Gå til innhold

Jeg tipper at Norge er der Italia er om maks en eller to uker.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sjekket listen over smittede land, og Norge er nr 4 når det kommer til antall smittede per innbygger... Dette er ikke bra altså.

For et land på 5 millioner og ha 400 smittede på nesten under en uke... Det er nesten sikkert at Norge vil ligge der Italia er om et par uker. USA har dobbelt, men de er 300 millioner mennesker... Dere ser forskjellen?

Så hva skal vi gjøre ? Når skal folk innse alvoret??

Anonymkode: 70da9...35a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvorfor er det ikke bra at det går så fort? Fordi helsevesenet kommer til å bli helt overvelmet. Folk må kanskje bli flydd til naboland for behandling...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ung og frisk så om jeg skulle bli smittet så overlever jeg nok. Tar selvsagt forhåndsregler av hensyn til andre som er syke/eldre, men er overhode ikke redd for å få corona selv.

Anonymkode: 294a7...e8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste trenger ikke behandling. Du blir ikke spesielt dårlig.

Anonymkode: a4484...578

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg syntes er skummelt er den økningen bare det siste døgnet. 

Anonymkode: abae3...2c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk med astma blir ikke dårlige?

Dette er problemet da... Ingen vet det helt sikkert da viruset har bare vært her siden Januar.. Vi har dog sett både unntak her og der, både i folk som har vært helt friske og andre ting.

Folk leker med ilden...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg syntes er skummelt er den økningen bare det siste døgnet. 

Anonymkode: abae3...2c0

Ja, det var et enormt hopp i antall tilfeller... Not good :(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig spent på hva dette blir mtp. økonomien. Om denne epidemien klarer å velte en hel verdensøkonomi. Tror nok den katastrofen er vel så farlig som selve sykdommen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du følger med litt på det som skjer i italia,så er det du skriver feil. Husk at det er viktig for myndighetene å ikke skape panikk. det de sa for tre dager siden,er ikke lenger like riktig,dessverre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg er veldig spent på hva dette blir mtp. økonomien. Om denne epidemien klarer å velte en hel verdensøkonomi. Tror nok den katastrofen er vel så farlig som selve sykdommen.

Ja, vi står ovenfor 2 ganske store utfordringer på samme tid...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ung og frisk så om jeg skulle bli smittet så overlever jeg nok. Tar selvsagt forhåndsregler av hensyn til andre som er syke/eldre, men er overhode ikke redd for å få corona selv.

Tror nok noen av dere som tror det er som "vanlig"influensa blir overrasket.....tror dere virkelig at det er slik,at et virus som stort sett bare er farlig for eldre og syke resulterer i det som skjer nå? Dere blir overrasket.

Anonymkode: 6cc10...b55

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ludden skrev:

Om du følger med litt på det som skjer i italia,så er det du skriver feil. Husk at det er viktig for myndighetene å ikke skape panikk. det de sa for tre dager siden,er ikke lenger like riktig,dessverre. 

Hvorfor skulle de skapt panikk om de sa at det er alvorlig? Jeg har ikke panikk , men jeg forbereder meg på det verste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle de skapt panikk om de sa at det er alvorlig? Jeg har ikke panikk , men jeg forbereder meg på det verste...

Fordi da måtte de stengt skoler,barnehager mm. resultatet da,ville vært at samfunnet ble totalt lammet.....folk som jobber innen helse måtte vært hjemme da barna ikke er på skole barnehage osv. enorme ringvirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok noen av dere som tror det er som "vanlig"influensa blir overrasket.....tror dere virkelig at det er slik,at et virus som stort sett bare er farlig for eldre og syke resulterer i det som skjer nå? Dere blir overrasket.

Om jeg dør så dør jeg. Samme om det er corona, bilulykke eller alder. Jeg er uansett ikke redd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter det samme, men håper jeg tar feil.

Anonymkode: 18adc...7ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det. Italia hadde ikke kontroll og plutselig hadde det spredd seg til flere tusen. Vi i Norge har innbyggere som har vært på ferie i Italia eller kjenner noen som har vært der, og det er hovedsakelig der smitten kommer fra. Jeg er ikke bekymret, så lenge vi bruker hodet og hindrer spredning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig influensa er farlig for eldre og syke.. Tar det heilt rolig personlig. Så klart det er ønskelig at det ikke spre seg. Vi trenger ikkje to "influenser" som belaster helsevesenet og tar livet av det svake. 

Anonymkode: dd0ca...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ludden skrev:

De tester vel ikke så mange i Italia, så det er nok mange med milde symptomer som ikke blir med i statistikken. Det kan være det ikke er mer dødelig enn vanlig influensa. 

Men det er skummelt at det er så smittsomt at sykehus blir overbelastet, så derfor bør man ta drastiske grep selv om det ikke er spesielt farlig. 

Anonymkode: f6622...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chiyo skrev:

Jeg tror ikke det. Italia hadde ikke kontroll og plutselig hadde det spredd seg til flere tusen. Vi i Norge har innbyggere som har vært på ferie i Italia eller kjenner noen som har vært der, og det er hovedsakelig der smitten kommer fra. Jeg er ikke bekymret, så lenge vi bruker hodet og hindrer spredning. 

Håper såklart jeg tar feil, men idag gjorde det et enormt hopp i antall smittede... Var alle disse de som nylig hadde vært på reise i Italia?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som det rammer så forskjellig. I VG sto det om en 48 år gammel mann som var veldig syk. Dagen før (tror jeg det var) sto en 56 år gammel dame fram og hun var nesten ikke syk i det hele tatt. Hun var hjemme og mannen hennes var også der enda han ikke har viruset. Rart han ikke har blitt smittet av henne.

Anonymkode: b9cdc...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...