Gå til innhold

Er toll grensa på varer under 350 kroner borte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, vintage skrev:

Jeg bestiller fortsatt, og får uten tillegg, ting til under 350,- Bortsett fra vitaminene mine (næringsmidler) der det kommer solide påslag.

Det ser ut til at vi kan fortsette med det en stund til, for de ønsker ikke at pakker skal hope seg opp. 

Det jeg lurer på, er hvordan det skal håndteres når det trer i kraft - skjer det på et knips, slik at vi plutselig må betale på pakker vi venter inn? 

Et evig rot, egentlig.

Har du bestilt vitaminene etter 1.1.20? Hvor mye ekstra måtte du betale? Tenkte å bestille kosttilskudd fra iHerb nå, så vil jeg vite hvor mye jeg kommer til å betale i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo forbasket irriterende at jeg kansellerte alle ebay bestillingene mine da det ble klart at de ikke ville komme frem til 1 april. 

Anonymkode: 91dbb...f6d

Det hadde vært mye mer irriterende om de kom 14 april og overgangsordningen var over. 

Dette er kun en kort overgangsordning for å sikre at man ikke får samme situasjon som i sverige der postkontorene fløyt over av pakker som ikke ble hentet. Det er ingenting å gamble med. 

Alle de store : Ebay, Wish AliExpress , iHerb kommer snart til å være på VOEC, og etter det kan du handle til den store gullmedalje

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Katarina1919 skrev:

Har du bestilt vitaminene etter 1.1.20? Hvor mye ekstra måtte du betale? Tenkte å bestille kosttilskudd fra iHerb nå, så vil jeg vite hvor mye jeg kommer til å betale i tillegg. 

Har første pakke på vei nå, så det blir interessant å se. Men enkelte i ei vitamingruppe jeg er medlem av på Facebook fraråder iHerb på grunn av DHL. Jeg bestilte fra vitacost, før har jeg brukt begge. 

Bestilte noe til villfuglene i hagen, men i de var det visst melormer, så jeg fikk påslaget på 299,- samt moms. Sa da vet jeg at melorm er næringsmiddel 😏

Endret av vintage
La til noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du fått vite dette?

Anonymkode: d20f7...c32

Gå inn på Toll.no og Skatteetaten så finner du pålitelige kilder. 

 

 

 

Ang. VOEC, til nå har ingen registrert seg, så ikke ta det for gitt at de nettbutikkene du pleier å handle hos kommer til å registrere seg. Ebay har jo allerede en ordning for dette (GSP) så de kommer sannsynligvis ikke til å gidde å registrere seg.  

Anonymkode: 74da1...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, vintage skrev:

Har første pakke på vei nå, så det blir interessant å se. Men enkelte i ei vitamingruppe jeg er medlem av på Facebook fraråder iHerb på grunn av DHL. Jeg bestilte fra vitacost, før har jeg brukt begge. 

Pga DHL? Tenkte å bestille 3 stk hvitløk ekstrakt og frakt koster 19kr. Det er ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Katarina1919 skrev:

Pga DHL? Tenkte å bestille 3 stk hvitløk ekstrakt og frakt koster 19kr. Det er ikke mye.

Sjekk først hva slags frakt de tilbyr. Hvis du melder deg inn i vitaminaksjonen på Facebook kan du sikkert få god hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Varer som er bestilt før 1. april, men som kommer til Norge etter 1. april

For sendinger med verdi mellom 0 og 350 kroner som er bestilt før 1. april, men som kommer til Norge etter 1. april, vil du fortsatt slippe å betale avgifter for så lenge overgangsordningen gjelder. Dette gjelder for eksempel sendinger som er forsinket på grunn av Coronaviruset."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Saph skrev:

"Varer som er bestilt før 1. april, men som kommer til Norge etter 1. april

For sendinger med verdi mellom 0 og 350 kroner som er bestilt før 1. april, men som kommer til Norge etter 1. april, vil du fortsatt slippe å betale avgifter for så lenge overgangsordningen gjelder. Dette gjelder for eksempel sendinger som er forsinket på grunn av Coronaviruset."

Kan jeg forsatt bestille ting da?

Anonymkode: b2893...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg forsatt bestille ting da?

Anonymkode: b2893...bc8

Ja. Men de sier ikke noe om hvor lenge overgangsperioden er, den kan være en uke eller en måned liksom. Jeg ville ikke gjort det, for det er fortsatt masse forsinkelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det dumt å kjøpe noe på ebay i dag? Trenger nytt deksel til mobilen.

Anonymkode: 76e30...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.3.2020 den 14.33, AnonymBruker skrev:

Er det dumt å kjøpe noe på ebay i dag? Trenger nytt deksel til mobilen.

Anonymkode: 76e30...aa1

Det  trenger jeg! 

Anonymkode: 78d52...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Wish:

Oppdatering om merverdiavgift
Fra 1. april vil Wish samle inn merverdiavgift ved betaling i kassen. Pakker som blir bestilt før 1. april, men som ankommer Norge etter 1. april, vil passere gjennom tollen under det gamle regelverket med 350-kronersgrensen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om Iherb får en ordning som wish, så man slipper tollavgiften? 

Anonymkode: 03682...455

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bestillt mye fra ebay. tolker det slik ting er som det var enn så lenge. Tar jeg feil så: ooooobs da. Og fff ;) 

Anonymkode: e9d3b...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bestillt mye fra ebay. tolker det slik ting er som det var enn så lenge. Tar jeg feil så: ooooobs da. Og fff ;) 

Anonymkode: e9d3b...15b

Ikke i dag håper jeg? 😕

350-grensen er borte for ting kjøpt før 1. april, så lenge "overgangsordningen gjelder".

Anonymkode: 32a04...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ikke i dag håper jeg? 😕

350-grensen er borte for ting kjøpt før 1. april, så lenge "overgangsordningen gjelder".

Anonymkode: 32a04...a3a

Eh, det ble feil, den er der, men er borte for ting kjøpt etter 1. april.

Anonymkode: 32a04...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om eBay har implementert noe system for dette nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...