Akhenaton Skrevet 12. mars 2020 #21 Del Skrevet 12. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: "Elendige"? Grandiose ord me det er ikke bare å snakke. Legge ut en analyse. Vet du hva du snakker om? Sannsynligvis nei. De gjøre jobben sine mens du prater på KG: https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/regjeringen-varsler-de-mest-inngripende-tiltakene-vi-har-hatt-i-fredstid-1.1679957 Anonymkode: 6a109...031 De har vært elendige. De kommer altfor sent på banen her, og hadde nok somlet enda litt mer om ikke folk var lynende forbanna. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollis Skrevet 12. mars 2020 #22 Del Skrevet 12. mars 2020 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Erna Solbergs fullstendige fravær og hennes totale mangel på lederskap har ført til at Norge nå er oppe på 3. plass i verden i antall smittede i forhold til folketall. Det er intet mindre enn en skandale. Andre land som har betydelig færre smittede enn Norge stenger ned skoler, barnehager, flyplasser og butikker. Mens her sitter Erna med sin nisselue på og viser en mangel på lederskap verden sjelden har sett makan til. I stedet for å ta de nødvendige grep i tide, består hennes få opptredener av politiker-pjatt. Nå må Norge for faen vise ansvar og gjøre som andre land og iverksette noen solide grep for å bidra til å stanse spredningen. Takket være en udugelig ledelse vil vi med svært stor sannsynlighet oppleve samme nivå som i Italia om 1-2 uker. Anonymkode: 304c7...c04 I Norge er vi flinke til å tenke på økonomi foran menneskeliv, det er derfor de har vært tiltaksløse. Rett og slett fordi i verdens rikeste land menes det at det var unødvendige og dyre ressurser, bedre å heller se det ann først 🙄🙄 Endret 12. mars 2020 av Bollis 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 12. mars 2020 #23 Del Skrevet 12. mars 2020 Selv om regjeringen (og FHI) har vært ubrukelige på å forstå situasjonen så tror jeg ikke Norge reelt er på tredjeplass. Jeg tror mange land har mange flere smittede som ikke er registrert. I Norge har vi fortsatt oversikt over hvor de aller fleste av de 600+ er smittet. I enkelte land som USA har de mange døde, men få regisertre smittede. Det betyr bare at de har store mørketall og null kontroll. Det samme gjaldt Italia den gang de på papiret hadde mange smittede som oss. Jeg tror ikke Norge vil komme dårligere ut enn andre land når alt kommer til alt, men tiden vil vise. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #24 Del Skrevet 12. mars 2020 7 minutter siden, Bollis said: I Norge er vi flinke til å tenke på økonomi foran menneskeliv, det er derfor de har vært tiltaksløse. Rett og slett fordi i verdens rikeste land menes det at det var unødvendige og dyre ressurser, bedre å heller se det ann først 🙄🙄 Ja best om du rette dette til de rike nordmenn som nektet å avlyse planlagt ferier til alpene. Er dem som smitta hele landet nå.... Anonymkode: 6a109...031 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollis Skrevet 12. mars 2020 #25 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja best om du rette dette til de rike nordmenn som nektet å avlyse planlagt ferier til alpene. Er dem som smitta hele landet nå.... Anonymkode: 6a109...031 De provoserer meg kraftig! Det er takket være dem at Viken har høy prosentandel av smittede😑 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 12. mars 2020 #26 Del Skrevet 12. mars 2020 Tror nok at Norge ligger på tredjeplass har med hvordan vi har organisert helsevesenet og at det ikke er privatisert på samme måte vi ser andre steder, koster det deg en månedslønn og ei halv nyre når du oppsøker legehjelp så er det klart at terskelen for å oppsøke hjelp er høy 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #27 Del Skrevet 12. mars 2020 12 minutter siden, Bollis skrev: I Norge er vi flinke til å tenke på økonomi foran menneskeliv, det er derfor de har vært tiltaksløse. Rett og slett fordi i verdens rikeste land menes det at det var unødvendige og dyre ressurser, bedre å heller se det ann først 🙄🙄 Å , men når det gjelder massiv flyktningskrise, da er de plutselig humanister? Veldig interessant Anonymkode: 78b3d...c31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #28 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, Bollis skrev: De provoserer meg kraftig! Det er takket være dem at Viken har høy prosentandel av smittede😑 Dette er sikkert sånne Exit folk typer. Jeg er pissed. Anonymkode: 78b3d...c31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #29 Del Skrevet 12. mars 2020 Min tanke er at dersom folk hadde kutta ut all den reisingen samt hørt på rådene om å være i karantene, kunne mange smitta vært stoppa. Men nei, her skal alle ha full frihet og gjøre akkurat hva de selv ønsker til enhver tid uten å tenke på andre! Dette er et flott eksempel på hvor egoistiske nordmenn kan være. Anonymkode: 14400...2c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #30 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å , men når det gjelder massiv flyktningskrise, da er de plutselig humanister? Veldig interessant Anonymkode: 78b3d...c31 Ikke sant!!!!!??🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Anonymkode: db392...b76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 12. mars 2020 #31 Del Skrevet 12. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Norske myndigheter har ikke gjort annet enn å prøve å ufarliggjøre situasjonen, og poengtere at vi ikke må få panikk. Noe som fører til at vi nordmenn enten driter i hele viruset med karantener og håndvask, eller føler oss maktesløse når vi ser tafatte politikere som ikke har kontroll i det hele tatt! Jeg har ingen tillit til FHI, Erna, Høie etc. lenger... Anonymkode: 4b43b...4ac Enig! All min tillit til at de som sitter med makten her i landet fungerer når det trengs er vekk. Nå får vi se hvordan det ikke fungerer ved en pandemi. De bare surrer og roter, som igjen fører til som du sier at nordmenn ikke tar det helt alvorlig eller kapitulerer og tenker at det får gå som det går. Steng ned alt NÅ, så vi får tatt livet av dette viruset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #32 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg blir helt matt av alle som skylder på nordmenn som reiste til Italia for utbruddet vi har. Altså, vi har kun testet dem som har vært i det som senere ble definert som utsatte områder. Vi har ikke testet resten av befolkningen. Viruset har med all sannsynlighet kost seg i Norge i mange uker før bærumsfolka dro på skiferie. Kineserne fikk viruset i høst, og reiste fritt rundt og smittet alle og enhver i lang tid før det ble oppdaget og gjort noe med. Dette er ikke enkeltpersoners feil. Det er et usynlig virus som smitter raskere enn andre virus vi er vant med, og som for mange gir få eller ingen symptomer. Å finne syndebukker hjelper oss ingenting. Beskytte oss selv er det eneste som hjelper. Anonymkode: 2cde8...29f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #33 Del Skrevet 12. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke sant!!!!!??🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Anonymkode: db392...b76 Flere stemmer.. Anonymkode: 78b3d...c31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #34 Del Skrevet 12. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg blir helt matt av alle som skylder på nordmenn som reiste til Italia for utbruddet vi har. Altså, vi har kun testet dem som har vært i det som senere ble definert som utsatte områder. Vi har ikke testet resten av befolkningen. Viruset har med all sannsynlighet kost seg i Norge i mange uker før bærumsfolka dro på skiferie. Kineserne fikk viruset i høst, og reiste fritt rundt og smittet alle og enhver i lang tid før det ble oppdaget og gjort noe med. Dette er ikke enkeltpersoners feil. Det er et usynlig virus som smitter raskere enn andre virus vi er vant med, og som for mange gir få eller ingen symptomer. Å finne syndebukker hjelper oss ingenting. Beskytte oss selv er det eneste som hjelper. Anonymkode: 2cde8...29f De er jo det. Så sent som two dager siden måtte brukte jeg en time for å overbevise en kollega som ville ikke avlyse planlagt ferietur planlagt til Europa. Ha sa han må ta ferie ditt. Hva? Nå? For real? Slit at du bli smitta, kommer tilbake, og så bli andre på kontoret, ditt barn, og deres venner? Skjønner ikke engang hva folk tenker.... Nå bare stenger de flyplassene. Fordi folk har null selvkontroll.... Anonymkode: 6a109...031 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #35 Del Skrevet 12. mars 2020 13 hours ago, AnonymBruker said: Takket være en udugelig ledelse vil vi med svært stor sannsynlighet oppleve samme nivå som i Italia om 1-2 uker. Anonymkode: 304c7...c04 Hva er poenget med å spekulere? Hva er poenget med å fordele skyld? Er det ikke bedre å fokusere på hva man kan gjøre, i stedet for hva man ikke kan gjøre noe med, eller enda verre, være etterpåklok, og klage på hva som ikke ble gjort? Anonymkode: 538c1...bfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #36 Del Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er jo det. Så sent som two dager siden måtte brukte jeg en time for å overbevise en kollega som ville ikke avlyse planlagt ferietur planlagt til Europa. Ha sa han må ta ferie ditt. Hva? Nå? For real? Slit at du bli smitta, kommer tilbake, og så bli andre på kontoret, ditt barn, og deres venner? Skjønner ikke engang hva folk tenker.... Nå bare stenger de flyplassene. Fordi folk har null selvkontroll.... Anonymkode: 6a109...031 Vedkommende du snakker om er jo ikke blant dem som får skylda for utbruddet vi har i Norge. Men ja, han høres ut som en tosk. Folk som ferierte i Italia og Østerrike før man var klar over omfanget er de som får skylda. Jeg skjønner at det å finne syndebukker er en slags overlevelsesmekanisme, men det hjelper oss ingenting og er bare negativt. Viruset var definitivt i landet før nordmenn reiste på ferie utenlands. Vi har bare ikke testet noen andre enn dem som har vært utenlands enda. Anonymkode: 2cde8...29f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #37 Del Skrevet 12. mars 2020 2 timer siden, Isambard skrev: Selv om regjeringen (og FHI) har vært ubrukelige på å forstå situasjonen så tror jeg ikke Norge reelt er på tredjeplass. Jeg tror mange land har mange flere smittede som ikke er registrert. I Norge har vi fortsatt oversikt over hvor de aller fleste av de 600+ er smittet. I enkelte land som USA har de mange døde, men få regisertre smittede. Det betyr bare at de har store mørketall og null kontroll. Det samme gjaldt Italia den gang de på papiret hadde mange smittede som oss. Jeg tror ikke Norge vil komme dårligere ut enn andre land når alt kommer til alt, men tiden vil vise. Du? Veldig gode poeng! Nettopp! Det er dyrt, for mange, å oppsøke helsevesen i USA. Så at de hoster, får forkjølelseslignende symptomer, hindrer ikke mange fra å dra på jobb likevel. Selv når de hoster blod. Når de først kommer inn under helsevesenet så er det garantert kritisk (medisinsk tilstand, kan ikke puste selv, kan ikke opprettholde livsfunksjoner på egen hånd), noe som betyr at folk vil dø, mange folk vil dø, uten at mange er oppført som smittet. Det er nå vi kan prise oss lykkelige over å ha en velferdsstat. Anonymkode: 01afc...269 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #38 Del Skrevet 12. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Vedkommende du snakker om er jo ikke blant dem som får skylda for utbruddet vi har i Norge. Men ja, han høres ut som en tosk. Folk som ferierte i Italia og Østerrike før man var klar over omfanget er de som får skylda. Jeg skjønner at det å finne syndebukker er en slags overlevelsesmekanisme, men det hjelper oss ingenting og er bare negativt. Viruset var definitivt i landet før nordmenn reiste på ferie utenlands. Vi har bare ikke testet noen andre enn dem som har vært utenlands enda. Anonymkode: 2cde8...29f Allerede i februar var det ganske tydelige at man bør unngå unødvendige reiser på. De som tok ferie i mars var rett og slett uansvarlige. Anonymkode: 6a109...031 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #39 Del Skrevet 12. mars 2020 Skjønner virkelig ikke hvorfor alle supersmartingene sitter her og ikke på stortinget. At man trenger noen som skal fortelle deg at du må ta vare på deg selv og ta dine forhåndsregler. Anonymkode: 9447f...b47 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 12. mars 2020 #40 Del Skrevet 12. mars 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Erna Solbergs fullstendige fravær og hennes totale mangel på lederskap har ført til at Norge nå er oppe på 3. plass i verden i antall smittede i forhold til folketall. Det er intet mindre enn en skandale. Andre land som har betydelig færre smittede enn Norge stenger ned skoler, barnehager, flyplasser og butikker. Mens her sitter Erna med sin nisselue på og viser en mangel på lederskap verden sjelden har sett makan til. I stedet for å ta de nødvendige grep i tide, består hennes få opptredener av politiker-pjatt. Nå må Norge for faen vise ansvar og gjøre som andre land og iverksette noen solide grep for å bidra til å stanse spredningen. Takket være en udugelig ledelse vil vi med svært stor sannsynlighet oppleve samme nivå som i Italia om 1-2 uker. Anonymkode: 304c7...c04 Noe jeg reagerer på er ryktet om at skoler og barnehager skal stenges snart. Når de har bestemt seg for å stenge snart, hva venter de på? Det er jo bedre å stenge i dag, særlig hvisbeslutning om å stenge allerede er tatt. Skal de gi viruset en ekstra superdag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg