Jump to content
AnonymBruker

Svoger som ofte finner seg nye "tanter." Når er det ok å slippe de innpå familien sin?

Recommended Posts

AnonymBruker
3 timer siden, Hulderen skrev:

Veldig godt poeng. Dette er ikke tiden for besøk, hverken av kjente, familie eller ukjente.

Når koronatiden er over, så har kanskje onkel funnet seg en ny tante også.

Ja, blir spennende å se over sommeren om hun er der når høsten kommer. 

Anonymkode: a84eb...a67

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår det er vanskelig jeg. Heldigvis har dere en god grunn til å ikke ha besøk hjemme hos dere på en stund nå. 

Har selv ikke opplevd en ex, men broren min datet og ble samboere med 3 forskjellige på 2 år etter han skilte seg. Han hadde selv voksne unger, men alle damene han traff hadde unger på alder med mine og derfor hadde de lyst på masse kontakt med oss med en gang. Både inviterte på hytteturer, inviterte seg selv hjem til oss både 17 mai, jul og nyttår, samt kom helt naturlig med hele den nye gjengen i bursdager selv om forholdet var så nytt at vi ikke hadde truffet dem før. Alle damene var helt greie de og jeg hadde ingen problemer med å bli venn med dem og mine og deres unger fikk også kontakt, men når det ble slutt ville han at vi også skulle kutte kontakten.

Måtte til slutt si at ved neste forhold så ville vi voksne treffe partneren først og bli litt kjent før vi involverte unger på begge sider. Og ikke minst, kontakten vi laget forble vår kontakt, selv om han gjorde det slutt. Vet ikke om det var en vekker, eller om han bare trengte å frese litt etter skilsmissen, men etter det ble han kjent med nok en ny dame med barn på samme alder og nå har de vært sammen i flere år. 

Jeg ville gitt det en sjanse jeg TS, folk kan heldigvis forandre seg, og kommer hun gjennom denne perioden rusfri så går det nok godt videre😊

Anonymkode: dd22c...ab3

Jeg synes dere er overbeskyttende og sære. Store barn/tenåringer i dag har mange flyktige vennskap, de er vant til at folk/venner kommer og går, lærere slutter plutselig og det kommer vikarer på skolen, nye elever begynner og slutter i klassen i løpet av ett skoleår... Ingen er så tilpasningsdyktige som barn/tenåringer. 

Hilsen mor og pedagog. 

Anonymkode: c004e...f76

AnonymBruker
På 20.3.2020 den 17.40, AnonymBruker skrev:

De er fra ei lita bygd, jeg er ikke det og samboer har flyttet til der jeg er fra. Det er vist minst 3 gangen samme bror finner ekser av sine andre brødre. 

Men hvor mye må dere omgås svoger og hans damer om dere ikke engang bor samme plass?

Anonymkode: 56df3...650

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dere er overbeskyttende og sære. Store barn/tenåringer i dag har mange flyktige vennskap, de er vant til at folk/venner kommer og går, lærere slutter plutselig og det kommer vikarer på skolen, nye elever begynner og slutter i klassen i løpet av ett skoleår... Ingen er så tilpasningsdyktige som barn/tenåringer. 

Hilsen mor og pedagog. 

Anonymkode: c004e...f76

Dette er ikke et skolebarn. 

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor mye må dere omgås svoger og hans damer om dere ikke engang bor samme plass?

Anonymkode: 56df3...650

Vi reiser til familie omtrent hver helg. 

AnonymBruker

Dette er et vanskelig tema. Min venninnes bror har byttet kjærester ofte, og de var alle av typen som elsket barn og ville være supertante fra første stund. Jeg ville prøvd å distansere meg litt. Det er ikke bra for ungene å få mange nære relasjoner, som hurtig forsvinner igjen. Det er heller ikke bra om de får inntrykket at det er helt topp å bytte kjærester like ofte som andre bytter truse. Men når det har gått et år eller så må man kanskje prøve å slippe den nye litt inn i barnas liv. Og jeg skjønner absolutt at du er skeptisk til bakgrunnen og forhistorien til akkurat denne dama.

Anonymkode: 09cbc...385

Annonse

AnonymBruker

Det kom frem i saken her at det er flere som er skeptisk til henne pga rus. Så jeg velger å tro at jeg har gjort riktig, jeg omgås henne kun uten barna. 

skruf

Jeg skjønner litt hvis du mener Ts, har selv en bror som har byttet samboere og the love of his life relativt hyppig de siste årene. Heldigvis ikke små barn eller rus inne i bildet her da, men likevel så er det litt vanskelig å forholde seg til etterhvert. 

Det er jo egentlig ikke broren min sitt problem sånn sett, men mitt. De to første samboerens hans gikk greit, men det jeg finner vanskelig er at jeg ble godt kjent med samboerne for så å miste all kontakt da det ble slutt. Begge bruddene var stygge brudd og de to damene kuttet all kontakt med han og hele familien hans i etterkant. Føler jeg heller ikke kan opprettholde kontakt med de pga det ville vært illojalt mot broren min og hans nye samboer. Har full forståelse for det, men det føles faktisk som jeg har mistet venninner. Man får jo en relasjon når noen i en lang periode er som et familiemedlem. 

Tror han ville gjort det lettere for seg selv også hadde han droppet å gå all in fra dag 1 med å bli samboer etter ei uke og forlove seg etter to uker, hadde han hatt en dating og kjæreste-periode først så ville de lært hverandre å kjenne og dermed finne ut om forholdet er å satse på. Men men, det er hans liv og ikke mitt. 

Nå er han på samboer og forlovelsesring nr 3 ila en tidsperiode på 2 år. Men denne gangen er jeg litt avmålt når det gjelder den nye samboeren. Ikke misforstå; jeg er ikke uvennlig og har møtt henne flere ganger når de har vært på besøk hos oss. Men enn så lenge så har jeg ikke tatt initiativ til å møte henne uten broren min (han ønsker at jeg skal invitere henne på cafe eller hjem til meg en formiddag siden vi begge jobber turnus og har ofte fri på dagtid), eller invitere henne på vinkveld. Hun virker som ei kjekk og snill dame, så hvis dette forholdet er liv laga så har jeg ingenting i mot å bli bedre kjent med henne, men denne gangen avventer jeg litt. Jeg savnet faktisk hun forrige ganske lenge. 

AnonymBruker
1 time siden, skruf skrev:

Jeg skjønner litt hvis du mener Ts, har selv en bror som har byttet samboere og the love of his life relativt hyppig de siste årene. Heldigvis ikke små barn eller rus inne i bildet her da, men likevel så er det litt vanskelig å forholde seg til etterhvert. 

Det er jo egentlig ikke broren min sitt problem sånn sett, men mitt. De to første samboerens hans gikk greit, men det jeg finner vanskelig er at jeg ble godt kjent med samboerne for så å miste all kontakt da det ble slutt. Begge bruddene var stygge brudd og de to damene kuttet all kontakt med han og hele familien hans i etterkant. Føler jeg heller ikke kan opprettholde kontakt med de pga det ville vært illojalt mot broren min og hans nye samboer. Har full forståelse for det, men det føles faktisk som jeg har mistet venninner. Man får jo en relasjon når noen i en lang periode er som et familiemedlem. 

Tror han ville gjort det lettere for seg selv også hadde han droppet å gå all in fra dag 1 med å bli samboer etter ei uke og forlove seg etter to uker, hadde han hatt en dating og kjæreste-periode først så ville de lært hverandre å kjenne og dermed finne ut om forholdet er å satse på. Men men, det er hans liv og ikke mitt. 

Nå er han på samboer og forlovelsesring nr 3 ila en tidsperiode på 2 år. Men denne gangen er jeg litt avmålt når det gjelder den nye samboeren. Ikke misforstå; jeg er ikke uvennlig og har møtt henne flere ganger når de har vært på besøk hos oss. Men enn så lenge så har jeg ikke tatt initiativ til å møte henne uten broren min (han ønsker at jeg skal invitere henne på cafe eller hjem til meg en formiddag siden vi begge jobber turnus og har ofte fri på dagtid), eller invitere henne på vinkveld. Hun virker som ei kjekk og snill dame, så hvis dette forholdet er liv laga så har jeg ingenting i mot å bli bedre kjent med henne, men denne gangen avventer jeg litt. Jeg savnet faktisk hun forrige ganske lenge. 

Problemet er også hva han faktisk forteller andre. Rett etter at forholdet ble offentlig fortalte han flere at "slapp av, dette er ikke seriøst." Fikk høre om det nå i ettertid. Så til andre sa han at om en stund skulle de bo sammen, ikke ennå. Etter 5 uker bodde de sammen likevel. Så det gikk jo veldig fort, igjen. Jeg avventer med barna, men har truffet henne selv. Jeg avventer også fordi jeg ikke vet hvor lenge hun har vært uten rus, jeg vet ikke nøyaktig hva hun pleide å ta heller. Så da vil jeg vente å se. Heldigvis for disse tider hvor man faktisk ikke besøker hverandre da!

Jeg savner de to forrige selv, en av de har jeg som venninne heldigvis da!

Men igjen, å flytte sammen så tidlig så finner de fort ut av forholdet er noe for de. 

AnonymBruker

La det ligge på vent til coronakrisen er over, dere skal jo uansett ikke møtes nå når hele befolkningen anmodes om å ikke besøke hverandre. Kanskje er det slutt etter påske?

Anonymkode: 6de4c...58d

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La det ligge på vent til coronakrisen er over, dere skal jo uansett ikke møtes nå når hele befolkningen anmodes om å ikke besøke hverandre. Kanskje er det slutt etter påske?

Anonymkode: 6de4c...58d

Man kan møtes maks 5 av gangen, så lenge alle er friske så er det jo ok. Har man en meter mellom seg går det fint. Ingen er i karantene heller. 

Hulderen
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan møtes maks 5 av gangen, så lenge alle er friske så er det jo ok. Har man en meter mellom seg går det fint. Ingen er i karantene heller. 

Etter de nye rådene skal man ha to meter mellom seg innendørs. Så det er nok erfaringer som viser at viruset smitter enda lettere enn man trodde først.

AnonymBruker
8 timer siden, Hulderen skrev:

Etter de nye rådene skal man ha to meter mellom seg innendørs. Så det er nok erfaringer som viser at viruset smitter enda lettere enn man trodde først.

Har vært lang nok avstand, slapp av. Korona var ikke det jeg ville dra inn i tråden her. 

Annonse

AnonymBruker
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo bruke hodet her. Hvis du møter fire andre som igjen møter fire andre osv så har vi det jo gående. Møt bare dem du MÅ møte. De siste to ukene har jeg bare møtt to personer, den ene utendørs, og det er ti dager siden nå. Ikke vært på butikk. 

Anonymkode: 549a5...cab

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo bruke hodet her. Hvis du møter fire andre som igjen møter fire andre osv så har vi det jo gående. Møt bare dem du MÅ møte. De siste to ukene har jeg bare møtt to personer, den ene utendørs, og det er ti dager siden nå. Ikke vært på butikk. 

Hold deg til koronaforumet du. 

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg til koronaforumet du. 

Fikk du vondt av logikken? 

AnonymBruker

Min erfaring er at det ikke er noe du får gjort noe med. Svogeren vil alltid være din svoger og ha personligheten han har.

Når mitt barn var 5 år pleide vi å si at sånn er bare enkelte folk. Tante har ofte en ny kjæreste som ender opp med å slå henne, onkel har alltid ei ny søt jente på rommet og onkel2 er litt rar fordi noen mennesker er spesielle, onkel3 er bare en grinekæll fordi noen er sure av natur.

Vær heller den snille mammaen som passer på barnet sitt, som er vennlig og smiler. Da er ungen din trygg og du kan gå ut på den andre siden og si at du ikke ga barnet ditt fordommer eller redsler.

Anonymkode: 20c51...c4c

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du vondt av logikken? 

Jeg prøver å ta opp et tema.