Gå til innhold

Ikke be om refusjon på kansellerte arrangement! ❤️ Vær så snill.

Gjest RoNo

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vi som mister lønna fordi vi må være hjemme grunnet stengte barnehager, må pungen ut for avlyste arrangement? 

Anonymkode: be383...eeb

Teskje: Det er det ingen som har sagt. Det er blitt oppfordret at de som har økonomi til det ikke krever tilbake pengene. Har du ræva økonomi så ber du selvsagt om pengene tilbake. 

Anonymkode: 385f3...431

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når myndighetene sier at foreldrene selv må dekke tapt fortjeneste ved å være hjemme fordi skolen og barnehagen er stengt, trenger man hver eneste krone. Regningene er jo de samme. 

Anonymkode: be383...eeb

Det blir en annen diskusjon, og jeg er enig i at myndighetene må finne en bedre løsning. Vi fikk varsel i dag om stenging. Spennende tider fremover, for alle dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree

Den økonomiske krisen vil være forfertelig om noen måneder. USA og Latinamerikanske land hindrer mennesker fra EU og Schengen-sonen i å komme inn.
Kjøp av flyreiser til Italia falt 80%, og Norge vil ikke være annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, RoNo said:

Jeg vil på det sterkeste oppfordre alle til å være ekstra generøs i disse tider.

De fleste som har kjøpt billetter til arrangementer som blir avlyst har nok retten på sin side om de krever refusjon. Tenk etter før dere gjør dette. Trenger du mer disse kronene nå enn firmaet? Hvilke tilbud ønsker du etter dette er over? Mange bekker små osv... Du kan, om du er del av mange, redde disse firmaene nå. Om det er konsert, stand up, vin smaking eller hva det måtte være. Du har brukt pengene, da trenger du dem ikke så gale at det er nødvendig å bidra i å rasere kulturtilbud etc. Det er ikke lett å drive i Norge på en god dag, nå tar det nattesøvnen fra mange.

Takk ♥️ for at du leste.

Ja - det er pengene mine. Var en kommersielle transakjon ikke veldedighet.

Anonymkode: 4785f...d20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RoNo skrev:

Jeg vil på det sterkeste oppfordre alle til å være ekstra generøs i disse tider.

De fleste som har kjøpt billetter til arrangementer som blir avlyst har nok retten på sin side om de krever refusjon. Tenk etter før dere gjør dette. Trenger du mer disse kronene nå enn firmaet? Hvilke tilbud ønsker du etter dette er over? Mange bekker små osv... Du kan, om du er del av mange, redde disse firmaene nå. Om det er konsert, stand up, vin smaking eller hva det måtte være. Du har brukt pengene, da trenger du dem ikke så gale at det er nødvendig å bidra i å rasere kulturtilbud etc. Det er ikke lett å drive i Norge på en god dag, nå tar det nattesøvnen fra mange.

Takk ♥️ for at du leste.

Eh, ja! Jeg må nå ta ulønnet permisjon fordi barnehagen er stengt. Jeg trenger alle de pengene jeg kan få! Dette er virkelig ikke tiden for meg å støtte andres økonomi. 

Anonymkode: 97f54...8b1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke ok å ta kred for andres ideer. Du har ikke sett det, neimen så spesielt da når det har vært på nyheten i hele dag. 

Anonymkode: 4575d...517

Spesielt? Noen mennesker har faktisk et liv, en hverdag eller en jobb som gjør at man ikke kan se nyheter hele dagen hver dag. Er det sjokkerende eller revolusjonerende på noen måte? :klo:

Anonymkode: efa7a...59d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har betalt for reise og overnatting, pluss 1500 kr for opplegget. 

De 1500 kr er det eneste eg får tilbake. Og de skal eg ha. Synes de det er for griskt av meg, må de gjerne sponse meg med de 1500 kr istedenfor. 

- Student. 

Anonymkode: 94566...7ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, RoNo said:

Bedrifter tenker penger og profitt, og har fokus på å få inn penger for varer eller tjenester som de leverer. Leverer de ikke det jeg kjøper, så skal jeg ha pengene tilbake, enkelt og greit. De hadde garantert ikke vært generøse med meg, om rollene var byttet om.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Bedrifter tenker penger og profitt, og har fokus på å få inn penger for varer eller tjenester som de leverer. Leverer de ikke det jeg kjøper, så skal jeg ha pengene tilbake, enkelt og greit. De hadde garantert ikke vært generøse med meg, om rollene var byttet om.

Dessuten så er dette en del av gamet om man skal drive forretning. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir uten lønn i minst 14 dager.  Har da ikle råd til å støtte norske komikere 

Anonymkode: f5efe...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

ja dere er en gjeng med paranoide idioter.  Enough said.

Anonymkode: 0623c...db2

Sier han som ikke klarer å starte en setning riktig eller stave ordet tydeligvis rett... 

Anonymkode: e9c3a...221

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en så tragisk konsekvens av det som skjer. Ja, tiltakene er viktigst nå for å redde liv, men slike små bedrifter må vel få hjelp av myndighetene til å klare seg? De er mennesker som skal ha mat de også.. men enig i at de som har litt ekstra å rutte med kan vurdere å ikke kreve pengene tilbake når vi er i en så spesiell situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig, men det et stort men.

Jeg føler det at er det snakk om litt penger, noen hundrelapper eller tusenlapper (hvis man har god råd), så lar man det være å se an hva arrangøren sier. Kanskje blir det et annet opplegg senere, kanskje får dere en liten oppmerksomhet ved et senere tidspunkt som takk, kanskje er dette bare et tap som vi ALLE må erkjenne og gå videre med. Vi må huske på at heldigvis er vi alle sammen om dette. Og dette er en svært uvanlig situasjon som skjer fryktelig sjeldent... Heldigvis.

Men er det snakk om et større beløp føler jeg enkeltpersonen må se det an. Nå vet vi ikke helt hvordan dette blir fremover. La oss is at en småbarnsmor hadde tenkt å kose seg med noe hun aldri gjør, og spandert på seg selv flere tusenlapper. Så skjer dette, og arrangementet blir kansellert. I tillegg må hun finne alternative løsninger til barnepass nå som skole og barnehage er stengt. Kanskje sitter hun i verste fall uten lønn selv. Det er da jeg tenker det er greit å spørre pent om å få pengene sine tilbake så fort det er mulig.

For man kan ikke gå sulten, bare fordi ett firma skal klare seg litt bedre. Men slipper man å gå sulten uten de pengene på kontoen, kan man vurdere å la pengene bli igjen hos firmaet, og heller se på det som en slags investering i firmaet. I tillegg blir det en slags solidaritet med alle andre nordmenn rundt deg. Vi må stå sammen nå.

Anonymkode: 10970...606

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er på Operaen i Oslo kan dere i hvert fall kreve pengene tilbake. De er så gjennomsubsidiert at de antakelig tjener mer penger hvis de slipper kostnadene med å gjennomføre arrangementene. Billettprisen er bare en liten brøkdel av inntektene deres. Det samme gjelder de fleste arrangementer som tiltrekker seg eliten.

Anonymkode: dc442...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Viktig å tenke på at vi skal leve etter dette også. Vil vi ha lokale butikker, kinoen, osv. Så må vi være litt sjenerøse. Håper mange klarer å tenke litt sånn i disse tider. Har du først kjøpt en bukett, så hadde du jo råd til det. Se på det nå som støtte til aktørene, så vi kan få glede av de når dette er over. 
Viktig at vi tenker langsiktig i disse dager.❤️

Anonymkode: 71b83...433

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri aldri i livet om jeg ville ha bedt om å få igjen pengene for en avlyst konsert. Arrangementene må jo ha noe å leve på de også. Kunne aldri falle meg inn å være så ussel å be om pengene tilbake, har man råd til å dra på arrangementer så trenger man åpenbart ikke pengene så mye uansett at det gjør noe for deg.

Anonymkode: 7f8d0...a54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke falt meg inn å ikke be om å få pengene tilbake. Får være grenser for godhet og naivitet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. 

Mynona, mod.

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Mange arrangement koster gjerne rundt 1000kr. Det er noe jeg unner meg en sjelden gang. Har heldigvis ikke bestilt noe i år. 

Noen kommer nok til å slite økonomisk fremover. Ikke alle har en sikker jobb i disse tider. Da kan hver krone telle. Hva med vikarer og ekstrahjelper? De får kun lønn for det de er satt opp på, men har de ingen vakter fra april av så vil de ikke få lønn da. 

Tenker folk fær bestemme selv. Mange kan nok umme kulturen de 200-500kr de har brukt. Men man bør forstå at noen ønsker pengene tilbake og deg bør ikke gjøres noe big deal ut av det!

Anonymkode: 7155f...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...