Gå til innhold

Skei Grande trekker seg som V leder og minister


Drizzt

Anbefalte innlegg

Jeg fikk den meldingen fra en venninne, men har ikke lest noen nyheter om det ennå. Noen som kan opplyse litt mer? :) Ny era for V og bedre oppslutning fremover eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun burde ha trukket seg når man fikk vite om den historien fra bryllupet. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd. Da er det fare for at Venstre vokser seg større igjen. Jeg hadde håpt Trine kunne bli sittende, slik at hun hadde kjørt Venstre helt ned i grøfta, hvor partiet hører hjemme. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jeg ikke få være leder så gidder jeg rakkern ikke gjøre noe som helst, jeg trekker meg!
Furte, furte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det satt veldig lang inne for Trine Skei Grande å trekke seg. Valgkomiteen informerte henne om at den ikke kom til å innstille henne som leder for en ny periode, og komiteen oppfordret henne derfor flere ganger til å trekke sitt kandidatur, men hun nektet. Hun bestemte seg heller for å "kjøpe" sin sterkeste rival; Sveinung Rotevatn, ved å tilby ham en plass i regjeringen mot at han trakk sitt kandidatur som leder i Venstre, men han nektet lenge.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1nbWKW/kilder-til-vg-slik-var-spillet-i-kulissene-da-skei-grande-ble-innstilt-til-gjenvalg 

Først da denne hestehandelen ble lekket til media trakk hun seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
24 minutter siden, Psilocybe skrev:

Synd. Da er det fare for at Venstre vokser seg større igjen. Jeg hadde håpt Trine kunne bli sittende, slik at hun hadde kjørt Venstre helt ned i grøfta, hvor partiet hører hjemme. 
 

Det er neppe en fare for det. Venstre har jo ligget rundt sperregrensen siden 60 tallet og i en lang periode hadde de ikke engang noen på Stortinget. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nimbus2000 skrev:

Det er neppe en fare for det. Venstre har jo ligget rundt sperregrensen siden 60 tallet og i en lang periode hadde de ikke engang noen på Stortinget. 

Ja, men det er stor forskjell antallet mandater om man havner over eller under sperregrensa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
12 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

Ja, men det er stor forskjell antallet mandater om man havner over eller under sperregrensa

Ja, og Grande har ble leder etter at Sponheim ikke klarte å få Venstre over sperregrensen. I  stortingsvalgene Grande har vært ved roret så har partiet i begge valgene kommet over sperregrensen. 

Det er ikke gitt at en ny leder kan få Venstre til å gjøre det bedre enn det Grande har klart. Når det er sagt så virket hun som en helt udugelig leder. Er jo flere som har sagt de gråt under forhandlinger og viktige møter og at det derfor var umulig å ta opp ting med henne. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig på tide! Samtidig så kan jeg ikke se for meg at en ny leder vil klare å løfte partiet opp fra sperregrensen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, CAPS LOCK skrev:

Det satt veldig lang inne for Trine Skei Grande å trekke seg. Valgkomiteen informerte henne om at den ikke kom til å innstille henne som leder for en ny periode, og komiteen oppfordret henne derfor flere ganger til å trekke sitt kandidatur, men hun nektet. Hun bestemte seg heller for å "kjøpe" sin sterkeste rival; Sveinung Rotevatn, ved å tilby ham en plass i regjeringen mot at han trakk sitt kandidatur som leder i Venstre, men han nektet lenge.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1nbWKW/kilder-til-vg-slik-var-spillet-i-kulissene-da-skei-grande-ble-innstilt-til-gjenvalg 

Først da denne hestehandelen ble lekket til media trakk hun seg.

Høres ikke mye demokratisk ut. Makt korrumperer. Men Rotevaten tok jo avstand fra det hele tiden og det styrker vel hans kandidatur.

Endret av Medisinsk bruker
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lillesnøfnugg skrev:

Kan noen fortelle meg hvorfor hun trakk seg?

Hun trakk seg fordi valgkomiteen ikke ville innstille henne som leder for en ny periode

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
2 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

Hun trakk seg fordi valgkomiteen ikke ville innstille henne som leder for en ny periode

Ok, takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, CAPS LOCK skrev:

Det satt veldig lang inne for Trine Skei Grande å trekke seg. Valgkomiteen informerte henne om at den ikke kom til å innstille henne som leder for en ny periode, og komiteen oppfordret henne derfor flere ganger til å trekke sitt kandidatur, men hun nektet. Hun bestemte seg heller for å "kjøpe" sin sterkeste rival; Sveinung Rotevatn, ved å tilby ham en plass i regjeringen mot at han trakk sitt kandidatur som leder i Venstre, men han nektet lenge.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1nbWKW/kilder-til-vg-slik-var-spillet-i-kulissene-da-skei-grande-ble-innstilt-til-gjenvalg 

Først da denne hestehandelen ble lekket til media trakk hun seg.

Hva f...n? Denne dama altså. Maktsyke uten like. Men takk alle for svar. Jeg har lest litt nå om det. Ble bare satt ut da jeg fikk meldingen og ikke visste noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
39 minutter siden, Drizzt skrev:

Hva f...n? Denne dama altså. Maktsyke uten like. Men takk alle for svar. Jeg har lest litt nå om det. Ble bare satt ut da jeg fikk meldingen og ikke visste noe.

Grande siterer selveste Benito Mussolini som begrunnelse for hvorfor hun trekker seg.

– Med både anonyme og åpne kilder som er ute, har jeg nå kommet til at det beste er om noen andre slipper til. Det har vært viktigere for mange å være mot noen enn å være for noen. Slik kan vi ikke fortsette, sier Skei Grande.

Det er her hun tar fram sitatet fra den fascistiske italienske lederen Benito Mussolini: «Det er mulig å styre Italia. Men det er bare helt meningsløst».

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, bonsaijenta skrev:

Det var virkelig på tide! Samtidig så kan jeg ikke se for meg at en ny leder vil klare å løfte partiet opp fra sperregrensen. 

Abid Raja kan klare det.  De andre (Rotevatn, Elvestuen og Melby) har ikke mediatekke for 5 øre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bullehurk skrev:

Abid Raja kan klare det.  De andre (Rotevatn, Elvestuen og Melby) har ikke mediatekke for 5 øre. 

Finnes det en mer splittende person enn Abid Raja? Er en samlende leder eller medietekke viktigst?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...