Gå til innhold

Hvilken forsikring har dere på bruktbilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken forsikring hadde dere valgt på en bruktbil dere fikk kjøpt i 10 000 kr klassen. Bilen er i god stand og vil nok kunne ha den i flere år. Jeg valgte delkasko for å få dekket eventuelle steinsprutskader og ha tilgang på veihjelp, men lurer på om det virker helt fjernt å betale ca 6600 kr i året (588kr i mnd) på forsikring og veiavgift når bilen er så billig i utgangspunktet???  . Jeg kunne jo ha valgt ansvarsforsikring som er mye rimeligere, men tenker at veihjelp er alltid noe man kan få bruk for, og det er vel dyrt og skaffe veihjelp om man ikke har dette i forsikringen?

Jeg er student så sier seg selv at jeg ønsker å velge den rimeligste månedsprisen men samtidig vil jeg slippe å betale for noe ekstra dersom det skulle skje noe uforutsett.

 

Anonymkode: 0b1f9...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke har lån holder delkasko i massevis. Hvis du har lån på bilen må du ha fullkasko.

Om du vil ha ansvar eller delkasko må du nesten regne deg frem til. Du kan f.eks ha en bufferkonto til evt veihjelp om det behøves og kun ha ansvar?

Anonymkode: 9c921...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har lån holder delkasko i massevis. Hvis du har lån på bilen må du ha fullkasko.

Om du vil ha ansvar eller delkasko må du nesten regne deg frem til. Du kan f.eks ha en bufferkonto til evt veihjelp om det behøves og kun ha ansvar?

Anonymkode: 9c921...551

Har ikke lån nei, da den var så billig.

Anonymkode: 0b1f9...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvilken forsikring har dere på bruktbilen?"

Jeg har delkasko på min og det hadde jeg på den forrige bruktbilen min også

Anonymkode: 32c26...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider