AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Skrevet 11. mars 2020 Hei! Jeg lurer litt på hva dere spiser på fastedagene? Inntaket kan jo være på 500 kcal disse dagene. Løser dere det slik at dere spiser ett måltid med flere kalorier (for eksempel en middag) eller tenker dere mye bær og kalorifattige grønnsaker, magre supper osv slik at volumet av mat blir større og gir metthetsfølelse samtidig som man ha flere måltider? For min del pleier fastedagene å se omtrent slik ut: Rundt lunsjtider: smoothie av vann, frosne jordbær og frosne bringebær. en porsjon hjemmelaget grønnsaksuppe. Middag: Salat laget av isberg,squash,agurk,paprika og blomkål med karridressing som har 3g kcal pr porsjon (15g) Steker ofte squash sammen med blomkålen,karridressingen og godt med urter og krydder. Alternativt koker jeg blomkålen og moser den til blomkålmos med salat og litt kylling på siden. Kveld: en propud med friske jordbær og blåbær på toppen, en kopp med hjemmelaget grønnsaksuppe (laget på vann,blomkål,litt gulrot,løk,purreløk,hvitløk,ingefær og grønnsaksbuljong.) Drikker også mye grønn te med fersk sitron på fastedagene, minst tre store kopper på en dag. (3 dl pr.kopp) Drikker også minimum 1,5 liter vann i tillegg til koppene med te. Har også gjerne litt sukkerfri saft og pepsi max gjennom dagen dersom jeg har lyst på. Anonymkode: 059bf...e77
Nixnick Skrevet 11. mars 2020 #2 Skrevet 11. mars 2020 Spiser som regel suppe eller salat til middag og ev. et par knekkebrød til kvelds hvis jeg er sulten. Hvis jeg småspiser gjennom dagen blir jeg mer sulten enn om jeg kun inntar ett måltid midt på dagen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå