Gå til innhold

Hvordan blir fødsel når alle er i karantene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de kan jo heldigvis sende disse barna til andre sykehus om det trengs - riksen og Ullevål eller ikke langt unna 😊

Anonymkode: 8f024...97f

Ja, selvfølgelig, men ingen ønsker jo å bli innlagt på nyfødtintensiven akkurat. De fleste håper jo på et friskt barn så en kommer på pasienthotellet :) Derfor jeg skrev at en får håpe en føder på den vanlige fødeavd.

Anonymkode: fc51b...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karanten varer jo ikke evig. Når du skal føde så er vel de som ble satt i karantene først, tilbake på jobb?

Anonymkode: c40a5...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karanten varer jo ikke evig. Når du skal føde så er vel de som ble satt i karantene først, tilbake på jobb?

Anonymkode: c40a5...238

Ja, en kan jo være heldig! Håper vi alle får få utfordringer knyttet til dette💪

Ts

Anonymkode: 5db64...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja du har nok rett i det 😊❤️ lykke til! Mest sannsynlig går dette bra. Men tenker jeg reiser hjem fra barsel så fort som overhodet mulig hvertfall 😅

Anonymkode: 6259a...7f5

Ja det er ikke sykehusene en ønsker å tilbringe mest tid på nå😅 Masse lykke til til deg også!😄

Anonymkode: 5db64...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan vel bare sende ungen i karantene i mors mage et par uker?🤪

Anonymkode: 9bb6f...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har om et par mnd😅. Sies at det liksom skal bli værre å værre dette her. Sa til mamman min i går at da går de sende jordmor hjem så får vi ta det hjemme🤣. Er frisør, tidligere hadde jeg en kunde som praktiserte som jordmor hjemme slik at man kunne ha hjemme fødsler. Hun har gitt seg med det i dag. Er så typpisk, det hadde jo hvert gull nå😅

Anonymkode: 2d08c...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også fødeplass på Ahus om 4 ukers tid. Var stresset fra før etter kronikken fra en jordmor som fortalte om helt sykt underbemannet fødeavdeling på Ahus, og det uten korona 😫 Og nå skal ansatte i karantene. Det er visstnok satt inn tiltak og folk fra andre avdelinger blir beordret på jobb, må avlyse ferier osv, men er uansett en virkelig kjip situasjon. Hadde egentlig bestemt meg for å ikke la korona skremme meg, men lettere sagt en gjort nå. 

Anonymkode: 3e6f4...54f

Fødeavdelingen har vært underbemannet i åresvis og kommer alltid til å være det. Mest sannsynlig merker du ikke noe til det. Det går stort sett utover matpauser og dopauser til sykepleiern. 

Anonymkode: 6631a...429

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Fødeavdelingen i Stavanger er jo stengt. Så det kan jo skje...

Anonymkode: 86738...f1e

Bare 1 av 2 tror jeg. Blir som sommerstengt uten sommer rush.

Anonymkode: 8763f...f0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bekymret meg. Det blir jo som sommerbemanning, men med færre fødende.

Anonymkode: 8763f...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke føde på nyfødtavdelingen, du skal føde på fødeavdelingen og der er det ingen i karantene. Vet ikke hvor du har informasjonen din fra, men det er altså nyfødt intensiv på Ahus, ingenting annet, som er rammet og det er ikke noe du trenger tenke på. 

Anonymkode: 96ada...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke føde på nyfødtavdelingen, du skal føde på fødeavdelingen og der er det ingen i karantene. Vet ikke hvor du har informasjonen din fra, men det er altså nyfødt intensiv på Ahus, ingenting annet, som er rammet og det er ikke noe du trenger tenke på. 

Anonymkode: 96ada...f59

Tror ikke det var noen tvil om hvilken avdeling som var i karantene, men heller et hypotetisk spørsmål som "hva om" dersom man hadde vært nødt til å ende opp på nyfødt intensiv. 

Anonymkode: c1c49...8bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Bare 1 av 2 tror jeg. Blir som sommerstengt uten sommer rush.

Anonymkode: 8763f...f0d

Ja, og den avd som er stengt vil jo åpne igjen etterhvert. Ingen grunn for å stenge for flere uker etter nedvask/sterilisering.

Anonymkode: a825f...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt beroliget en del av jordmor i dag som sa at Ahus ikke tar imot fødekvinner som er smittet eller mulig smittet. De skal til Ullevål som har beredskapsplan klar. Det er også satt inn mange tiltak og mange er beordret på jobb. Samtlige helsestasjoner har tett kontakt og bidrar med alt de kan. Er klar over at det ikke er føden som er rammet per nå, men etter det som skjedde i Stavanger begynner jo en allerede skrullete høygravid å se for seg det verste. Men må si det var en god samtale med jordmor så jeg anbefaler alle å ta den praten om de føler seg ekstra bekymret. 

Anonymkode: 3e6f4...54f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin om to uker.. Men hva om mannen blir smittet eller satt i karantene? Regner med han må holde seg hjemme imens jeg ligger på sykehuset? Selv om det kun er snakk om noen få dager så er det jo vanskelig om jeg må gå gjennom fødselen alene og mannen ikke får treffe verken meg eller barnet de første dagene. 

Anonymkode: fa56c...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har termin om to uker.. Men hva om mannen blir smittet eller satt i karantene? Regner med han må holde seg hjemme imens jeg ligger på sykehuset? Selv om det kun er snakk om noen få dager så er det jo vanskelig om jeg må gå gjennom fødselen alene og mannen ikke får treffe verken meg eller barnet de første dagene. 

Anonymkode: fa56c...8ae

Etter et døgn med alt for mye «hva hvis»-tanker har jeg bestemt meg for å ikke ta sorgene på forskudd (takket være «fødebagen» på Instagram, sjekk ut story.
 

Det du skriver skremmer meg også veldig, så full forståelse, så jeg har faktisk bedt både mamma og venninne om å være back-up. MEN far kan bli syk/forhindret på andre måter også, den risikoen er jo alltid der.  Det bare føles «nærmere» nå, men hvis han er flink til å følge rådene til myndighetene tenker jeg mye er gjort. 

Anonymkode: 3e6f4...54f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41+2 I dag og snart en uke over termin dato. Jeg har ikke en gang tenkt på dette med korona virus og føding. Barn er jo ikke i riskiko gruppen i det hele tatt. Veldig få av de smittede er under 9 år og barn ser ut til å få en veldig mild version sammenlignet med voksne. Når det gjelder bemanning så er jeg heller ikke bekymret. Ahus som sykehus generelt i Norge er jo et kompetent sykehus som vil sørge for å følge opp gravide til nødvendig standard. 

Desuten så hjelper det dårlig å bekymre seg for ting en ikke rår over uansett. 

Anonymkode: 6839f...80f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 41+2 I dag og snart en uke over termin dato. Jeg har ikke en gang tenkt på dette med korona virus og føding. Barn er jo ikke i riskiko gruppen i det hele tatt. Veldig få av de smittede er under 9 år og barn ser ut til å få en veldig mild version sammenlignet med voksne. Når det gjelder bemanning så er jeg heller ikke bekymret. Ahus som sykehus generelt i Norge er jo et kompetent sykehus som vil sørge for å følge opp gravide til nødvendig standard. 

Desuten så hjelper det dårlig å bekymre seg for ting en ikke rår over uansett. 

Anonymkode: 6839f...80f

Lett å si når du er 41+2. Jeg er i uke 29 og har komplikasjoner som gjør at jeg kan føde for tidlig. Premature er midt i bekymringsgruppen med sine underutviklede lunger :( 

Anonymkode: c3217...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at de som er i karantene også må ut derifra.  Nå har det snart gått fjorten dager siden første lege ble smittet på Ullevål.  Han er snart tilbak
 

Hvis det ikke er nok personell i Norge så ser jeg for meg at de importere fra utlandet. 

Et scenario kan også være egne sykehus hvor alle Inkludert helsepersonell  er smittet fra før, som et leprasamfunn i gamle Hellas  hvis man først er smittet og ikke tilhører noen risikogruppe så kan det vel ikke gjøre så mye fra eller til om man pleier kontakt med likesinnede?

 

Anonymkode: c40a5...238

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...