Gå til innhold

Utsette å prøve å bli gravid pga korona?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 3/19/2020 at 8:48 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle du utsette? Du vet vel at alle vil få korona før eller siden. Nå er tiden for å sette i gang produksjonen!

Anonymkode: d208b...349

Barnehager og skoler er stengte... Når vil de åpne igjen tror du? Målet er 0 smittede

Anonymkode: 98ff1...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og der var det jammen en spire på plass :hjerte:

Anonymkode: dc74d...b7b

Gratulerer!! ❤

Anonymkode: ad000...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnehager og skoler er stengte... Når vil de åpne igjen tror du? Målet er 0 smittede

Anonymkode: 98ff1...b95

Tipper lenge før TS føder i alle fall.

Anonymkode: e9a5c...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte å begynne prøving på nr 3 til høsten, men utsetter det til alt har roet seg, da jeg er helsepersonell selv. Ønsker ikke å utsette meg for smitte ved en graviditet, tror spesielt nervøsiteten til mannen hadde tatt overhånd 🙈 

Anonymkode: 5f01f...5a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror til og med oss med 3 barn fra før kanskje får en baby nr 4 med denne isolasjonen 😂

Anonymkode: 0eb13...690

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror til og med oss med 3 barn fra før kanskje får en baby nr 4 med denne isolasjonen 😂

Anonymkode: 0eb13...690

😂😂😂 Tror det blir baby boom i Desember / januar - å skilsmisse boom i Mai / juni. 
 

Anonymkode: cc441...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville aldri prøvd å sette liv til verden nå som alt er så usikkert!!

Anonymkode: 94914...771

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så himla usikker på om vi skal hoppe over å prøve denne mnd eller ikke 😣 

Dere som velger å droppe prøvingen - er det for økonomiske årsaker og usikker fremtid, eller et det pga foster og oppfølging?? 

Anonymkode: 76f29...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så himla usikker på om vi skal hoppe over å prøve denne mnd eller ikke 😣 

Dere som velger å droppe prøvingen - er det for økonomiske årsaker og usikker fremtid, eller et det pga foster og oppfølging?? 

Anonymkode: 76f29...f1a

Kun pga foster og oppfølging.

Anonymkode: 54673...ab2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter en mnd til, slik at ungen blir født i 2021 dersom det klaffer 😊

Anonymkode: 45f22...f90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så himla usikker på om vi skal hoppe over å prøve denne mnd eller ikke 😣 

Dere som velger å droppe prøvingen - er det for økonomiske årsaker og usikker fremtid, eller et det pga foster og oppfølging?? 

Anonymkode: 76f29...f1a

Alt dette. 

Anonymkode: 6bf6b...e5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har høy alder og kan ikke tillate meg å vente lengre føler jeg..Så med en gang samfunnet åpnes gradvis opp igjen og det blir mulig å dra til Danmark for å ta NIPT-test vil vi starte prøvingen på nytt. 

Anonymkode: e4b47...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en pause i prøvingen nå, selv om alderen taler i mot meg. Jeg tørr rett og slett ikke å bli gravid sånn som situasjonen er nå.

Anonymkode: 63bb9...597

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har høy alder og kan ikke tillate meg å vente lengre føler jeg..Så med en gang samfunnet åpnes gradvis opp igjen og det blir mulig å dra til Danmark for å ta NIPT-test vil vi starte prøvingen på nytt. 

Anonymkode: e4b47...581

Kan den ikke tas i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har høy alder og kan ikke tillate meg å vente lengre føler jeg..Så med en gang samfunnet åpnes gradvis opp igjen og det blir mulig å dra til Danmark for å ta NIPT-test vil vi starte prøvingen på nytt. 

Anonymkode: e4b47...581

Er det i gen i Norge som får den?

Anonymkode: dad09...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det i gen i Norge som får den?

Anonymkode: dad09...8eb

Såvidt jeg vet er det kun om man har fått dårlige resultater på DUO-testen som tilbys alle over 38 år. 
 

Det er mulig å NIPT-test i Sverige også ja. Men sist tok jeg i Danmark, er snart 3 år siden nå.

Anonymkode: e4b47...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde plan om å starte prøving på barn nr 2 nå rundt disse tider. Problemet vårt er bare at jeg fikk satt inn spiral etter førstemann (litt over 1 år siden) og det er håpløst å få noen til å ta den ut. Fastlege, helsestasjon, ja alle jeg har hørt med er stengt eller avventer til ting roer seg og jeg blir seriøst deprimert av det! Vi brukte over 1,5 år før førstemann satt og vil ikke ha for langt mellomrom mellom søsken (dersom det blir noen).. får bare håpe jeg får napp hos noen så fort som mulig etter påske og at vi slipper å vente like lenge denne gang.. ikke hatt spiral før, så vet ikke hvor lang tid det kan ta da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tatt ut hormonspiral med privat gynekolog for en uke siden. Fikk beskjed om å ikke komme om jeg hadde de minste symptomer på forkjølelse, og alle pasienter måtte sprite hender når de kom og gikk. Gikk veldig bra, ikke vondt i det hele tatt! :) 

Endret av Mir1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å sette i gang å prøve nå. Jeg har ok økonomi og tipper jeg allerede har hatt/har corona. (jada er i hjemmekarantene)

jeg ønsker heller å få unna permisjonstid i nedgangstid, jeg ønsker ikke å vente til det endelig er full fart i mitt yrke igjen før jeg skal ut i permisjon igjen. 

jeg er ikke bekymret for at svangerskapsomsorgen ikke er på plass om ett års tid. Det er her og nå og i nær fremtid det vil bli værst, så vil trolig sykehusene tilpasse seg. 
 

 

Anonymkode: 455cd...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2020 den 9.37, AnonymBruker skrev:

Det er flere ting dere må tenke på nå.

1. Ingen vet om viruset kan skade fosteret, selv om undersøkelser til nå ikke tyder på det. 

2. Mindre tilgjengelig helsevesen. Dere kan risikere å få dårlig oppfølging frem til fødsel, og etterpå. Alle friske må vike.

3. Far får muligens ikke bli med på fødsel. Blir du innlagt ila. graviditeten får far ikke besøke deg.

4. Hensyn til andre. Det kan være at situasjonen varer, har du samvittighet til å kreve ressurser som kunne blitt brukt på andre som trenger dem pga. sykdom? Har dere tid til å vente? 

5. Økonomi. Har dere jobber om 1 år? 

Anonymkode: 247be...840

Gode synspunkt!

Anonymkode: 06808...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...