jobb nå, kontakter du selskapene du vil jobbe for. Ring rundt og spør om selskapene trenger flere medarbeidere. Ta evt. på deg å være visningsvert i starten (du har kanskje vært det allerede under studiene?). Dersom selskapene ikke har noen åpning nå, be om å få sende CV til dem, slik at de kan ha den liggende. Flere av kjedene vil jeg anta har CV-pooler, der du kan registreres for evt. fremtidige jobber andre steder i landet. Jeg vil anbefale deg å snakke med de større kjedene, de vil ha lettere for å ta deg "i lære" pga større ressurser. Skygg unna kjedene som driver megling med selvstendig næringsdrivende (ex. Remax) i starten, det blir for tøft før du har fått erfaring.

Du kan også vurdere å søke jobb hos underleverandørene til eiendomsmeglerne for å komme inn den veien. De har alltid behov for mennesker som kjenner meglernes problemer. Dataleverandører, internettleverandører, utstyrsleverandører etc.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...