Gå til innhold

Er toll grensa på varer under 350 kroner borte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjer det etter du har bestilt? Laget en testordre på ebay, men ser ikke noe moms der heller. 

Anonymkode: 98c80...4dd

Det kom opp i kassen, så du skal se det før du bestiller i alle fall. Ser at på bestillingsbekreftelsen min står det "VAT", og like under at: "We remit this VAT payment to the Norwegian government for you". Betalte 25% mva. både for selve varen og for portoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Miah said:

Det kom opp i kassen, så du skal se det før du bestiller i alle fall. Ser at på bestillingsbekreftelsen min står det "VAT", og like under at: "We remit this VAT payment to the Norwegian government for you". Betalte 25% mva. både for selve varen og for portoen.

Ok, det skjer ikke hos meg på verken amerikansk eller engelsk amazon. 

Anonymkode: 98c80...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, det skjer ikke hos meg på verken amerikansk eller engelsk amazon. 

Anonymkode: 98c80...4dd

Ja, jeg har ikke sjekket Amazon, bare Ebay. 

Anonymkode: a098a...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd ulike varer i ulike ordrer hos Amazon, både klær, kosmetikk, bøker, tegneutstyr og elektronikk.

En ting fikk jeg ikke lagt i handlekurven, greit de sender ikke til Norge uansett. Resten gikk helt fint i kurven.

Da jeg prøvde å gå videre til betaling var det kun boken som gikk gjennom, alt annet ble stoppet med en annen feilmelding enn tidligere. Fikk samme resultat hver eneste gang jeg prøvde med alle mulige kombinasjoner.

Så til tross for at de står på listen over 18 ganger så får ikke jeg noe gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan er reglene for dette nå?

Anonymkode: 5f248...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er reglene for dette nå?

Anonymkode: 5f248...ebd

Moms fra første krone. Dersom ikke butikken krever inn momsen må du betale fortollingsgebyr til transportøren. I en ikke definert overgangsperiode slipper pakker under 350 kroner gjennom uten innkreving av moms dersom butikken ikke allerede har gjort dette.

Anonymkode: 2f174...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er det noen som har handlet fra shopping4net.com i det siste? De skriver at mva og toll er inkludert, men det er gammel info. De er ikke på VOEC-listen.

Dere som har handlet fra utlandet; er det fortsatt fritt fram under 350?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...