Gå til innhold

Venninne i ulykke på oppkjøring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i 30-årene, jeg har hatt lappen siden jeg var 18 og hun har ikke hatt mulighet til å ta den før nå.

Jeg og min mann har øvelseskjørt mye med henne i vår bil og betalt noe av det obligatoriske for at hun skal få til dette. Hun er ei god venninne som alltid stiller opp for oss og barna. 

Oppkjøring forrige uke, vi var kjempeglade på forhånd fordi hun kjører supert... så blir vi oppringt og hun vil bli hentet litt utenfor byen. En bil har ikke overholdt vikeplikt og kjørt rett inn i henne fra siden. Sensor ble hentet med ambulanse men det gikk heldigvis bra. Oppkjøringen var ikke ferdig så hun fikk tilbud om en ny oppkjøring + oppvarmingstime uten kostnad, men nå tør hun ikke kjøre mer, ikke en gang i vår bil som hun har øvelseskjørt med i snart 3 år :(

hun vil ikke prate med noen om dette, ikke psykolog, kjørelærer eller oss. Skjønner at hun ble skikkelig skremt men synes det er så trist om hun gir opp nå. Sensor sa til og med at det var ingenting de kunne ha gjort for å unngå dette. 

Skal vi bare la det ligge en stund? Noe vi kan gjøre i en slik situasjon? 

Anonymkode: 4842c...cc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper hun bør opp på hesten så fort som mulig. Men har ikke tips til hvordan om hun ikke vil selv.

Anonymkode: 3d720...5b1

• Liker 4
Skrevet

Her er det bare å komme seg i bilen raskest mulig ellers blir dette en barriere som hun aldri vil komme seg over.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo lengre hun venter jo verre blir det! 

Jeg var i en frontkollisjon som 18 åring, det var ikke min feil og det gikk bra med meg, ble sendt i ambulanse til sykehuset. Pappa hentet meg på sykehuset og satt seg i passasjersetet, fikk valget mellom å kjøre selv eller gå hjem (tar en time å kjøre, så å gå var ikke veldig aktuelt) 

Anonymkode: b2ad1...9ce

• Liker 4
Skrevet

Har hørt historier om folk som har blitt krasjet i iløpet av oppkjøring, eleven hadde da stått selom bilen ikke kunne kjøres videre. Grunnen var at eleven hadde kjørt nesten halvveis i løypen og hadde utført alt riktig med sikring av ulykken, bruk av vest, satt opp varsel trekant etc. Trengte ikke ny oppkjøring etter dette. 

Til det med at hun ikke vil kjøre mer må man enten kaste seg bak rattet igjen fortest mulig eller ta seg en lengre pause. Er ikke mye dere kan gjøre akuratt. Kjedelig å ha brukt så lang tid og så gi opp, det er jeg helt enig i. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...