Gå til innhold

Coronavirus, oljeprisfall, børsras - er du bekymret for din privatøkonomi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det varsles permitteringer, potensielt oppsigelser. Oljeindustrien og reiselivsnæringen ligger allerede tynt an. Norsk økonomi ser ut til å å få seg en kraftig demper. 
 

Har du noen bekymringer mtp din privatøkononi? Bekymringer for renteutvikling, tap av inntekt, annet?

Anonymkode: 19b30...d87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått banklån og går på visninger for å kjøpe meg leilighet. Begynte plutselig å tenke på hva Corona viruset vil gjøre for samfunnsøkonomien og lurer på om dette er tiden for å kjøpe eller bare fortsette å leie? 

Anonymkode: bdc28...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UngMann1986

Er offentlig ansatt, og aksjefondssparingen min er laaaaangsiktig. Så jeg er ikke bekymret for min egen del. Men det kan få store konsekvenser for mange på kort og mellomlang sikt, med permitteringer osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har «tapt» noen hundre tusen på børsnedgang, men ikke akkurat noe som bekymrer privatøkonomien.

Anonymkode: 86330...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mine fond er langsiktig sparing 10 + år

Anonymkode: 01dd6...fb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått banklån og går på visninger for å kjøpe meg leilighet. Begynte plutselig å tenke på hva Corona viruset vil gjøre for samfunnsøkonomien og lurer på om dette er tiden for å kjøpe eller bare fortsette å leie? 

Anonymkode: bdc28...3f8

Ville ikke kjøpt nå, et stort prisfall på boliger er uunngåelig nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, LeneXCII said:

Ville ikke kjøpt nå, et stort prisfall på boliger er uunngåelig nå. 

Ikke nødvendigvis. Siden børsen er vinglete kan bolig og utleieenheter virke fristende for de med litt ekstra penger i madrassen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke de som utgjør hovedtyngden av kjøpere 

Endret av LeneXCII
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte pensjonen min i høyrisikofond i dag og fortsetter å spare månedlig i fond 😊 Pensjonen er det 37 år til jeg skal ta ut og sparing i fond er 10 år+. Er ikke bekymret. Jobben min står stødig, kanskje stødigere om norsk økonomi faller. Ikke at det er et ønske, men. 

Anonymkode: 771b3...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa, jeg jobber i reiselivsnæringen og er litt småbekymret. Foreløpig har vi drift som vanlig. Det kan snu. 

Anonymkode: 0035f...465

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, et børsfall priser aksjene til en pris som gir lavere inngang. Det er positivt for min økonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om nok folk blir sjuke så blir mat gratis, det sørger staten for.

Anonymkode: 822c1...77b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig om et virus skulle ødelagt økonomien på lang sikt. 

Anonymkode: de948...998

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber som begravelsesagent og er ikke bekymret for fremtiden når det gjelder jobben.

Anonymkode: d4dcb...469

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg spør fordi jeg prøver å sette meg litt inn i hvilke ulike konsekvenser denne utviklingen kan få for forskjellige folk. Jeg er selv sykepleier i offentlig sektor og er dermed ikke bekymret for jobben min. Men jeg følger med litt spent på evt renteendringer, lønnsforhandlinger, og lignende som kan bli rammet. Har ikke helt oversikt selv over hvordan dette kan påvirke meg i det lange løp, selv om jeg ikke blir direkte rammet i første rekke. Interessant å se hvordan dere resonnerer. 

Anonymkode: 19b30...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber som begravelsesagent og er ikke bekymret for fremtiden når det gjelder jobben.

Anonymkode: d4dcb...469

Huff, den kommentaren var litt skummel. Kommer nok til å bli mer ansettelser enn nedbemanning der om ting fortsetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Tikkamasala skrev:

Huff, den kommentaren var litt skummel. Kommer nok til å bli mer ansettelser enn nedbemanning der om ting fortsetter...

Om det blir som i Kina så er det gravemaskinførere de må hyre inn.

Anonymkode: 822c1...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om det blir som i Kina så er det gravemaskinførere de må hyre inn.

Anonymkode: 822c1...77b

Tror du det blir slik i norge?

Anonymkode: 3dee9...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

Absolutt ikke, et børsfall priser aksjene til en pris som gir lavere inngang. Det er positivt for min økonomi. 

Det gjelder vel kun hvis man ikke har så mye inne fra før? Det vil vel ta tid å ta igjen dette tapet? (Jeg har ingenting på børs, men fortsetter det som nå vurderer jeg å sette feriepengene i aksjer når de kommer. Hva annet skal jeg bruke dem til, liksom?)

Anonymkode: f5f0b...e3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder vel kun hvis man ikke har så mye inne fra før? Det vil vel ta tid å ta igjen dette tapet? (Jeg har ingenting på børs, men fortsetter det som nå vurderer jeg å sette feriepengene i aksjer når de kommer. Hva annet skal jeg bruke dem til, liksom?)

Anonymkode: f5f0b...e3e

Så lenge man har likvid kapital så kan man kjøpe seg opp. At man har noen urealiserte, sannsynligvis midlertidige tap bør en ikke la gå for mye inn på seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...