AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1 Del Skrevet 11. mars 2020 Tror jeg hadde blitt gal om jeg måtte holdt meg inne i 2 uker. Er livredd for å havne i karantene. Er nesten like redd for det som å bli syk. Hva ville dere gjort hvis dere måtte være i karantene? Kan man gå korte turer ute? Anonymkode: 9eca9...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariie Skrevet 11. mars 2020 #2 Del Skrevet 11. mars 2020 Ryddet - vasket rundt - pusset alle vinduet - kastet og sortert.. Rett og slett aktivisert meg selv. Bakt og laget mat så man har i tiden fremover. Men har man barn og hele familien må være hjemme hadde det jo ikke funket helt slik.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #3 Del Skrevet 11. mars 2020 Forutsatt at formen er sånn passe; Jeg ville hatt en fast rutine, med vekkeklokke og faste punkter hver dag. Ville nok laget en kalender der jeg planla inn det jeg nevner her. Har mulighet for hjemmekontor. Så hadde jobbet slik jeg gjør de dagene jeg har det. (splitter det opp i 3-4 økter) Trent en time hver dag, kanskje mer på grunn av manglende aktivitet ellers. Er mange bra videoer på youtube, og har litt enkelt utstyr. Ville bakt og laget mye mat fra grunnen. Og jeg ville funnet et prosjekt i huset hver dag. Som å rydde klesskapet, vaske ned badet, ryddet i apper på telefonen, sortert feriebilder. Planlagt 1-2 telefoner hver dag, for å ha jevn kontakt med andre. Tatt lange bad, og hjemmespa. Booket alt av ferier det neste året nå når alt er så billig. Anonymkode: 3ff2f...b2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #4 Del Skrevet 11. mars 2020 Du kan gå korte turer ute så lenge du ikke kommer nær andre. Selv ville jeg ikke hatt problemer med å få tiden til å gå (dersom jeg ellers var frisk). Det er alt for mye jeg skulle gjort, bøker jeg skulle lest, pianostykker jeg skulle lært, brev jeg skulle skrevet, loft som skulle vært ryddet... Anonymkode: 9800f...14e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #5 Del Skrevet 11. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg hadde blitt gal om jeg måtte holdt meg inne i 2 uker. Er livredd for å havne i karantene. Er nesten like redd for det som å bli syk. Hva ville dere gjort hvis dere måtte være i karantene? Kan man gå korte turer ute? Anonymkode: 9eca9...829 TV serier for oss som liker sånt. Bøker. Hobbyer inne. Rydde og organisere alt man ikke tar seg tid til ellers. Pusse opp (har alltid noe slikt stående klart.) Anonymkode: 295de...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #6 Del Skrevet 11. mars 2020 Om jeg var frisk, men måtte være i karantene, da hadde jeg gjort som jeg alltid gjør når jeg er hjemme: laget god mat. Sett på tv og film. Brukt en hel del timer på å spille Planet Zoo 😄 Hadde vært null stress det. Men om man blir smittet og faktisk er syk, da er det mer stress. Hadde nok da blitt meg sofaen og tv. Anonymkode: 03f46...67d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #7 Del Skrevet 11. mars 2020 Oj? Har folk problemer med å underholde seg selv i 14 dager? Jeg hadde elsket det! Bare la humla suse og gjøre som jeg vil! Du kan jo gå ut, bare du ikke oppholder deg på steder med veldig mye folk (ex kollektivtransport). Anonymkode: 1bc9f...e47 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #8 Del Skrevet 11. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj? Har folk problemer med å underholde seg selv i 14 dager? Jeg hadde elsket det! Bare la humla suse og gjøre som jeg vil! Du kan jo gå ut, bare du ikke oppholder deg på steder med veldig mye folk (ex kollektivtransport). Anonymkode: 1bc9f...e47 Man kan gå ut, men det er ikke nok å ikke oppholde seg der det er «veldig mye folk», man skal holde to meters avstand til andre ute til enhver tid. Anonymkode: 053ef...bc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 11. mars 2020 #9 Del Skrevet 11. mars 2020 Å være alene i karantene hadde vel ikke vært noe problem. Å være inne med og underholde to barn i småskole/barnehagealder i 14 dager er verre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #10 Del Skrevet 11. mars 2020 Hadde bare kost meg masse med ingenting på planen i 2 uker! Slappe av, sitte på verandaen i sola og drikke te. Lese bøker, se serier, spille spill, bake en hel haug med rundstykker, rydde klesskapet.. Alt jeg vanligvis ikke har tid til. Tar gjerne en karantene, jeg. Da slipper jeg å bli smittet av noen også. Vinn-vinn! Anonymkode: e31a6...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butternut Skrevet 11. mars 2020 #11 Del Skrevet 11. mars 2020 Spilt masse WOW, ryddet og vasket. Null problem=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 11. mars 2020 #12 Del Skrevet 11. mars 2020 Å være alene i karantene hadde vært fantastisk. Vi har en 2 åring som må underholdes og blir fort lei, det kommer til å bli en virkelig utfordring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #13 Del Skrevet 11. mars 2020 Høres fantastisk ut, hvis man er i ok form. Jeg hadde gamet, binget tv-serier, lest, sovet, øl og YouTube... liten miniferie. 💛 Anonymkode: 1fa7f...495 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #14 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg synes egentlig det høres helt supert ut å være hjemme i fjorten dager - selv om jeg selvsagt ikke ønsker å bli syk eller smittet. Hvis formen var bra så kunne jeg hatt hjemmekontor. I tillegg ville jeg brukt tiden til å se på TV-serier, lese bøker, gjøre yoga, rydde/vaske i huset, drikke kakao, legge puslespill, lytte til podcast osv. Ikke noe problem, så lenge jeg har mat! Det verste ville nok vært dårlig samvittighet og bekymring for at jeg har smittet noen andre før jeg havnet i karantene. Ellers er det jo kjipt hvis man faktisk blir dårlig, men da er det jo bare å slappe av og vente på at det går over. Som med hvilken som helst annen sykdom forsåvidt. Anonymkode: 6776a...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #15 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg er ganske overrasket over hvor mange som tror/mener at hjemmekarantene er det samme som fri fra jobben. Jeg vet at det er mange som har en jobb som krever fysisk oppmøte på en arbeidsplass (typisk sykepleiere, bygningsarbeidere, politi etcetc) og de forstår jeg må få sykemelding og fri fra jobb fordi de ikke kan forlate hjemmet sitt. Men det er mange av oss som har en jobb som kan utføres ved hjemmekontor (iallefall mesteparten av arbeidsoppgavene). Da skal man ikke ta ut sykemelding men heller jobbe der man kan. Jeg har ikke lyst til at mine skattepenger går til folk i hjemmekarantene som kunne ha jobbet. Jeg aner ikke om trådstarter har den innstillingen, men denne holdningen møter jeg fra flere av mine venner, bekjente og selv kollegaer. Så hvis jeg hadde fått pålagt karantene så hadde det gått i hjemmekontor i vanlig arbeidstid. Ellers mye av det som allerede er nevnt, hobbyer, husarbeid og alle de oppgavene som man alltid utsetter. Anonymkode: f8ada...829 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #16 Del Skrevet 11. mars 2020 Da hadde jeg pakket bilen, dratt på hytta. Lagd meg hjemmekontor der, gått turer, sett på filmer, lagt puslespill, lest bøker, ordna og fiksa. 14 dager er ikke så lenge. Anonymkode: 17b94...68b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #17 Del Skrevet 11. mars 2020 Må si jeg er overrasket over hvor mange som hadde likt 14 dager hjemme 😆 Tydelig at vi er veldig forskjellige. Livet for meg er å være ute blant folk, på reise, treningssenter, full fart, jobb, venner, restauranter, svømmehall, fjellturer, ++++ Anonymkode: 3ff2f...b2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 11. mars 2020 #18 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg har 40 bøker som venter på å bli lest men jeg håper det blir til en annen tid enn syketid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg