Gå til innhold

Hvordan går det med treningen i dissd dager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har treningsrom i kjelleren, med mølle, sykkel, og frivekter og knebøystativ og benk og gymringer. Så jeg får trent akkurat som vanlig.

Eneste utfordringen er tid, da jeg og mannen bytter på å passe unger om dagen og må jobbe hver kveld etter legging nå som bhg er stengt.

Anonymkode: fe212...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har treningsrom i kjelleren, med mølle, sykkel, og frivekter og knebøystativ og benk og gymringer. Så jeg får trent akkurat som vanlig.

Eneste utfordringen er tid, da jeg og mannen bytter på å passe unger om dagen og må jobbe hver kveld etter legging nå som bhg er stengt.

Funker det å ta med unger? Skjermtid, lek, eller aktiviteter? Ikke like effektiv trening, men man får i alle fall inn noen øvelser, og en og annen intervall. 

Anonymkode: a6c00...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg begynt å løpe ute, samt prøve å ha litt bakkeintervaller. Ellers trener jeg hjemme styrke med de manualene jeg har. Trener mye mer rumpe enn tidligere 💪🏼

Anonymkode: 511c5...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Funker det å ta med unger? Skjermtid, lek, eller aktiviteter? Ikke like effektiv trening, men man får i alle fall inn noen øvelser, og en og annen intervall. 

Har en toåring, så nei ;) han er veldig ivrig etter å være med, og nettopp det er problemet. Skal opp på møllen, løfte vektene, og gå i beina på meg. Kan ikke ta tunge markløft når jeg risikerer en liten hånd rett under.. null interesse for skjerm, han skal gjøre det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flinke dere er. Tok en liten løpetur som jeg hadde gruet meg lenge til og guri så dårlig kondis jeg hadde. Ble ganske fort andpusten og kjente det svei i beina. Er det en ting jeg har lært nå etter corona utbruddet, er at jeg må begynne å løpe mer ute. Hjelper ikke med bare zumba gitt 😅

-ts

Anonymkode: 0354b...f6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fikset treningsrom hjemme, så der kan jeg nå ha det kjekt når som helst. Ellers gå turer/ sykle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Prøver å få trent hjemme, men jeg har veldig begrenset med utstyr og jeg sliter med motivasjonen når jeg er alene. Det sosiale på treningen er viktig for meg. Hater egentlig løping, men skal begynne på et joggeprogram i dag. 

Anonymkode: b61ec...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løpt fredag, søndag og tenker å løpe idag. Det er lite folk ute. Bare hold 1 meter avstand, så går det fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heldigvis komplett gym hjemme med mølle, bøystativ, benk, mark, noen hantlere, noen kettlebells, strikk, step.. 

MEN det beste er nok at vi har skiløype og den perfekte bakkeintervall-bakken rett utenfor, så jeg har rett og slett værte ute. Styrke har jeg gjort på stua med minstebarnet og en hantel, så jeg har faktisk ikke vært inne på gymmen i det hele tatt selv om jeg har trent mye siden fredag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke hjemme og det fungerer helt greit - selv om jeg liker best timer med instruktør. Musikken på fullt og bånn gass 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker SWEAT app og trener hjemme, gjort siden januar i år så egentlig ingen forandring mtp situasjonen. 

Anonymkode: 4b8db...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg meldte meg på et treningssenter 1. Mars med 1 års binding jeg, føler meg ganske dum nå 😅 er det noen som har tenkt til å spørre om pengene tilbake dersom sentrene blir stengt i flere måneder fremover? Tenker også på at jeg ikke ønsker at det lille lokale treningssenteret vårt skal gå konkurs, men jeg er også student som ikke vil punge ut med 400kr i måneden for noe jeg ikke får bruke... 

Anonymkode: c73a5...684

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmKay

Har faktisk trent mer nå enn før. Har laget meg noen gode økter med strikk, kluter, vannflasker, osv, og har kjørt igjennom en økt hver dag. I tillegg går/løper jeg med hundene.
Jeg har hjemmekontor, og prøver trene litt rundt lunsjtider. Hvis jeg venter til ettermiddag/kveld blir det fort til at jeg siger ned i sofaen og ikke får trent slik jeg tenkte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Får nytt program online hver dag fra crossfitsenteret mitt og jogger en runde i tillegg.

Anonymkode: b8463...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kommer jo til å bli tidenes form-løft. Løper nå ca 2 timer, hver eneste dag, da det er variasjon fra å være hjemme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er 🤗 her er det strålende vær, så jeg har gått tur med staver hver dag,  7,5 km i bratt terreng. Streng med kosten og. Sånn må det bare være 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

I dag blir det overkropp, yoga og løpetur. Har fri fra jobb i dag. Kjenner jeg savner å trene med ordentlige vekter, bli skikkelig støl, ta en kaffe ved sofaen rett før trening osv. Jeg pleier ikke å gå mye ut og være sosial ellers så gymmen var min måte å komme meg ut på. 

Eneste som er positivt er at jeg kommer til å trene mer funksjonelt når ting blir mer normalt igjen. Tror ikke det er sunt for kroppen å kun trene tradisjonell styrke med vekter. Aktive kroppsvektøvelser og kondis skal mer inn i treningsplanen.

Ts 

Anonymkode: 0354b...f6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bra tredemølle? Bråker de ikke? Trenger tips på pris og hvordan man kan stua de vekk om man vil det? 

Anonymkode: 47b36...01d

Kjøpte den brukt for 3000 kr i desember. Syntes ikke den bråker! Eltech er merke. Jeg har den fremme hele tiden, men den har hjul og kan klappes sammen, så den kan enkelt flyttes bort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trening med tunge vekter var mitt fristed i tre år. Jeg har trent tung styrke fem dager i uka. Jeg savner senteret mitt veldig mye, men jeg må innrømme at det er gøy med tvungen fri og eksperimentering med trening. Jogging fant jeg ut fort at jeg fortsatt mislikte, men etter sikkert 10-15 forsøk på hjemmetrening begynner det å gå sakte fremover. Mens jeg venter på vektene jeg har bestilt (som fortsatt er langt mindre enn jeg vanligvis trener med, så må være kreativ da også for å få nok belastning) trener jeg med sett på 20 repetisjoner, med okklusjonsbånd, minibånd og svært korte pauser. Dette er helt annerledes fra hvordan jeg har trent før, men jeg merker at det er litt gøy å ekseperimentere😄

I tillegg trener jeg mer fleksibilitet og øver spesifikt på mind muscle connection, noe jeg ga altfor lite tid tidligere 😄

Anonymkode: c2a37...d2f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen ble det full "krise" og motivasjonen dalte. Jeg pleier å trene styrketrening med tunge vekter og følte ikke jeg fikk trent hardt nok hjemme. Dessuten synes jeg ikke kroppsvektøvelser er så givende.

Nå har kjøpt meg litt utstyr, deriblant turnringer! Youtube ga meg inspirasjon til dette. Jeg har da både mulighet til å henge dem opp hjemme eller utendørs om jeg vil det, og regner med å få nok av utfordringer. Kanskje det ikke var så dumt for meg heller å bli tvunget til å tenke nytt? Vi får se :)  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...