AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg er den typen som holder hodet kaldt og funker i kriser. Jeg planlegger og iverksetter, gjennomfører. Men nå har jeg gjort alt det. Alt jeg har planlagt av forberedelser er nå gjennomført. Og da fikk jeg brått tid til å tenke meg om. Jeg er veldig redd. Redd for alle i risikogruppen, men nå også for oss. Tenk om noe skjer barna? Ettåringen med astma, selv om barn ikke blir rammet? Tenk om jeg eller mannen min dør, selv om vi ikke er i risikogruppen? Går noe av dette i det hele tatt an, eller er jeg i ferd med å bli hysterisk? Anonymkode: 6612b...c42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Del Skrevet 12. mars 2020 Du er hysterisk. Anonymkode: e86ba...0c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Del Skrevet 12. mars 2020 Ja, det går an, og det går an å vinne i lotto. Men dersom det har mye å si for livskvaliteten din, er det på grensa til hysterisk Anonymkode: dfce8...698 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Del Skrevet 12. mars 2020 Mye større sjanse for å bli syk og dø enn å vinne i lotto da..mange flere som får kreft enn de som vinner i lotto. Ja, det kan skje, men lite trolig. Han legen som døde i kina var vel bare 34 år. Man kan bare gjøre sitt beste, og håpe det er nok. Anonymkode: 599a6...6e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg og er redd innimellom, og det er helt normalt. Vi vet ikke hva som kommer, og det er ubehagelig, men for de aller fleste av oss så vil det gå bra. ❤️ Anonymkode: 25fd6...5cb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Del Skrevet 12. mars 2020 Hei, jeg skjønner du er redd, jeg tror veldig mange i dag har følt uro og redsel. Men du har forberedt deg og nå får du ikke gjort så mye mer og da føler du ekstra på det. Barn er bedre beskyttet ja og i og med at du har et lite barn er ikke dere i en alder du trenger å bekymre deg. Visste du at det var færre smittede i Norge det siste døgnet enn døgnet før. Altså før de stengte ned hele Norge. Dessuten er ikke selve sykdommen verre enn influensa, men den smitter dobbelt så lett så det er kapasiteten til helsenorge og konsekvensene i samfunnet man er mest redd for. Så det kommer til å gå bra med dere alle i familien din. Dette kommer vi oss gjennom. Sov godt💕✨ Anonymkode: af2e8...d44 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg skjønner du er redd, jeg tror veldig mange i dag har følt uro og redsel. Men du har forberedt deg og nå får du ikke gjort så mye mer og da føler du ekstra på det. Barn er bedre beskyttet ja og i og med at du har et lite barn er ikke dere i en alder du trenger å bekymre deg. Visste du at det var færre smittede i Norge det siste døgnet enn døgnet før. Altså før de stengte ned hele Norge. Dessuten er ikke selve sykdommen verre enn influensa, men den smitter dobbelt så lett så det er kapasiteten til helsenorge og konsekvensene i samfunnet man er mest redd for. Så det kommer til å gå bra med dere alle i familien din. Dette kommer vi oss gjennom. Sov godt💕✨ Anonymkode: af2e8...d44 ❤️ Takk, gode menneske. Jeg skal prøve å sove nå, ut på jobb i morgen. Ts Anonymkode: 6612b...c42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #8 Del Skrevet 13. mars 2020 Det er den massive frykten som media pisker opp som påvirker deg. Logg av, kutt ut nyheter for en dag og gjør noe hyggelig, det hjelper. Anonymkode: a9b61...ce6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #9 Del Skrevet 13. mars 2020 Med de store endringene som er i hverdagen vår nå, tenker jeg det er veldig naturlig å reagere med frykt. Jeg kan kjenne på bølger av det selv, selv om jeg generelt ikke er redd. Det blir så tydelig nå at situasjon for oss som befolkning, i Norge og i verden, er alvorlig. Så til tross for at det heldigvis er svært sannsynlig at det går bra med oss, kjenner jeg innimellom skremmende tanker både om det ene og det andre. Det hjelper ikke akkurat å være isolert heller. Både datteren på 2 og jeg har forkjølelse (forhåpentligvis) med hoste, så familien går ingen steder og vi kan ikke ha besøk. Jeg syns det er veldig til hjelp å prate med andre, både om løst og fast og corona nå. Utenom mann og barn blir det via chat og telefon akkurat nå, men det er også fint. Jeg prøver også å unngå de mest skremmende overskriftene, jeg merker at de gjør meg mer skremt og pessimistisk enn det er grunnlag for å være. Anonymkode: aa15b...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #10 Del Skrevet 13. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med de store endringene som er i hverdagen vår nå, tenker jeg det er veldig naturlig å reagere med frykt. Jeg kan kjenne på bølger av det selv, selv om jeg generelt ikke er redd. Det blir så tydelig nå at situasjon for oss som befolkning, i Norge og i verden, er alvorlig. Så til tross for at det heldigvis er svært sannsynlig at det går bra med oss, kjenner jeg innimellom skremmende tanker både om det ene og det andre. Det hjelper ikke akkurat å være isolert heller. Både datteren på 2 og jeg har forkjølelse (forhåpentligvis) med hoste, så familien går ingen steder og vi kan ikke ha besøk. Jeg syns det er veldig til hjelp å prate med andre, både om løst og fast og corona nå. Utenom mann og barn blir det via chat og telefon akkurat nå, men det er også fint. Jeg prøver også å unngå de mest skremmende overskriftene, jeg merker at de gjør meg mer skremt og pessimistisk enn det er grunnlag for å være. Anonymkode: aa15b...31c Det er ikke bare familien din som ikke skal gå på eller få besøk. Ingen skal det! Vi er alle i en slags karantene for å stoppe viruset fra å spre seg. Dette er som en skogbrann. Så lenge det finnes ubeskyttede trær som ikke brannvesenet passer på, så vil brannen fortsette å spre seg. Det er til alles beste at vi samarbeider om å slokke brannen. Men ja, enig. Det er naturlig å være redd. Anonymkode: 4a12d...895 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #11 Del Skrevet 13. mars 2020 Det er bare den eldste delen av hjernen din som jobber: Overlevelse og frykt. Den vet desverre ikke forskjell på en bjørn og moderne farer iblandt. Husk at selvom dette er farlig, så er det mest sansynlig ikke farlig for de med god helse. Barn blir nok prioritert godt også. Når det står på som værst er det best og bare puste rolig godt inn/ut, kjenne at bena er bolstavelig talt i bakken og mat deg selv med positivitet også. Dette klarer vi sammen, bare vi tar ansvar. Anonymkode: 6c35c...5c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTilLL26 Skrevet 13. mars 2020 #12 Del Skrevet 13. mars 2020 Skjønner deg godt ts.. Dette er en situasjon vi aldri har opplevd før! Det ER skummelt, når myndighetene setter så dramatiske tiltak. Dem som ikke er bekymret eller kjenner på et snev av reddsel, må ta seg en bolle og tenke seg om igjen. De fleste har familie og venner i risikogrupper. Jeg er redd for at min bestemor som jeg har et tett forhold til, skal bli smittet. Hun vil ikke overleve dette viruset med sikkerhet. Får vondt i magen av dem som gir en f... 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #13 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg forstår at du, og andre, kjenner på redsel nå. Hvorhen vi snur oss, skrikes det "Corona!". Selv tar jeg det helt med ro, og ser egentlig frem til at samfunnet slås litt av. Altfor lenge har vi nordmenn vært bortskjemte, materialistiske og egoistiske - vi skal alltid ha alt av det nyeste, den beste komforten, den beste behandlingen. Og ja, jeg har vært slik selv, men de siste årene har jeg blitt mye mer minimalistisk. Jeg nyter mer av skogen, naturen og fjellet, og har fjernet meg selv fra bymas, arrangementer og materialisme. Slik jeg ser det, er det ikke helt forferdelig at alt stopper opp litt. Kanskje vi lærer å sette mer pris på det nære: på kjæreste, barn, familiemedlemmer og venner. Kanskje vi kan sette pris på å lage en god middag hjemme,vi stedet for å spise ute. Og kanskje vi kan sette pris på å finne frem en god film hjemme, en man ikke har sett på lenge, fordi det alltid er noe nytt på skjermen. Kanskje vi rett og slett kan sette pris på det helt primære og enkle. Fra i dag av har jeg barna hjemme, og vi skal kose oss. Jeg skal sitte ned med dem og gjøre lekser, bake, lære dem basic husarbeid, og vi skal på tur i skogen. De trenger noe annet enn alle impulsene de vanligvis får utenfra og fra skjermene. Og jeg gleder meg masse over denne sjansen til å være skikkelig sammen med dem☺️ Anonymkode: 4d128...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg