Gå til innhold

Hvorfor er det så mange mennesker innbilske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har merket dette spesielt i Oslo. Det er mange som er så innbilske at jeg blir litt sånn: slapp av ... 

skjønner ikke folk at det er slitsomt at dem er innbilske? Kan forstå at pene folk er innbilske, men det er jo dem som virker minst innbilsk, egentlig. Mens den vanlige mannen i gata er innbilsk som bare det. Er det en grunn til det? Er det en selvforsvarsmekanisme? 

Anonymkode: 42c2c...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har merket dette spesielt i Oslo. Det er mange som er så innbilske at jeg blir litt sånn: slapp av ... 

skjønner ikke folk at det er slitsomt at dem er innbilske? Kan forstå at pene folk er innbilske, men det er jo dem som virker minst innbilsk, egentlig. Mens den vanlige mannen i gata er innbilsk som bare det. Er det en grunn til det? Er det en selvforsvarsmekanisme? 

Anonymkode: 42c2c...a5c

Følte dette var noe jentene på ungdomsskolen var

Anonymkode: c5a81...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du "kan forstå at pene folk er innbilske". 

Dette utsagnet sier jo alt om deg.  Du synes at det er utseendet, å være pen, som bør være bestemmende for hvorvidt et menneske skal synes godt om seg selv.  Høres veldig overfladisk ut for meg!

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mennesker blir mer og mer narsesistis. Mye av årsaken er mer fokus på utseende og selvet. Ikke minst er bare folk generelt sett mindre intelligente i dag. 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er jo bare å se når damer på 35+ setter i gang her inne det: «slank og stram, tran, uten rynker, bedt om leg.» etc 😂😂

Anonymkode: 5bddb...e90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha, det er jo bare å se når damer på 35+ setter i gang her inne det: «slank og stram, tran, uten rynker, bedt om leg.» etc 😂😂

Anonymkode: 5bddb...e90

Haha. Enig

Anonymkode: 91602...e4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen til min type sa hun var penere enn meg til han når han dumpet hun. Foklarer hvorfor han dumpet henne. Lite attraktivt med selvskrytende pompøse mennesker 

Anonymkode: 91602...e4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det er jo bare å se når damer på 35+ setter i gang her inne det: «slank og stram, tran, uten rynker, bedt om leg.» etc 😂😂

Anonymkode: 5bddb...e90

Er det innbilsk å fortelle om noe man har opplevd eller noe som gjelder?

Mere innbilsk å lage en tråd om at alle er innbilske når de egentlig ikke er innbilske 😂😂

Anonymkode: fd3fe...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2020 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Har merket dette spesielt i Oslo. Det er mange som er så innbilske at jeg blir litt sånn: slapp av ... 

skjønner ikke folk at det er slitsomt at dem er innbilske? Kan forstå at pene folk er innbilske, men det er jo dem som virker minst innbilsk, egentlig. Mens den vanlige mannen i gata er innbilsk som bare det. Er det en grunn til det? Er det en selvforsvarsmekanisme? 

Anonymkode: 42c2c...a5c

Vet du hva innbilsk er? Når man tror at noen ser på deg, plystrer på nettopp deg eller at noe handler om deg.

Hvordan ser du at noen er det

Anonymkode: 59e0f...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.3.2020 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Har merket dette spesielt i Oslo. Det er mange som er så innbilske at jeg blir litt sånn: slapp av ... 

skjønner ikke folk at det er slitsomt at dem er innbilske? Kan forstå at pene folk er innbilske, men det er jo dem som virker minst innbilsk, egentlig. Mens den vanlige mannen i gata er innbilsk som bare det. Er det en grunn til det? Er det en selvforsvarsmekanisme? 

Anonymkode: 42c2c...a5c

Beskytter vel seg selv?

Hva legger du i innbilsk? Er en jente innbilsk om hun tror du vil ligge med henne når du spanderer øl? Når det faktisk stemmer at du vil ligge med henne og spanderer en øl? Og når hun sier at hun ikke blir med på noe sånt så er hun høy på seg selv da? Selvom det stemmer?

Da er det jo selvforsvar og beskyttelse av seg selv. Man er jo ikke innbilsk fordi man forstår at han vil pule? Når han vil det?

Men pene folk har lov, fordi de er pene.. En "stygg"person skal ikke ha det bra med seg selv, le høyt og ha gode venner. Må ikke tro de er noe, pene kan fordi de er jo noe.

 

Anonymkode: d8040...d3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...