Gå til innhold

Barnehageansatt med forkjølelsessymptomer

Kylling

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i bhg og våkna i dag med sår hals. Har fri i dag. Hadde frisørtime, men ringte og forklarte at jeg var blitt forkjølet og da ville de ikke at jeg skulle komme pga smittefaren.

Barnehagen er nå stengt, men vi må alle møte på jobb i morgen for å gjøre praktiske oppgaver, planlegge osv. Kanskje det vil komme et barn eller to (pga foreldre som jobber i helsevesenet) Jeg ringte styrer og fortalte om symptomene mine, men fikk beskjed om å stille på lik linje med de andre. 

Jeg møter selvsagt opp når jeg får beskjed om det, men moralsk sett burde alle med forkjølelsessymptomer holdes langt unna barnehager nå! Dette gjelder ikke bare meg forresten, det er et par til på jobb som er skikkelig forkjølet.. Hva tenker dere om dette?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det strider jo mot alle retningslinjer vi har fått nå om du går på jobb, gjør det ikke??

Anonymkode: 6f185...97a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt feil. Alle som er syke og ikke har testet negativt for viruset bør holdes hjemme akkurat nå.

Anonymkode: 55bab...a6a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg hjemme! Men; da har du ikke krav på lønn. 

skjønner ikke hva som er galt med ledere i dag. Dette er ingen øvelse. Alle må ta sitt ansvar. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kylling skrev:

Jeg jobber i bhg og våkna i dag med sår hals. Har fri i dag. Hadde frisørtime, men ringte og forklarte at jeg var blitt forkjølet og da ville de ikke at jeg skulle komme pga smittefaren.

Barnehagen er nå stengt, men vi må alle møte på jobb i morgen for å gjøre praktiske oppgaver, planlegge osv. Kanskje det vil komme et barn eller to (pga foreldre som jobber i helsevesenet) Jeg ringte styrer og fortalte om symptomene mine, men fikk beskjed om å stille på lik linje med de andre. 

Jeg møter selvsagt opp når jeg får beskjed om det, men moralsk sett burde alle med forkjølelsessymptomer holdes langt unna barnehager nå! Dette gjelder ikke bare meg forresten, det er et par til på jobb som er skikkelig forkjølet.. Hva tenker dere om dette?

Eh, har vi ikke fått beskjed om at hvis man har forkjølelsessymtpomer så skal man behandle det som om det skulle være Coronoa da?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bondo skrev:

Hold deg hjemme! Men; da har du ikke krav på lønn. 

skjønner ikke hva som er galt med ledere i dag. Dette er ingen øvelse. Alle må ta sitt ansvar. 

Har da krav på lønn når man er syk! 

Anonymkode: d9826...bdf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener dere jeg skal trosse sjefen min da? Jeg har kun sår hals, formen er fin ellers. 

Dette er veldig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du egenmelding du kan bruke, eventuelt mulighet til å ringe fastlegen? Til sjefen ville jeg bare sagt at jeg har blitt dårligere, feber og slapp og i det hele tatt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du egenmelding du kan bruke, eventuelt mulighet til å ringe fastlegen? Til sjefen ville jeg bare sagt at jeg har blitt dårligere, feber og slapp og i det hele tatt.

Kan bruke egenmelding selvsagt, men jeg kan ikke si at jeg er dårligere til sjefen. Da blir det nok panikktilstand på jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kylling skrev:

Mener dere jeg skal trosse sjefen min da? Jeg har kun sår hals, formen er fin ellers. 

Møt opp, bruk en buff eller noe forran munn. Og hør hva sjef og andre ansatte sier. 

Anonymkode: c7374...340

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kylling said:

Blir helt sjokkert !!!!

undervises barnehagelærere overhode i basal biologi? 

Hun som er styrer i bhg «vår» sjokkerer med stadig mtp hvor lite hun forstår i forhold til smitte, sykdom osv osv.

det er så ille at det gjør meg utrygg. Og det var før corona.

Anonymkode: 051d0...9a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?? Alle landets barnehager er jo stengt

Anonymkode: a209c...181

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kylling said:

Nei, det er IKKE vanskelig. Hvis du skal oppholde deg sammen med ungene til helsepersonell som MÅ på jobb, må de kunne føle seg trygge på at barnehagen ikle gambler med dette men tar det seriøst. 

Hvis du sender corona hjem til 4 familier det en eller flere jobber med syke pasienter. Hvor mange tror du disse 8 foreldrene kan smitte videre ila en arbeidsdag? 

Det er så uhyre smittsomt dette viruset. Du kan ikke gamble. Jeg hadde svart sjefen; tuller du nå? Og vært oppriktig sjokkert.

Anonymkode: 051d0...9a9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har da krav på lønn når man er syk! 

Anonymkode: d9826...bdf

Ja, hvis hun bruker egenmelding eller sykmelding. 
Jeg tenkte på frivillig karantene . Min feil🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

What?? Alle landets barnehager er jo stengt

Anonymkode: a209c...181

Ja, men noen må fortsatt på jobb fordi det må være et tilbud til de som har visse jobber. Så barnehagen er ikke stengt for alle.

Anonymkode: 57fca...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen der jeg jobber har sikkert halvparten av de ansatte forkjøleses symptomer, og veldig mange a barna (86 st) har rennende nese og nyser. Heldigvis stenges bhg for de fleste barna fra i morgen, men vi må alle på jobb. Føler at vi har vært en eneste stor smittebombe den siste uka, med alle barn, ansatte og foreldre som kommer innom. Hos oss må vi ha en kraftig forkjølelse for å føle at vi kan være hjemme. Tror det er ganske likt i mange andre barnehager.

Anonymkode: 4812a...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen der jeg jobber har sikkert halvparten av de ansatte forkjøleses symptomer, og veldig mange a barna (86 st) har rennende nese og nyser. Heldigvis stenges bhg for de fleste barna fra i morgen, men vi må alle på jobb. Føler at vi har vært en eneste stor smittebombe den siste uka, med alle barn, ansatte og foreldre som kommer innom. Hos oss må vi ha en kraftig forkjølelse for å føle at vi kan være hjemme. Tror det er ganske likt i mange andre barnehager.

Anonymkode: 4812a...c77

Men i alle andre bedrifter må man holde seg hjemme ved et lite nys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sykt at dere må på jobb! Jeg, som helsepersonell har ingen ønske om å levere et barn til en forkjølet voksen i bhg, som risikerer å smitte meg-, mine kolleger-, og alle våre pasienter! 
Skjerpings til ledere av barnehager!

Anonymkode: bdce5...0b7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring fastlegen din i morgen tidlig og hør! Du kan jo også si til sjefen din at halsen din er blitt verre, lat som om du har mistet stemme f.eks?

Anonymkode: 3d185...63a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du må holde deg hjemme nå! Å risikere og smitte barn og i tillegg barn som har foreldre som jobber i helsevesenet er virkelig ikke bra.. som Fredrik Solvang så fint sa er de jo førstelinjen vår. Jeg hadde holdt meg hjemme og ville oppfordret de andre som er syke til å gjøre det også. I denne situasjonen er vi nødt til å tenke på andre og vise medmenneskelighet! 

Anonymkode: 35598...5b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...