Frøkensina Skrevet 11. mars 2020 #41 Del Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, Apocalypte skrev: Hvem skal passe barna til sykepleiere, vernepleiere, helsesekretærer, farmasøyter, apotekteknikere, helsefagarbeidere, leger og vikarer? Jeg vet ikke, vi må se på hvordan de andre landene i Europa som har stengt alle skoler og barnehager ordner dette. Klarer Italia, Danmark, Polen og Hellas dette så må Norge klare det også som desidert rikest land blant disse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #42 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, Apocalypte skrev: Hvem skal passe barna til sykepleiere, vernepleiere, helsesekretærer, farmasøyter, apotekteknikere, helsefagarbeidere, leger og vikarer? For det første har ikke alle i disse yrkesgruppene en partner med samme yrke. Så mange husholdninger klarer seg fint. Mange har familie i nærheten som kan stille opp. Andre har venner som stiller opp i en unntaksperiode. Jeg hadde gladelig passet en unge fra barnehagen med alenemor som er sykepleier feks. På mitt barns barneskole er de 700 elever. Det temmelig mange samlet på en relativt liten plass det. (Til sammenlikning har min søsters arbeidsplass avlyst alle møter med mer enn 10stk...) Anonymkode: 1d27c...dd8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 11. mars 2020 #43 Del Skrevet 11. mars 2020 I tillegg til Japan for såvidt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #44 Del Skrevet 11. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker said: Den var jo litt farligere, 100 millioner døde jo Anonymkode: e0cff...fb9 Det døde ikke 100 millioner i løpet av de første 2 månedene. Først må sykdommer bygge opp antall og spre seg. Det kan neppe være tvil om at covid-19 i aller høyeste grad er i ferd med å gjøre det. Anonymkode: 2ef47...218 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #45 Del Skrevet 11. mars 2020 Kilder sier stenging av skoler i morgen. Anonymkode: 235b3...bf8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 11. mars 2020 #46 Del Skrevet 11. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved spanskesyken døde mange av følgesykdommer som lungebetennelse osv, noe som ikke kommer til å skje i stort antall i Norge i dag. Sykdommen rammer også i større grad eldre, enn spanskesyken som tok livet av svært mange unge (spesielt dem i alderen 15-25 som bl.a. ikke hadde fått antistoffer fra en influensa noen år før). Når det er sagt, så mener jeg ikke at vi ikke skal ta den alvorlig. Men det er litt voldsomt å sammenlikne den med dødstallene til spanskesyken. Anonymkode: 1d27c...dd8 Poenget mitt var hovedsaklig hva som vi faktisk vet at hjelper ved en pandemi. Det er isolering og sterk begrensing av sosial kontakt, stenge skoler, stenge flyplasser (havner i gamledager). Det spiller jo ellers ingen rolle for dødsratene at forholdene var annerledes da, poenget er den faktiske dødsraten vi har å forholde oss til nå i vår moderne verden under våre forhold selv med medisiner mot lungebetennelse f.eks. og da er 3,6 skremmende mye hvis ikke vi får bremset/stoppet den globale spredningen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #47 Del Skrevet 11. mars 2020 Alle europeiske land stenger jo skoler Nå. Men Norge som ligger i Europa toppen skal selvfølgelig vente til man står på kanten av stupet. Helt utrolig hvor tafatte våre ledere er nå. Anonymkode: 41814...f1d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #48 Del Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kilder sier stenging av skoler i morgen. Anonymkode: 235b3...bf8 Hvilke kilder? Anonymkode: d0354...cd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #49 Del Skrevet 11. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kilder sier stenging av skoler i morgen. Anonymkode: 235b3...bf8 Ja, det er logisk at det er neste steg nå. Anonymkode: 0e6ef...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #50 Del Skrevet 11. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke kilder? Anonymkode: d0354...cd6 Det er familiemedlem i en stilling hvor han har tilgang på denne informasjonen i forkant av at det trer i kraft. Flere strenge tiltak vil skje i morgen visstnok 👍 Anonymkode: 235b3...bf8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #51 Del Skrevet 11. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle europeiske land stenger jo skoler Nå. Men Norge som ligger i Europa toppen skal selvfølgelig vente til man står på kanten av stupet. Helt utrolig hvor tafatte våre ledere er nå. Anonymkode: 41814...f1d Anonymkode: 7f54e...7a4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #52 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er familiemedlem i en stilling hvor han har tilgang på denne informasjonen i forkant av at det trer i kraft. Flere strenge tiltak vil skje i morgen visstnok 👍 Anonymkode: 235b3...bf8 Isåfall er det supre nyheter. For større barn og ungdom kan man lett gå over til hjemmeundervisning via nett. Da får elevene opplæring uten å risikere unødvendig smitte. Anonymkode: d0354...cd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #53 Del Skrevet 11. mars 2020 Et smittet barnehagebarn er lagt inn på sykehus nå. Dette kan ikke Norge ha på samvittigheten. Skolene blir stengt i morgen. Anonymkode: a42a3...de1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #54 Del Skrevet 11. mars 2020 Stjørdal som har 1 innbygger med koronavirus stenger nå alle skoler og barnehager. Forskjell på kommunene kan man si. Anonymkode: 15cc6...8fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #55 Del Skrevet 11. mars 2020 Østerrike stenger alle skoler og barnehager. Har 181 smittede. Hva er det Erna driver med nå? Gambler med liv og helse til de aller minste? Helt utrolig! Anonymkode: 41814...f1d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #56 Del Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Østerrike stenger alle skoler og barnehager. Har 181 smittede. Hva er det Erna driver med nå? Gambler med liv og helse til de aller minste? Helt utrolig! Anonymkode: 41814...f1d Nei, det er ikke det at man gambler med liv og helse til de minste som er årsaken til stenging. Det er for å unngå å spre smitte slik at man ikke overbelaster helsevesenet. Enig i at skoler bør smittes, men rett skal være rett. Anonymkode: 1354a...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 11. mars 2020 #57 Del Skrevet 11. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er familiemedlem i en stilling hvor han har tilgang på denne informasjonen i forkant av at det trer i kraft. Flere strenge tiltak vil skje i morgen visstnok 👍 Anonymkode: 235b3...bf8 På landsbasis? I mitt fylke er det en person som har fått påvist Corona. Ville vært hysterisk å stenge skolene her pga det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #58 Del Skrevet 11. mars 2020 For min del kan de gjerne stenge skoler og barnehager. Jeg kan ta hjemmekontor, og hadde gjerne passet et barn ekstra dersom jeg kjente en aleneforeldre som var helsepersonell, og jobbet kveld/natt hjemmefra. Men at det ikke er bare-bare å stenge skolene pga. lavere tilgang på helsepersonell er jo en kjensgjerning. Dersom halvparten av helsepersonell ender opp i karantene og den andre halvparten må være hjemme for å passe barn, hva da? Anonymkode: f62ed...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #59 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, Expandable86 skrev: På landsbasis? I mitt fylke er det en person som har fått påvist Corona. Ville vært hysterisk å stenge skolene her pga det. Det samme gjelder nok for enkelt kommuner i Danmark. Likevel har de stengt alle skoler på landsbasis. Anonymkode: a42a3...de1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #60 Del Skrevet 11. mars 2020 Underskriftskampanje https://www.underskrift.no/vis/7858 Anonymkode: 15cc6...8fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg