Gå til innhold

Informasjon vedrørende tråder om koronaviruset


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bra at det tas tak mot konspirasjonsteorier. Samtidig er jo for eksempel saker som koronasertifikat og hvordan man skal håndtere de uvaksinerte en meget aktuell debatt, som sannsynligvis bare vil tilta i styrke utover vinteren.

Hvis man for aggressivt modererer dette underforum for alt som har med vaksiner å gjøre blir egentlig underforumet rimelig irrelevant.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist. Jeg skjønner at det er en privat side og at dere har rett til å moderere nøyaktig som det passer dere personlig, men da blir det ganske søkt å kalle det et diskusjonsforum. Ytringsfrihet er tydeligvis ikke særlig viktig, og helseskadelig innhold er tydeligvis helt greit i tråder om for eksempel skrikekur for barn, applaudering av usunt kosthold til barn, grenseoverskridende voldelig sexliv etc.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært mye enklere om dere bare kort og godt sa at kun de som er for vaksinen og rådene samt tiltakene som til enhver tid er gjeldende, har lov til å "diskutere" her. Ingen kritiske spørsmål og synspunkter.

Det er fint. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint. Jeg synes at vi som følger regler og råd og skriver om det og våre bekymringer, nærmest blir «overfalt» med skjellsord  av motstanderne. Det er få av dem, men de er svært aktive.  Nå blir det kanskje litt tryggere her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 timer siden):

Det er ikke to sider av saken. Det blir som å si at vitenskap og vitenskapsfornektelse er to sider av saken. At evolusjonsteori og kreasjonisme er to sider av saken. De som benekter vitenskapen er ikke en reell side. De kommer ikke med reelle argumenter.

Helt enig vedrørende manges fornektelse, men uvitenhet skal bekjempes med argumenter og dokumentasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaybird skrev (2 timer siden):

Heldigvis så har vi alle lov til å bestemme hva vi ønsker å ha på våre nettsider, både som privatperson og firma. Så fremt det ikke bryter loven, selvfølgelig.

Det finnes nok av forum hvor man kan diskutere tilnærmet fritt. Om KG velger å la penislengdetråder og annet tull stå, mens de sletter vaksinedebatter, så er det deres valg. Egmont er et privat selskap, og ikke eid av staten.

Helt ok, men tviler sterkt på at det er føringene til Egmont som utslagsgivende i dette spørsmålet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (3 minutter siden):

Helt ok, men tviler sterkt på at det er føringene til Egmont som utslagsgivende i dette spørsmålet.

Tror ikke brukere her inne vet hvor stort selskap Egmont er 🙂 de tror liksom at de er veldig obs på KG. En liten ubetydelig flik av hva som er under Egmont. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at det blir sånn. Men, jeg må si, jeg lurer på hvorfor alle Norges vaksinemotstandere ser ut til å ha samlet seg her på forumet. Jeg er medlem på ganske mange andre fora der covidsituasjonen diskuteres opp og ned i mente, men det er bare her at det har flommet over med vaksinemotstand. Andre fora har gjerne en post her og et innlegg der om emnet, da blir det en sunn diskusjon ut av det, og det er jo ok. Men når det opprettes drøssevis av tråder daglig, med linker til særs tvilsomme kilder, da lurer jeg på hva som driver folk. Et ønske om diskusjon er det hvertfall ikke. 

Endret av Optimo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet egentlig på det. Når det i går natt og natten før ble opprettet flere tråder med antivax-hysteri fra kjente ytre høyre sider fra flere brukere og anti-vax gjengen hoppet av glede i hver tråd sa det vel egentlig seg selv at dette kom til å skje. 
 

Det er mange mørke steder på nettet de kan fortsette, det er bare synd at ingen i slike fora vil prøve å hjelpe dem med kildekritikk. Jeg respekterer fult og helt at Egmont må følge reglene i Norge og derunder PFU.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle i et samfunn skal konformere til det majoriteten gjør, risikerer vi at utviklingen i samfunnet stagnerer. Media belyser signifikante, alvorlige bivirkninger av vaksinen. Jeg synes ikke man skal bli definert som motstander kun fordi man stiller seg kritisk til vaksinen? 
Jeg er kritisk til alle disse dosene men har valgt å føye meg etter press fra samfunnet. 

Hilsen 3 vaksine doser. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er kritikkverdig at innlegg som handlet om menstruasjonsforstyrrelser ble moderert bort i tråden som omhandler dagens pressekonferanse.

I mitt innlegg , hvor jeg svarte en bruker, på hva Stoltenberg hadde sagt om det på pressekonferansen, sa jeg akkurat det samme som en NRK journalist hadde sagt: at det hadde vært utydelige anbefalinger og info om dette. Og at de gjerne kunne være enda tydeligere med anbefalinger og info. Jeg skrev ingenting om at man burde/ikke burde ta den osv. Det var heller ingen konspirasjonsteorier,  eller hets av noen av gruppene. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Prelunia said:

Synes det er kritikkverdig at innlegg som handlet om menstruasjonsforstyrrelser ble moderert bort i tråden som omhandler dagens pressekonferanse.

I mitt innlegg , hvor jeg svarte en bruker, på hva Stoltenberg hadde sagt om det på pressekonferansen, sa jeg akkurat det samme som en NRK journalist hadde sagt: at det hadde vært utydelige anbefalinger og info om dette. Og at de gjerne kunne være enda tydeligere med anbefalinger og info. Jeg skrev ingenting om at man burde/ikke burde ta den osv. Det var heller ingen konspirasjonsteorier,  eller hets av noen av gruppene. 

Jeg skrev det samme som deg i denne tråden, og det ble slettet. Er ikke lov å nevne det her heller...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Mods'ene av koronaforumet har aldri klart å se forskjellen på antivaxdebatt og faglig debatt. Det er ikke til hjelp for noen om dere nå tramper enda mer i blinde! Jeg er ikke antivaxer men det er viktig å kunne debattere faglig aspekter uten at innleggene hele tiden slettes av en moderator som ikke har faglig peiling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...