AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Del Skrevet 11. mars 2020 Har tidligere skrevet om far til barnet mitt, som er hysterisk når det gjelder Corona-viruset. Barnet vårt bor fast hos meg, og dette viruset sprer seg hele tiden. Ett par elever på skolen er i karantene, men foreløpig ingen smittet, og de sender jevnlig ut eposter med oppdatering på hva vi foreldre skal foreta oss for å unngå smitte. Far har truet med å ikke sende barnet på skolen etter samvær, men jeg klarte å snakke han ut av det. Vi kan liksom ikke sette oss selv i karantene ut året, bare for å unngå smitte. Det virker hysterisk. Nå har far derimot gått til innkjøp av munnbind, som han mener skal brukes hver dag på skolen, og mener også at jeg skal holde barnet vårt hjemme fra fritidsaktiviteten sin, som h*n går på én gang i uken. Jeg forstår bekymringen, og jeg vil selvfølgelig heller ikke at noe skal skje med barnet vårt. MEN, vi kan jo som sagt ikke sette oss selv i karantene resten av 2020. Denne smitten kan jo pågå lenge, og vi må jo fortsette å leve. Hva hadde dere gjort? Og hvilke forhåndsregler tar dere? Anonymkode: e57e7...f96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 11. mars 2020 #2 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) Vi følger skolens, kommunens og folkehelseinstittutes råd. God håndvaskhygiene og god hostehygiene. Ikke håndhilse eller klemme. Bruke antibac hvis man ikke har tilgang til såpe og vann. Det er jo ikke så stort mer man kan gjøre. Jeg forstår bekymringen til far og særlig når det er elever på barnets skole som er satt i karantene. Men man kan ikke holde barnet hjemme av den grunn. Barna våre vil gå på skolen fram til noe annet blir sagt eller gjort. Men de bruker ikke munnbind. Det er håndvask og holde seg for munnen/bruke papir hvis man må hoste/nyse. Utenom det så er det antibac. Vi kan ikke slutte å leve som normalt, for dette kan jo som du sier pågå lenge. Vi lever som før, med forhåndsregler fram til noe annet blir sagt. Endret 11. mars 2020 av Kittykat 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Del Skrevet 11. mars 2020 Ikke så farlig for barn heldigvis Anonymkode: 909dd...c82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Del Skrevet 11. mars 2020 Her stenger en del fritidsaktiviteter, andre bes man holde seg unna om man er syk av noe slag (uansett om man ikke er i testgruppen). Skole kan man vente med å droppe til kommunen ev. stenger dem, men fritidsaktiviteter ville jeg kuttet for en stund. Anonymkode: 549e8...1ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Del Skrevet 11. mars 2020 Bare et tidsspørsmål før skolene stenges. Skjedde i Danmark i dag. Anonymkode: 0b04b...63c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Del Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke så farlig for barn heldigvis Anonymkode: 909dd...c82 De er smittebærere og kan ta livet av gamle besteforeldre. Anonymkode: 92e4d...7d1 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg synes ikke barnas far er hysterisk i det hele tatt. I dag har WHO erklært pandemi. Det er svært alvorlig. I mange land er alle skoler stengt. Det blir sånn her også snart. I min familie har vi ingen sosial kontakt med andre nå. Vi foreldre har hjemmekontor og barna (i barneskolen) får hjemmeundervisning. Handler max 1 gang i uken, og da tidlig om morgenen. Vi hadde aldri sendt barna våre på fritidsaktiviteter slik som situasjonen er nå. Anonymkode: 8993b...630 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #8 Del Skrevet 11. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke barnas far er hysterisk i det hele tatt. I dag har WHO erklært pandemi. Det er svært alvorlig. I mange land er alle skoler stengt. Det blir sånn her også snart. I min familie har vi ingen sosial kontakt med andre nå. Vi foreldre har hjemmekontor og barna (i barneskolen) får hjemmeundervisning. Handler max 1 gang i uken, og da tidlig om morgenen. Vi hadde aldri sendt barna våre på fritidsaktiviteter slik som situasjonen er nå. Anonymkode: 8993b...630 Enig med denne. Norge henger langt etter resten av verden Anonymkode: b3543...b2b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #9 Del Skrevet 11. mars 2020 Her lever vi som normalt. Jobb, skole, aktiviteter, var i badeland på søndag og kino i går. Gidder ikke legge begrensninger på livet før vi må. Til helgen drar vi til Finland og kjører ski. Blir vi syke tar vi det derfra👍😊 Anonymkode: 8efe0...a83 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #10 Del Skrevet 11. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her lever vi som normalt. Jobb, skole, aktiviteter, var i badeland på søndag og kino i går. Gidder ikke legge begrensninger på livet før vi må. Til helgen drar vi til Finland og kjører ski. Blir vi syke tar vi det derfra👍😊 Anonymkode: 8efe0...a83 Håper de på jobben vet at du drar. På min jobb får vi ikke lov. Jobber på sykehus. Anonymkode: f56f6...66b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #11 Del Skrevet 11. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper de på jobben vet at du drar. På min jobb får vi ikke lov. Jobber på sykehus. Anonymkode: f56f6...66b Jobben har ikke styringsrett over min fritid. Anonymkode: 8efe0...a83 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #12 Del Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobben har ikke styringsrett over min fritid. Anonymkode: 8efe0...a83 Håper du ikke smitter noen med nedsatt immunforsvar eller gamle folk,Litt sånn kjipt å vite at du kan ha tatt livet av noen. Anonymkode: 92e4d...7d1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zokutine Skrevet 11. mars 2020 #13 Del Skrevet 11. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her lever vi som normalt. Jobb, skole, aktiviteter, var i badeland på søndag og kino i går. Gidder ikke legge begrensninger på livet før vi må. Til helgen drar vi til Finland og kjører ski. Blir vi syke tar vi det derfra👍😊 Anonymkode: 8efe0...a83 🤯🤦🏼♀️ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #14 Del Skrevet 11. mars 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke så farlig for barn heldigvis Anonymkode: 909dd...c82 De får vel permanent arrvev på lungene de som alle andre, som igjen sannsynligvis fører til et kortere liv, selv om de ikke dør som barn. Forøvrig er årets influensa, som er på sitt verste nå, spesielt ille for barn og unge. Skulle de være så uheldige å få både corona og influensa samtidig, vil de sannsynligvis bli svært alvorlig syke. Anonymkode: cfe63...912 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #15 Del Skrevet 11. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du ikke smitter noen med nedsatt immunforsvar eller gamle folk,Litt sånn kjipt å vite at du kan ha tatt livet av noen. Anonymkode: 92e4d...7d1 Finland har langt færre smitta enn Norge så oddsen er på min side der😊 Anonymkode: 8efe0...a83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #16 Del Skrevet 11. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her lever vi som normalt. Jobb, skole, aktiviteter, var i badeland på søndag og kino i går. Gidder ikke legge begrensninger på livet før vi må. Til helgen drar vi til Finland og kjører ski. Blir vi syke tar vi det derfra👍😊 Anonymkode: 8efe0...a83 Det verste ved at dere blir syke, er jo at dere risikerer å ta med smitte til Finnland, eller tar med smitten hjem igjen. Jeg ville aldri aldri reist utenlands nå. Anonymkode: 21140...008 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #17 Del Skrevet 11. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finland har langt færre smitta enn Norge så oddsen er på min side der😊 Anonymkode: 8efe0...a83 Derfor burde du holde deg hjemme, så du ikke sprer smitten i finnland Anonymkode: 21140...008 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #18 Del Skrevet 11. mars 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke barnas far er hysterisk i det hele tatt. I dag har WHO erklært pandemi. Det er svært alvorlig. I mange land er alle skoler stengt. Det blir sånn her også snart. I min familie har vi ingen sosial kontakt med andre nå. Vi foreldre har hjemmekontor og barna (i barneskolen) får hjemmeundervisning. Handler max 1 gang i uken, og da tidlig om morgenen. Vi hadde aldri sendt barna våre på fritidsaktiviteter slik som situasjonen er nå. Anonymkode: 8993b...630 Men hva med oss hvor hjemmekontor ikke er en mulighet. Selv er jeg sykepleier og far jobber offshore. Kunne kanskje fått max 2 til 3 uker ferie, men hva hjelper det når det vil være enda flere smittede om 3 til 4 uker, og man da vil ha større risiko for smitte. Denne pandemien kan vare opptil 3- 4 år. Hvor lenge blir dere å unngå kontakt med familie og holde barna isolert fra sosial kontakt? Anonymkode: d7aa6...594 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #19 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg støtter far 100% både i å holde han hjemme og bruke munnbind. Anonymkode: e9f5e...5e0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #20 Del Skrevet 11. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobben har ikke styringsrett over min fritid. Anonymkode: 8efe0...a83 Kommer helt an på hva du jobber med. Anonymkode: 21cd1...4b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg