Gå til innhold

Hva har du handlet inn i tilfelle korona-karantene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter i karantene og er glad for å ha en velfylt fryser, hermetikk, kaffe, te, Paracet, etc. Bruker kolonial til å supplere.

Anonymkode: 24e5b...913

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting. Jeg har ukeshandlet som jeg alltid gjør. Havner jeg i karantene er det enten andre som kan handle for meg, eller så har jeg hørt at det blir ordnet uansett :)

Ikke handle inn noe ekstra, det blir bare dumt for alle.

Anonymkode: e67dc...92e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et ekstra glass kaffepulver, massevis av te fra før, et par pakker toalettpapir stående, en pakke knekkebrød, en pakke flatbrød, mange pakker nudler, ris, posesupper, coca cola, sjokolade, nøtter, fem hermetikkmiddager, masse pasta og tomater på boks. Klarer oss et par uker om vi må. Ekstra med såper etc. Har seks liter vann (og det skal visst være ni ltr per pers, og vi er to stk) Men er absolutt ikke helt klar for en evt karantene. Er tom for oppvaskmaskintabletter og skulle hatt mer snop. 

Anonymkode: b3f74...97d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel handlet inn litt ekstra tørrvarer og ibux. Ser ellers at det er mye mer fok i butikken nå / biler på parkeringsplassen foran butikken som jeg ser fra stuevinduet mitt (bor i 9 etg) normalen på min lokale butikk en tilfeldig formiddag er 2-3 biler, nå teller jeg 10-15 biler hver formiddag

Anonymkode: 2baf6...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting ekstra på grunn av corona virus. Jeg handler ikke inn noe ekstra på grunn av et virus. Influensavirus er det jo rundt oss hvert år, jeg nekter å bli hysterisk på grunn av dette.

Anonymkode: ba836...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede vært 1 runde i karantene. Hadde ikke handlet inn mer enn normalt og kommer ikke gjøre det heller. 

Gikk tom for kaffe etter 5 dager. En venninne handlet for meg og satte posen på trappa👍 

Anonymkode: 35106...d3b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et lager med pasta, ris, hermetikk osv. Hatt i årevis.

Anonymkode: 20976...072

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke noe annet enn vanlig. Har til vanlig en god del varer i hus, bor 1,5 mil unna nærmeste butikk.

Anonymkode: b8861...c60

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har et ekstra glass kaffepulver, massevis av te fra før, et par pakker toalettpapir stående, en pakke knekkebrød, en pakke flatbrød, mange pakker nudler, ris, posesupper, coca cola, sjokolade, nøtter, fem hermetikkmiddager, masse pasta og tomater på boks. Klarer oss et par uker om vi må. Ekstra med såper etc. Har seks liter vann (og det skal visst være ni ltr per pers, og vi er to stk) Men er absolutt ikke helt klar for en evt karantene. Er tom for oppvaskmaskintabletter og skulle hatt mer snop. 

Anonymkode: b3f74...97d

Stenger de vannet hos de som sitter i karantene der du bor?

Anonymkode: 404e0...00f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke med butikkene går tomme for mat og vi har folk som kan handle for oss, evt bestille utkjøring av varer. 

Har ellers endel tørrvarer, hermetikk og mat i fryseren. Det har vi alltid. Hadde vi havnet i karantene kunne vi kanskje omsider fått 'spist oss ut av fryseren'  som vi har snakket om lenge 😬(Samt fått en godteri-detox) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Eneri skrev:

Regner ikke med butikkene går tomme for mat og vi har folk som kan handle for oss, evt bestille utkjøring av varer. 

Har ellers endel tørrvarer, hermetikk og mat i fryseren. Det har vi alltid. Hadde vi havnet i karantene kunne vi kanskje omsider fått 'spist oss ut av fryseren'  som vi har snakket om lenge 😬(Samt fått en godteri-detox) 

Det kan fort skje at butikkene går tomme og ikke får forsyninger på flere uker. Og skjer det først, så vil det bli fullstendig krise for jævlig mange folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler alltid inn i store kvanta når det er tilbud så jeg har mengder med ris, pasta, posemat, knekkebrød, halvstekte rundstykker, syltetøy, tubeost, norvegia, leverpostei, makrell i tomat, kjeks og snacks, egg, karbonadedeig, kylling, fisk, fryste wokblandinger, fryste bær, fryste grønnsaksblandinger, pommes frites mm i fryseren, rødbeter, sylteagurk, ketchup, sennep, toalettpapir, tomatpurre, alle typer mel, smør, sukker, salt, kaffe, krydder, te, brus, saft, tørkepapir, såpe, shampoo, handlet smertestillende, nesedråper, antibac mm på 30 % på nettapotek i januar, poteter, gulrøtter og løk dyrker jeg i hagen og er selvforsynt hele vinteren. Det er meg og ett barn og vi kan fint overleve med det vi har i tre måneder og fortsatt spise sunt og næringsrikt.

Anonymkode: a2829...1d1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nabo med svigers og svogers, så de kan handle for oss. Er de også i karantene leverer Meny på døren. Likevel har vi handlet inn Paracet, ekstra bleier, barnemat på glass i tilfelle vi blir syk og ikke orker lage mat til kiddo, iskrem, mel og havremelk. Har fryst ned ost, kjøttvarer, og melk. Laget og fryst ned endel gryter, rundstykker, boller, pizzasnurrer, bolognese og lasagne. Jeg er hjemme i permisjon, så bruker fritiden når ungen sover på å stacke fryseren. Blir det ingen karantene letter det middagslaging senere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting. Greie kolleger har lovt å handle og sette kassen utafor døra om jeg skulle havne i karantene. Handlet riktignok dobbel dose toalettpapir i dag, men det var fordi det var "2 for en" salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 334 skrev:

Det kan fort skje at butikkene går tomme og ikke får forsyninger på flere uker. Og skjer det først, så vil det bli fullstendig krise for jævlig mange folk.

Det hjelper ikke om alle hamstrer masse mat. Da blir det i alle fall fort tomt. Jeg merker jeg er glad jeg kan fikse min egen mat i naturen og kan fint overleve på kjøtt og fisk i noen uker frem til det blir vår og jeg kan spise litt vekster osv, så jeg stresser ikke i det hele tatt. 

Endret av Zikkzakk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hentet ut medisiner jeg må ha for en lengre periode enn vanlig for alle tilfellers skyld. Ellers har vi mat etc. så vi greier oss i lange tider, men det har vi alltid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke handlet noe spesielt nå, føler at jeg hadde et greit lager fra før. Jeg har et matlager som holder til min husstand i tre måneder cirka, da ikke iberegnet eventuelle tørrvarer som kan bli til brød, og eventuell hermetikk som kan bli til middag i nød. Dette kan vi eventuelt gå løs på etter disse tre månedene. Hadde det blitt skikkelig krise, kunne jeg nok drøyd matvarene til å rekke til ytterligere en måned.

Har forøvrig et større lager med poteter, rekker nok til seks måneder, men tenker noe av det hadde blitt settepoteter hvis alt går åt skogen. I så tilfelle blir også fiskegarnet kjærkomment.

Alt av såper, tannkrem, vaskemiddel, oppvaskmiddel etc rekker mye lenger, har et større lager og estimerer seks måneder på det. Og medisiner - paracett, muskelavslappende, kvalmestillende, nervetabletter og gud veit hva (står mye rart i medisinskapet, kan bli moro å gyve løs på hvis alt går til hel*ete), desinfeksjon, pyrisept, bandasjer og plaster osv har jeg et greit lager av.

Ellers begrenser jeg handleturene nå til en gang annenhver uke, istedenfor ukentlig.

Endret av etnavn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hamstret noe som helst. Har selvfølgelig alltid et lite matlager i matkjeller, fryseboks og diverse skap på kjøkkenet, men det har jeg uansett til vanlig også. Mulig jeg kjøper et par ekstra flasker med whisky på polet i morgen. Man skal jo kose seg litt også, spesielt når man har avlyst alt for en liten periode fremover. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet inn ekstra. Har det jeg trenger av faste medisiner, førstehjelp, smertestillende, bronkyl, kleenex, hygieneartikler, brød, pålegg, pasta, ris, kjøtt, knekkebrød, supper, sauser osv 2-3 uker frem i tid skulle jeg bli satt i karantene. Har kjøpt inn ekstra litt og litt i flere uker nå og passet på at alt har lang holdbarhetsdato. Om det ikke blir "krise" eller karantene, nei så spiser jeg meg ut av det etterhvert :) 

Endret av Hatsumomo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...