AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #1 Del Skrevet 12. mars 2020 Lurer på om legetimer som omhandler ikke så alvorlige ting bli avvist nå som vi mest sannsynlig vil få ekstra behov for helsepersonell? Jeg er selv gravid og lurer på om ting som ultralyd og svangerskapskontroller vil bli utsatt? Og om noen feks. har vondt i ryggen, tror de har vitaminmangel, sliter med hodepine etc.. vanlige ting som folk oppsøker lege for, men som ikke er livstruende..? Anonymkode: a3493...95d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #2 Del Skrevet 12. mars 2020 Høyst sannsynlig. Anonymkode: 8a974...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #3 Del Skrevet 12. mars 2020 Tvilsomt. Legen tar ikke imot corona smittede folk uansett. Kirurgi er en annen ting, jeg skal egentlig ha en operasjon i juni, men jeg tipper det blir utsatt. Anonymkode: d64d8...161 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #4 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tvilsomt. Legen tar ikke imot corona smittede folk uansett. Kirurgi er en annen ting, jeg skal egentlig ha en operasjon i juni, men jeg tipper det blir utsatt. Anonymkode: d64d8...161 Nei, men flere leger er i karantene; og legene trengs til «de viktigste» les. sykeste pasientene. Som helsepersonell kan man også bli beordret både her og der. Anonymkode: 8a974...003 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #5 Del Skrevet 12. mars 2020 Det er bare 10 stk som er innlagt på sykehus med corona, så enn så lenge vil naturligvis gravide få den oppfølgingen de skal ha. Dersom det blir masseutbrudd av coronapasienter og behov for alt helsepersonell i den forbindelse, kan dette imidlertid endre seg. Anonymkode: 79353...0b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #6 Del Skrevet 12. mars 2020 Nei, tvert i mot nesten. Jeg har legetime i morgen for noe ganske trivielt. Ringte legekontoret i dag for å tilby meg å utsette/avlyse timen til fordel for noen som kanskje trenger den mer, men de sa at ingen med symptomer som likner korona/influensa/forkjølelse får komme inn dit uansett, så de hadde ikke behov for den timen. «Blir hyggelig å få treffe en pasient», sa hun, ha ha. Anonymkode: 67286...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #7 Del Skrevet 12. mars 2020 Sannsynligvis vil svangerskapsoppfølging være noe av det siste som blir bortprioritert. (Med unntak av livstruende tilstander.) Fotvortene mine, derimot. De burde jeg ha tenkt på før. Anonymkode: f435f...0d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #8 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg har en baby og fikk i dag mail fra helsestasjonen hvor det står at alle kontroller hvor det ikke gis vaksiner nå blir utsatt. Dette for å frigi tid for helsepersonell. Anonymkode: fc4a8...815 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #9 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg er også gravid og har time nå på mandag til ultralyd. Har flere avtaler hos lege, jordmor, sykehus, psykolog etc hver uke. Men må vel prøve å få mest over tlf. Anonymkode: d967a...aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #10 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg skulle vært hos kiropraktoren min i morgen, men klinikken ble stengt. Anonymkode: a2a81...444 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #11 Del Skrevet 12. mars 2020 Dette har jeg også lurt på. Har time hos fysioterapeut og gynekolog i løpet av de førstkommende ukene. Fysioterapi er en ting, men gynekologtimen har jeg ventet på en stund og er henvist fra lege. Man skal ta hensyn i denne perioden, men jeg går jo ikke til gynekolog for moro skyld, heller. Anonymkode: c1a9a...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg