Gå til innhold

Hvordan kunne helsemyndighetene bomme så kraftig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Befolkningen hjelper jo ikke akkurat til heller da. Folk dro til Kollen selv om det var avlyst, hamstrer antibac og munnbind slik at andre, inkl. helsepersonell blir uten, bryter karantene osv. Dumskap og grådighet i skjønn forening. De skulle kjørt full lovk down for en uke siden, nå får vi bare vente og se. Osloskolene stenges endelig, og jeg er heldig og kan ha hjemmekontor.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Leeloo skrev:

Befolkningen hjelper jo ikke akkurat til heller da. Folk dro til Kollen selv om det var avlyst, hamstrer antibac og munnbind slik at andre, inkl. helsepersonell blir uten, bryter karantene osv. Dumskap og grådighet i skjønn forening. De skulle kjørt full lovk down for en uke siden, nå får vi bare vente og se. Osloskolene stenges endelig, og jeg er heldig og kan ha hjemmekontor.

Hvorfor stenges ikke skolene i Bergen ?

Anonymkode: 2747c...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor stenges ikke skolene i Bergen ?

De gjør vel det, Oslo og Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, abc123detvardet said:

Det er idiotisk av helsemyndigheter og leger å være spekulative.

Man kan gjøre masse forberedelser, men det er sjeldent at man vet utfallet. 

Egentlig det er idiotisk av TV2 til å skrive en artikkel uten tilstrekkelig grunnlag.

Norske medier er hysteriske, uproff og kun ute etter "clicks". De kommer til å skade samfunnet etterhvert  - se hvordan dårlig medier har rasert samfunnet it Storbritannia....

Helse myndigheter nesten aldri lager estimater der man sier "X skal skjer om 2 månader". De lager 2-3-4 scenarier, basert på forskjellige antagelser - og viser fram ett som mest sannsynlig. Alt henge på hvilken antagelser man har. Hele bildet der får man ikke inntrykk av i det hele tatt i TV sin "nyhetssak".re.

Ut fra hva man sier så langt var det undervurderte hvor egoistiske og selvopptatt mange nordmenn er. Jenteturer og ferier som rike nordmenn tar i alpene burde har vært avlyste. Det skjedde ikke og til og det de som ble smitter var utrolig uansvarlige i sine atferd. Men her snakker vi om velstående og vel utdannet folk som burde viste bedre og burde oppførte seg bed

Anonymkode: 03d02...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi vi er ett naivt lang, med alt for mange i høye stillinger med god lønn som ikke nødvendigvis er så innmari dyktige

Vi fungerer ikke godt i krise! 

Anonymkode: 3479b...84e

Om du mener de idioter som tok vinterferier og jenteturer til alpene midt i en globale helsekrise, istedefor å avlyse, ja....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helse myndigheter nesten aldri lager estimater der man sier "X skal skjer om 2 månader". De lager 2-3-4 scenarier, basert på forskjellige antagelser - og viser fram ett som mest sannsynlig. Alt henge på hvilken antagelser man har. Hele bildet der får man ikke inntrykk av i det hele tatt i TV sin "nyhetssak".re.

Problemet er når de bruker ord som "maksimalt". Det er bare naivt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig det er idiotisk av TV2 til å skrive en artikkel uten tilstrekkelig grunnlag.

Norske medier er hysteriske, uproff og kun ute etter "clicks". De kommer til å skade samfunnet etterhvert  - se hvordan dårlig medier har rasert samfunnet it Storbritannia....

Ut fra hva man sier så langt var det undervurderte hvor egoistiske og selvopptatt mange nordmenn er. Jenteturer og ferier som rike nordmenn tar i alpene burde har vært avlyste. Det skjedde ikke og til og det de som ble smitter var utrolig uansvarlige i sine atferd. Men her snakker vi om velstående og vel utdannet folk som burde viste bedre og burde oppførte seg bed

Hvordan har det rasert samfunnet til Storbritannia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke politiske hjertesaker har egentlig Erna Solberg? Ingen jeg kommer på, bortsett fra å være statsminister. Høie bærer også preg av å være mest opptatt av sin egen posisjon, og vi så jo hvordan Hauglie oppførte seg i fjor. Høyre er kuppet av sånne typer, og hvis de gjør noe nevneverdig overhode, så er det tjenester for kompisene i næringslivet. Klart at en sånn ledelse ikke er egnet til å lede i en krisesituasjon.

Si hva du vil om FrP, men de er i det minst fokusert på verdier og saker, heller enn bare å klamre seg fast til toppen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er et megetnaivt land, det er hvorfor. Av og til minner nordmenn meg om hobbiter, og Norge om The Shire. Hva som foregår utenfor grensene er liksom irrelevant for mange nordmenn, og de tror ikke det finnes andre der ute som vil dem vondt. Vi ser det i forhold til alt fra innvandringspolitikk til corona-viruset, eller som i 1940. 

Anonymkode: 59b73...720

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Norge er et megetnaivt land, det er hvorfor. Av og til minner nordmenn meg om hobbiter, og Norge om The Shire. Hva som foregår utenfor grensene er liksom irrelevant for mange nordmenn, og de tror ikke det finnes andre der ute som vil dem vondt. Vi ser det i forhold til alt fra innvandringspolitikk til corona-viruset, eller som i 1940. 

Dette

Anonymkode: 95450...48b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jepp nettopp slik du beskriver det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Leeloo said:

De gjør vel det, Oslo og Bergen.

Og Trondheim og mange andre steder.

Og ikke bare grunnskoler, men hyskoler og universiteter også

Tror nok "Norge stenger" er riktig overskrift fra NRK nå. Flere sykehus og sykehjem er også stengt for de aller fleste pårørende, alle idrettsarrangementer stopper, fra grasrot til elite. Frisørsalonger hørte jeg og i dag. det kommer til å bli nesten "full stopp" nå.

Anonymkode: f567d...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Tror nesten du ikke finner et land som ikke er naive i forhold til corona altså, mangel på spredning handler mest om at de fattigste landene, de som ikke har like mange som reiser ut og inn, de får "værei fred" litt lengre, men det skal bare npen få til før det tar helt av i disse også.

Anonymkode: f567d...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, Bix said:

Hvorfor?

Ett ord: Hybris, gresk for hovmod.

Eksempel: Professor Ørjan Olsvik, med sitt kjente sitat om at det er større sjanse for å vinne i lotto tre uker på rad, enn at kinesiske turister smitter oss.

Når møtte man sist en norsk ekspert eller politiker som ikke visste best ...?

Var jo ikke kinesise turister som smitta oss. Det var norske alpeturister.

Anonymkode: 500c7...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan de kunne bomme så kraftig? Fordi de ikke vil oss vel. De bommer liksom med vilje i slike saker. Har en agenda. Men alle nordmenn er naive og tror at de bare var uheldige. 

Her er folk som har peiling:

http://www.solkorset.org/politikk/rasevern/coronasmitte.xml

Prognoser med fagkunnskap og null svada. Interessant. Nyttig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er det landet som har testet flest, pr innbygger. Med restriksjoner, ja, fordi det er kritisk lite utstyr. Da kan de ikke teste ukontrollert, og hadde de gjort det ville dere kritisert dette. 

"Ingen" tok dette seriøst i begynnelsen. Men det gikk kort tid fra viruset kom til Norge, til det ble gjort ekstreme tiltak (ref alt som er avgjort til i dag). 

Det er jo tydelig at matbutikkene har hatt en dialog om hva som trolig kom til å skje, derfor er de på veg med fullastede lastebiler til butikker rundt om i landet allerede. 

Folk er så flinke til å sutre og klage.. Men gjorde ingenting selv, for å forhindre spredning av viruset. For hadde alle brydd seg, hadde folk holdt seg hjemme i vinterferien.... 

Anonymkode: 2523e...7b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 hours ago, Illuminatum said:

Det var nok ikke mange som kunne forvente at Italia ble slik smittedigel. Uten dette hadde det nesten ikke vært noen smittede i Norge.

Hmmm 🤔 om det ikke var Italia som var først så hadde det vært noen andre, noen må være først. Det ligger i dette pandemien sin natur. Viruset er svært smittsomt, og svært dødelig, og det tåler mye, det smitter i inkubasjonstiden. ALT tilsa at det kom ril å bli som det er. Det var mange som advarte, informerte og advarte. 

Kina har gjort en formidabel innsats, med å identifisere viruset, redusere smitte spredning og ikke minst med å ta hånd om de syke. Singapore og Hong Kong satt inn tunge tiltak straks, de har og har hatt en helt annen smitte utvikling enn oss og andre som ikke gjorde tilsvarende. 

Blod på hendene har vår regjering, folk kommer til å dø! Og økonomien enda hardere rammer, enn hva ringe tiltak fra første stund. Alle disse måneder til å forberede seg, og det beste de kunne få til er å sette oss i verdenstoppen på Coronavirus 🤮 

Nå er der krise og det er Erna sin feil.

Anonymkode: ac3fe...18a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kina har gjort en formidabel innsats, med å identifisere viruset, redusere smitte spredning og ikke minst med å ta hånd om de syke.

Nei, herre... De prøvde å dysse ned viruset. Skulle ikke nevnes i media eller hauses opp i det heletatt. Første varsleren ble jo først truet til taushet. Hele familier har dødd, fordi de har komt til lukkede dører i sin søken etter hjelp. 

Er folk her på kvinneguiden helt sinnssyke?? 

Anonymkode: 2523e...7b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de ikke begynte å teste folk tidlig nok, og når se begynte å teste satte de så strenge krav til hvem som kvalifiserte for dette at de laget enorme mørketall selv. Samtidig med at de dro smitten rett inn i helsetjenesten 

var hos legen med barnet mitt for 1 uke siden og fikk konstatert lungebetennelse. Ihh til CRP «ett eller annet virus» Legen syns det var litt rart og ga oss antibiotika. Feberen gikk ikke ned etter dette, så jeg ringer fastlegen i dag. De sier fødselsdato?  Sier jeg kan komme til time da og da. Ikke ETT spørsmål i retning corona el bekymring for allmenntilstand eller noe. Jeg kommer ikke til ordet. Dama i resepsjonen bare regelrett legger på.

jeg ringer opp. Forklarer at lungebetennelse  og tidligere besøk, og at barnet går i en stor barnehage osv osv. Fortsatt time da og da.

men er du ikke bekymret for corona sier jeg? Nei, har du vært i utlandet da?nei, men  mange unger i bgh har. Som en robot sier hun så igjen; du får time da og da. Eller ringte du for å avlyse timen? 

Disse idiotene er første skanse.....

Anonymkode: e2e75...747

Takk. Nå er jeg helt sikker på at jeg skal utsette en rutineundersøkelse og annen oppfølging hos fastlegen til dette har roet seg. Blir hjemme.

Anonymkode: 1b10a...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Blod på hendene har vår regjering, folk kommer til å dø!

Anonymkode: ac3fe...18a

Nei. Det har rike norske egoister som nektet å avlyse ferieturer sine til alpene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...