Gå til innhold

Uføre/langtidssykemeldt og stengt barnehage

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må ha hjemmekontor og passe barna mine samtidig nå fremover. Antakeligvis må jeg jobbe til sent på kveld for å få inn nok timer. Ja det blir veldig slitsomt, men sånn er altså situasjonen nå. Alle må strekke seg lengre

Anonymkode: 52cbb...0f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som flere skriver her så er jo problemet at de vi vanligvis ville hatt hjelp av, nå ikke kan hjelpe pga smitterisiko begge veier. Da handler det jo ikke om at vi vanligvis ikke har et sikkerhetsnett. Men likte tipset om å feks kontakte kommunen om man feks er alene og utslitt, kanskje kan ungen få bhg en eller to dager, eller kanskje kan man avtale utelek sammen med en nabo slik at man selv kan slappe av litt. 

Mannen har ikke samfunnskritisk jobb, så han har heldigvis mulighet til å ta ut litt fri. Arbeidsgiveren hans mente at han ikke hadde rett på sykt barn pga corona, men de jo nå i nyhetene at det er feil. 

Det handler ikke om (i mitt tilfelle) at jeg ikke er i stand til å ta meg av barnet på en forsvarlig måte, men om å kanskje komme med tips til hverandre om hvordan gjøre dette uten at vi alle ender opp med å bli sykere etterpå, og så i tillegg kanskje bli smittet på toppen av det hele. Her skal vi iallefall ha flere hvilepauser iløpet av dagen. 

Ønsker alle mye energi til å klare å holde motet oppe disse dagene, og å være flink til å ta en dag av gangen og gjøre alt for prøve å nyte litt ekstra tid sammen med barna ♥️ 

Anonymkode: 3b5a9...66d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker er at rutiner er viktig. Stå opp når dere pleier. Da vil barna mest sannsynlig klare å legge seg til normal tid. Og faste måltider. 

La en liste over hva barnet liker å gjøre. Aktive barn er mer medgjørlig når de har ting å gjøre på. Og blir energinivået for høyt, ta en tur ut (uansett lurt å gjøre en stund hver dag) eller lag en hinderløype innendørs. Har dere lyst å lage noe men ikke helt vet hva kan  idebroen.no være verd et besøk. 

Barn liker også ting litt utenom det vanlige, ta en bakvendt dag hvor man starter dagen med kveldsrutinene og avslutter med morgenrutiner.  Her går det også ann å legge inn elementer som å spise middag under bordet o.l. dette var min sønn veldig glad i når han var 3-6 år. 

Må du på butikken og har barnet med gi den egen handleliste (med tegninger hvis barnet ikke kan lese) og la barnet delta i matlaging. Tar gjerne litt mer tid men blir mer hyggelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette skjedd for 2 år siden hadde det vært KRISE for helsa mi. Virkelig ekstrem krise. Jeg hadde gråti og trygli og bedt om at barnet fikk gå i barnehagen. 

Nå har jeg blitt så mye friskere at det går nok greit for min del, men helt seriøst: hadde helsa mi vært like dårlig som i 2018 hadde jeg bønnfalt bhg om barnet kunne gå der (de holder jo åpent for noen). 

Evt sendt han til tanter/besteforeldre. Mannen prøver alt han kan å unngå permittering, men han hadde nok mått gjort det om jeg var like syk fortatt.

Anonymkode: ecba4...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...