Gå til innhold

Hvilke bedrifter drar nytte av smittesituasjonen?

Pipaluk

Anbefalte innlegg

Fooddora og andre matleveringstjenester?

onlinepsykologer?

bilselgere?

Endret av Pipaluk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- de som har utkjøring av mat. Både peppes og tilsvarende, og kolonial.no-type bedrifter.

- alle som har hjemlevering med mulighet til å betale på forhånd/i etterkant.

- ikke nødvendigvis av smittesituasjonen men av resultatet kan jo begravelsesbyråer tjene godt med penger framover. (ja, jeg er nok litt på kanten noen ganger, men om det er flere enn vanlig som dør tjener de jo ekstra)

Anonymkode: a355d...4ce

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- de som har utkjøring av mat. Både peppes og tilsvarende, og kolonial.no-type bedrifter.

- alle som har hjemlevering med mulighet til å betale på forhånd/i etterkant.

- ikke nødvendigvis av smittesituasjonen men av resultatet kan jo begravelsesbyråer tjene godt med penger framover. (ja, jeg er nok litt på kanten noen ganger, men om det er flere enn vanlig som dør tjener de jo ekstra)

Anonymkode: a355d...4ce

Det er samtidig risikabelt med døde mennesker. De må ha noen til å stelle dem så de ser fine ut. Dessuten må de håndtere gråtende pårørende  og derfor mye kroppsvæske.  Minnesammenkomster kan også være en bakteriebombe. 
Så jeg vet ikke hvor mye de tjener på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic

Visjon Norge. De sender en bønn til Gud om at du ikke skal bli smittet for den symbolske sum av 2020,- kr.....        Bønner koster tydeligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe sånn hadde jeg også tenkt å svare her.

Alle bedrifter som selger Antibac, munnbind eller såpe...               

Anonymkode: 8a192...ff2

Ja de må jo virkelig gni seg i hendene over muligheten til tjene masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarbyråer. Noen må jo gjøre jobbene til de som er i karantene...

Anonymkode: f7d61...e2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privatpraktiserende psykologer får vel inn mange nye kunder nå. Jeg kjenner flere som er "helt sikker på" at de er coronasmittet, selv om de knapt har vært utenfor døren og bor langt unna folk.

Anonymkode: 6822c...773

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Privatpraktiserende psykologer får vel inn mange nye kunder nå. Jeg kjenner flere som er "helt sikker på" at de er coronasmittet, selv om de knapt har vært utenfor døren og bor langt unna folk.

Anonymkode: 6822c...773

De med avtale er vel fulle fra før.  Men de som ikke har full pris, kan tjene masse. 

Men hva slags forsikringer de har hvis de selv må ha karantene eller ikke får noen kunder,er jo greit å vite. 

Anonymkode: f5423...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melin Collectors, grunnet økt pågang ved legekontorene.

Anonymkode: 6809c...1ad

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som jeg tidligere har skrevet i en annen tråd:

4 hours ago, Bix said:

I en situasjon hvor det er utsolgt for hånddesinfeksjon over alt og behovet er stort, lurer jeg egentlig på hvorfor butikkjeder eller mindre butikker ikke begynner sin egen produksjon av dette; det er da ikke så mye som må til ...?

For med tanke på at dagens situasjon ikke er uventet etter utbruddet i KIna, synes jeg det ville være rart at ikke en eller annen har forutsett behovet for egenprodusert Antibac, i og med at det er snakk om et produkt som gir solid overskudd i forhold til produksjonskostnadene, og man hadde det samme behovet under svineinfluensaen.

Kanskje dette er tiden for å satse på produksjon av hygieneartikler ...?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...