Gå til innhold

Profesjonell oppførsel på jobb og tidligere mobber


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber ikke som sykepleier. Jeg bare lurer på synspunkter.

Hvis jeg er sykepleie og bestemor til min tidligere verste mobber blir pasient. Jeg er ikke typen som ville påført noen vondt for hevn mot en annen. Men om jeg var sykepleier, vet jeg ikke om jeg hadde turt å ha denne damen som pasient, for dersom min tidligere mobber hadde besøkt henne og sett at jeg var sykepleieren, kunne hun kanskje prøvd å ta meg på noe eller fått det til å virke som jeg skader hennes bestemor eller kanskje skadet henne og fått henne til å tro at det var meg. 
Hadde det vært uprofesjonelt av meg å be om å ikke ha kontakt med bestemoren? At andre sykepleiere tok seg av henne?

Anonymkode: 8529e...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger ikke å gjøre noe. Dersom du møter tidligere mobber, så bør du bare ignorere henne. La henne ta første steg. Dersom hun begynner noe, så må du fortelle at hun tidligere mobbet deg.

Anonymkode: d155e...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville synes det er helt naturlig at du ber om at du ikke har kontakt med bestemoren som pasient. Men ville ikke fortalt noe om detaljene i bekjentskapet.

Anonymkode: b9737...336

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ville synes det er helt naturlig at du ber om at du ikke har kontakt med bestemoren som pasient. Men ville ikke fortalt noe om detaljene i bekjentskapet.

Anonymkode: b9737...336

Jeg tenker at hun ble ta seg av pasienten. Det kan være en lærepenge for mobber, at det kan komme en dag der hun er avhengig av deg. Da forstår hun kanskje at hun burde vært snill. Dette kan også gjøre henne (mobber) redd. Noe som er bra.

Anonymkode: d155e...d18

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er mulighet for det (jeg har ikke jobbet i helsevesenet), men ville bedt om å ikke få jobbe med denne pasienten.  Da mest fordi du er redd for om det skal bli en sak i ettertid hvor du er redd for at det kan bli (urettmessig) bli brukt i mot deg.

Jeg har selv i jobbssmmenheng bedt om å slippe oppdrag, når situasjonen var slik at jeg måtte ha jobbet med en tidligere mobber.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Man tar ofte ikke pasienter som man har en eller annen forbindelse med. 
 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...